• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi

ahh ida nu får du åxå bli frisker så du kan komma på fikan
    kerstin:taaack:)

• Liisaan

Klickade in på min grav här på fl och såg att jag har 10 dagar kvar till bf!!! Blir jag den första som går tiden ut tro, eller längre än så tillomed :)

• Capa
    Liisaan skrev 2011-07-27 08:25:35 följande:
    Klickade in på min grav här på fl och såg att jag har 10 dagar kvar till bf!!! Blir jag den första som går tiden ut tro, eller längre än så tillomed :)
    Det får vi se om 10 dgr Flört Spännande nu när det närmar sig för oss alla hihi
  • emelielj

Grattis till bebisarna som dykt upp! Inte bara en augustitråd längre :)

Är inte så aktiv nuförtiden, rätt less på att vara gravid, utan energi hela tiden. Dessutom ligger jag hemma och är megaförkyld. Ont i halsen, snuvig och täppt konstant. Inte alls roligt. Men har 3 dagar kvar till bf så hoppas jag får en fin bebis snart i alla fall!

• Blondie82

Sitter på östra, trycket vill inte ge med sig. Troligen blir det inte bättre av att sömnen inte existerar hos mig längre! att åk hit ger en dubbla känslor. Satt bredvid en tjej med högt tryck som skulle komma tillbaka på fredag för ny kontroll och med strikta hänvisningar att ringa om hon fick några symptomer. Gud vd glad jag är att det är klart för min del, minns hur jobbigt det var att springa fram och tillbaka för koller och all rädsla. Men nu sitter jag bredvid en tjej som kör ett CTG :) och hjärtat tickar på så fint så fint! Underbart att höra!! Och på vägen in mötte jag ett gråtandes par med världens leenden och tjejen höll ul bilder i handen. Att se lyckan i deras ögon så minns man ju exakt hur det kändes den dagen när man fick se den lille :) Nu såhär i efterhand märker man hur fort tiden faktiskt har gått... Känns som evigheter sedan ;)

• stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-07-27 11:41:47 följande:
    Sitter på östra, trycket vill inte ge med sig. Troligen blir det inte bättre av att sömnen inte existerar hos mig längre! att åk hit ger en dubbla känslor. Satt bredvid en tjej med högt tryck som skulle komma tillbaka på fredag för ny kontroll och med strikta hänvisningar att ringa om hon fick några symptomer. Gud vd glad jag är att det är klart för min del, minns hur jobbigt det var att springa fram och tillbaka för koller och all rädsla. Men nu sitter jag bredvid en tjej som kör ett CTG :) och hjärtat tickar på så fint så fint! Underbart att höra!! Och på vägen in mötte jag ett gråtandes par med världens leenden och tjejen höll ul bilder i handen. Att se lyckan i deras ögon så minns man ju exakt hur det kändes den dagen när man fick se den lille :) Nu såhär i efterhand märker man hur fort tiden faktiskt har gått... Känns som evigheter sedan ;)
    dumma tryck!! nu får de allt ge sig..ahh du får säga till om ja ska hålla dig sällskap igen,mjuk o go soffa juTungan ute

sjlv skulle ja ha stora sonen  en stund idag o åka iväg t min gravida kompis o hennes stora son  men hennes värkar har satt igång o slemmis gått så nu e hon på sjukhuset... så de blev ej av io se dem.. ohans pappa har planer med han o jesper till måndag.. så ja får bara snällt acceptera det hmm.. saknar ihjäl mig efter han Gråtersamtidigt som de e gött o va ensam med lille simon
  • Devotion

Blondie: fy vad segt att det inte ger med sig... :( kan ni inte turas om lite på natten så att du får sova lite. Sömnbrist är nog det jag är mest orolig för efter förlossningen. Jag blir så himla grinig o påverkad om jag inte får sova..

Cissi: vad tråkigt att du inte får träffa Jesper på så länge... Men du får passa på att mysa med lille Simon och bekanta dig med honom..

• ciccile

Familjen-tajkon är nu på väg till Skåne, ska bli så mysigt att komma hem med Vincent men hjälp vad mycket som skulle packas ner till honom, tur vi har en stor bil .

• Blondie82
    Devotion skrev 2011-07-27 12:35:05 följande:
    Blondie: fy vad segt att det inte ger med sig... :( kan ni inte turas om lite på natten så att du får sova lite. Sömnbrist är nog det jag är mest orolig för efter förlossningen. Jag blir så himla grinig o påverkad om jag inte får sova..

Cissi: vad tråkigt att du inte får träffa Jesper på så länge... Men du får passa på att mysa med lille Simon och bekanta dig med honom..
    Ja vi brukade faktiskt delas på det men nu skall han ju amma varje måltid så jag har inte så mycket val Flört har försökt lägga honom bredvid mig i sängen och amma liggandes på sida för alla rekomenderar ju det... men inte helt lätt när killen är så miniliten, slutar bara mad att han rullar in under bröstet Tungan ute

Vilket härligt väder vi haft idag Solig. Vi tog bilen och åkte upp på ramberget och åt en liten picknick där! Himla mysigt att bara sitta där i solen och komma bort från stadens trafikljud en stund! Prefekt att visa upp Göteborg lite mer uppefrån för syster som är här på besök också!! Hoppas ni alla haft en bra dag Solig
  • stoltcissi
    Devotion skrev 2011-07-27 12:35:05 följande:

du ej ensam o bli grinig vid för lite sömn..  ahhw de e jättetråkigt ahh ja ska passa på.. mysa o mysa.. de e mer byta bajsblöja o låta han äta haha:P ne men de e mys ändå

tjejer en fråga till er ang amning o sånt,simon e ju så liten o han börjar bli dock bättre på va vaken ´vid amning men innan så rann det till mkt o ja behövde amninginlägg,alternativt samlade mjölken i mjölkkopp
    då jag var på östra..
    nu efter han börjat äta mer ersättning på flaskan då han glupskt äter så behöver ja inte ens ha inlägg längre
    kan ja få igång min  mjölk igen? o tycker ni de e värt isf hyra en pump? vill verkligen han ska få bara min mjölk o få det att funka..
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011