• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa

Jenjen, Japp fixerade menas att dom ligger med huvudet i bäckenet men om huvudet fortfarande är ruckbart alltså att bm kan röra på huvudet KAN dom ändra position. Är huvudet inte ruckbart har det sjunkit ner så långt att det sitter fast i bäckenet o bebisen är alltså redo för förlossningen. Men vissa busungar gör sig inte så redo förrän precis innan det e dags.... Säkert en sån liten buse jag har haha

• Jelli

Hej på er!

Tillbaks efter några dagars frånvaro. Jobbar nästa sista veckan nu och bara 5 arbetsdagar kvar så är jag äntligen ledig! Börjar bi riktigt trött, sover dåligt och det är tungt att bära runt på magen så det ska bli skönt att bara göra saker man vill göra och sitta hemma i soffan och äta stora lass med glass (samma craving som sist, inte konstigt att jag gick upp nästan 30 kg då...).

Håller med er om att det vore kul att veta vad bebisen sysslar med. Har inte hört några knäppanden, darrningar eller hicka men det bökas och möbleras om hela dagarna. Så fort jag ligger eller sitter stilla så börjar det bökas och sticka ut saker. På ett ställe gör det jätteont, strax under vänster revben, och där sparkas det ofta. Ingen aning om hur bebis ligger men ska till mvc på måndag så då känner hon väl efter.

Cissi: hoppas tabletterna hjälper och att du annars får en smidig igångsättning. Det finns i alla fall ett klart slut på eländet och något bra kommer ut utav det. Kram på dig.

Åkpåsefunderingar: Vi hade vanliga kläder+extratröja eller tunn overall i åkpåsen under hösten och när det blev vinter hade vi tjock overall och åkpåsen. Hänger lite på hur kallt det är också. Någon sa att man skulle klä bebisen som sig själv plus ett lager till. Om vi klarar oss med t-shirt ska bebis ha tröja. Om vi vill ha tröja ska bebis ha jacka och vill vi ha jacka ska bebis ha åkpåse.. Och alltid mössa! Tyckte jag var rätt bra att utgå från.

Dags att jobba vidare lite...

• TantKerstin

Nu har jag ÄNTLIGEN fått datorn för mig själv (trots att min käre son sitter brevid mig och väääldigt gärna vill se Pocoyo..) så nu kan jag kommentera igen!

Cissi: Fy vad jobbigt Hoppas tabletterna hjälper nu så du slipper klådan och att förlossningen kanske kommer igång snart så du slipper igångsättning. Men nu är det ändå inte långt kvar innan du har lille Simon hos dig

Devotion: Vad bra att du är så intresserad av trädgård , då kan jag ju fråga dig allt möjligt sen Finns ju så otroligt mycket man kan göra med en trädgård, men smultron lät riktigt bra faktiskt så det ska planteras till våren! Men hur tidigt kan man plantera dem? Finns det några andra fina blommor eller buskar?

Jenjen: Tar det så långt tid för att få ett medborgarskap från ansökan? Vad ska de göra egentligen? Hoppas det går liiite fortare iaf.

• ciccile

Nu har Vincent en pappa också . Familjerätten var nog det ocharmigaste stället jag någonsin besökt!

• masou
    JenJen80: nej va skoj med samma BF! :) första barnet här också! har du känt något ännu? förvärkar eller så? :) det börjar dra ihop sig till förlossning nu! shit...:)
  • Capa
    Devotion

Låten du länkade "skymtar för en stund" sätter verkligen igång tårflödet här med, jisses så fin!! Tänk att jag missat den helt!! Liten i magen verkar också uppskatta den då han sparkar för fullt medans jag sitter och darrar på läppen haha
    Tack för tipset, nu har jag hittat vagglåten att plåga han med när han är ute Tungan ute {#emotions_dlg.flower}
  • Blondie82

Har ett litet meddelande från Cissi via fb som hon ville jag skulle skriva här: Hon är nu på förlossningen, öppen 4 cm och bebisen kommer idag! Så vi får snart välkomna unge nr 3 till världen :)

• emelielj
    Blondie82 skrev 2011-07-15 13:21:09 följande:
    Har ett litet meddelande från Cissi via fb som hon ville jag skulle skriva här: Hon är nu på förlossningen, öppen 4 cm och bebisen kommer idag! Så vi får snart välkomna unge nr 3 till världen :)
    Oj va roligt! Nästan en Julitråd här juSkrattande
  • Jenric
    Capa skrev 2011-07-15 06:42:53 följande:
    Jenjen, Japp fixerade menas att dom ligger med huvudet i bäckenet men om huvudet fortfarande är ruckbart alltså att bm kan röra på huvudet KAN dom ändra position. Är huvudet inte ruckbart har det sjunkit ner så långt att det sitter fast i bäckenet o bebisen är alltså redo för förlossningen. Men vissa busungar gör sig inte så redo förrän precis innan det e dags.... Säkert en sån liten buse jag har haha
    Jaha, men då är min bebis fixerad också, men huvudet är fortfarande ruckbart Glad Jag trodde att det kallades fixerat först när huvudet inte längre var ruckbart... man lär sig nåt varje dag!
    Blondie82 skrev 2011-07-15 06:11:20 följande:
    Angående det där med att de darrar till i magen. Jag undrade också vad det var, varför bebisen gjorde så men nu efter han kom ut så gör han fortfarande så :) barnskötarna säger att det är något som små barn gör bara, blir så när de spänner alla muskler i kroppen och övar :)
    Hihi, de tränar alltså på att spänna musklerna Skrattande
    TantKerstin skrev 2011-07-15 08:59:22 följande:
    Jenjen: Tar det så långt tid för att få ett medborgarskap från ansökan? Vad ska de göra egentligen? Hoppas det går liiite fortare iaf.
    Ja, det kunde tydligen ta allt från 3 mån upp till 15 mån... Gör ju inte så mkt egentligen om det tar tid, men man måste lämna ifrån sig passet, vilket ju inte är så kul (om man nu vill lämna Sverige för nån kortare semester tex.). Men det blir bra när Eric får medborgarskap i Sverige också, då har vi båda två medborgarskap i båda länderna Glad Det tog mig bara ca 6 månader att bli Grenadinsk medborgare efter att vi hade gift oss.
    masou skrev 2011-07-15 11:20:31 följande:
    JenJen80: nej va skoj med samma BF! :) första barnet här också! har du känt något ännu? förvärkar eller så? :) det börjar dra ihop sig till förlossning nu! shit...:)
    Ja, snart är det dags! Funderar på att packa BB-väskan snart... Nej, inga förvärkar eller nåt än... men känner att hon ibland trycker på neråt, oftast på nätterna. Annars är det mest som vanligt med massa mysiga rörelser i magen dagarna i ända Glad Du då?
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-07-15 13:21:09 följande:
    Wooooooiiiii! Så spännande! Glad
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011