• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • juliaa

Inda : stort grattis till lill tjejen hoppas ni mår bra :) vart ligger du?
    Själv blev jag igångsatt i lördags kväll men det går sakta framåt väntar på att jag ska Öppna mig så dom kan ta håll på hinnan så vattnet går. Men som sagt det tar sin tid. hoppas på att den lille kommer idag el imorgon i alla fall.

• L86

Inda: stort grattis till er tjej!!! Så härligt att hon är ute hos er nu! :D

• Capa
    inda skrev 2011-07-24 23:44:40 följande:
    Snabb uppdatering:
    Söndagen den 24/7 kl 16.56 föddes vår "lilla" skruttefia. Efter 1 dygn på fl med intensiva värkar, misslyckad Eda beslutades det att göras akut snitt. Var öppen fullt men lillan låg snett och med huvudet åt fel håll så därför satte aldrig krystvärkarna igång. Inte så konstigt att magen varit tung och förlossningen intensiv eftersom lillan väger 4944 g och är 54 cm lång !!! : )
    Uppdaterar mer i dagarna så ska jag även läsa ikapp det ni har skrivit : )
    Nämen ååååh så kul!! Trådens fjärde bebis men första tjej hihi Baby STORT grattis!! Det var ingen liten tjej det nä hihi Desto mer att gosa med Flört 
    juliaa skrev 2011-07-25 08:51:37 följande:
    Inda : stort grattis till lill tjejen hoppas ni mår bra :) vart ligger du?
    Själv blev jag igångsatt i lördags kväll men det går sakta framåt väntar på att jag ska Öppna mig så dom kan ta håll på hinnan så vattnet går. Men som sagt det tar sin tid. hoppas på att den lille kommer idag el imorgon i alla fall.
    Nämen trådens femte bebis på G hihi Och vi har inte ens kommit in i augusti än ju!! Hoppas nu det går undan för dig!! Efter vattnet gick för mig tog det 6 min, 2-3 krystningar sen var L ute, så snabbt håller jag tummarna att det går för dig med snart!! {#emotions_dlg.flower}
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-07-24 23:26:15 följande:
    ojoj värkar:) spännande kanske 4e bebisen på g:)
    ne har verkligenej landat som 2 barnsmor.. jesper kräver enormt mkt av mig o gör sitt trots ännu värre enbart för jävlas o för få uppmärksamhet o när han får de har han sånt busflin som att mohaha ja lyckades liksom.. o när ja håller på med jesper känner ja mig elak mot lille simon som ej fattar vad somhänder.. helknas e de.. undra hur ja ska räcka til liksom
    Naaaw, har svårt att tro att Jesper gör det för att vara elak mot dig. Tänk så jobbigt för honom, nu måste han dela sin mamma med någon samtidigt som han inte får vara med dig något nu då enbart den nya bebisen får det iom att du ligger inlagd. Det är inte lätt att va liten och inte förstå vad som händer. L blir 5 i nov och hon fattar nog inte riktigt hon heller även om vi pratar massa om det. Hon har blivit så jääääädrans trotsig och mammig på sistone att jag blir tokig på henne samtidigt som jag försöker se det ur hennes sits. Fy tusan, tvåbarnsmor verkar va jobbigare än jag trott haha
    Hur länge ska du ligga inne nu, vet du det??
    Blondie82 skrev 2011-07-25 06:43:24 följande:
    Jenjen: det var samma för mig, var väldigt svullen i slutet av graviditeten men sen efter förlossningen så blev jag extremt svullen så jag först blev riktigt riktigt rädd. Men alla lugnade mig att det var fullt normalt! Tips är dock att ta med dig stödstrumpor i bb väskan !
    Tack för tipset!!  Minns inte att jag svullnade upp förra gången, fast å andra sidan minns jag inte mycket från den tiden och den graviditeten var heeeelt annorlunda haha Bäst att vara på den säkra sidan, Stödstrumpor ner i BB-väskan CHECK!! Skrattande
  • juliaa

Ja vi får se hur lång tid det tar nu.
    Cissi: hörde något om det att bli storasyskon är som att ens sambo skulle ha en älskarinna hemma hos en och så känns det nog för vissa barn och för vissa går det hur bra som helst, hörde om ett barn som mat vägrade i 2 veckor. Men det kommer bli jätte bra ska du se tar ju sin lilla tid bara.

• ciccile
    juliaa skrev 2011-07-25 09:51:24 följande:
    Ja vi får se hur lång tid det tar nu.
    Cissi: hörde något om det att bli storasyskon är som att ens sambo skulle ha en älskarinna hemma hos en och så känns det nog för vissa barn och för vissa går det hur bra som helst, hörde om ett barn som mat vägrade i 2 veckor. Men det kommer bli jätte bra ska du se tar ju sin lilla tid bara.
    En bra och rolig jämförelse, ska försöka komma ihåg den tills det förhoppningsvis blir ett syskon...
  • Blondie82

Juliaa: förstår din frustration! Tråkigt när det går sakta men jag hoppas de kan ta hinnan snart så vattnet går! Kämpa på, snart har du din bebis i dina armar!!!

• Liisaan

Ett stort grattis Inda till tösen! :)

Och lycka till juliaa! Håller tummarna för att allt skall gå bra för er! :)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011