• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Fru R: vad härligt att ni fixat o handlat!

Cissi: skönt att vara hemma!!

Lustigt att det är så olika med hur ofta man går på kontroller hos MVC. Men det var ju tvärtom i början. Då vet jag att ni andra gick jätteofta om man jämför med mig.

Har precis kommit upp ur ett gott arombad. Blev lite inspirerad av allt badsnack här inne härom dan! Det var himla gott efter en promenad!

• Lina Stenback

Stoltcissi, ja man kan ju bara försöka, ska bli spännande att se dotterns reaktion när han väl tittar ut...det är ju ändå väldigt intimt med ammning och inget man direkt kan dela med den större av de små.

Jag tyckte att det var mycket att få ut en 3,3 kg bebis helt otroligt att de kan bli 5 kg stora där inne...skönt att vi har ordentlig sjukvård här så att de löser både för tidiga och för stora etc etc..

• Jenric
    Myrangbg skrev 2011-07-25 05:43:56 följande:
    Jenjen80: vi kan tyvärr inte på torsdag, åker ner till Skåne på onsdag för att träffa familj och vänner. Är tillbaka nästa vecka och då fikar jag gärna.
    Ok, ja, det kommer garanterat fler fika-tillfällen Glad Hoppas ni får det gott i Skåne!
    Blondie82 skrev 2011-07-25 06:43:24 följande:
    Jenjen: det var samma för mig, var väldigt svullen i slutet av graviditeten men sen efter förlossningen så blev jag extremt svullen så jag först blev riktigt riktigt rädd. Men alla lugnade mig att det var fullt normalt! Tips är dock att ta med dig stödstrumpor i bb väskan !
    Japp, stödstrumpor är nedpackade redan!
  • Jenric
    Liisaan skrev 2011-07-25 16:58:55 följande:
    Ha ha ha ha Jenjen! Läste lite nu om vad du skrev om ullared att ni skulle fokusera på baby avdelningen och att det kan väl inte vara hur stort som helst. Vänta och se säger jag bara, det där med bara baby avdelningen kommer du nog inte kunna hålla skulle jag tro ;) :)
    Jaså Tungan ute Ja, vil får väl se hur det går, hahaha...

Hur mkt bebiskläder har ni packat ner i BB-väskan? Jag har lagt ner två bodies, en pyjamas (med fötter), ett par mysbyxor, en kofta, två bomullsmössor, ett par strumpor. Är det för lite... eller för mycket? Lade även ner en lite tjockare overall som man typ kan göra till en liten åkpåse (om det är kallt och regnigt ute när vi ska åka hem).

När det gäller hur ofta man går till BM, så hade jag sist tre veckor mellan, nu två veckor (ska dit på torsdag). Sen har jag inte fått fler tider inbokade. På förra MVC bokades tider ända till slutet av augusti, men sen vi flyttade har jag inte fått fler tider än till nästa besök, så att säga. Jag tror att det stod i några papper jag fick tidigt att från vecka 38 ska man gå varje vecka för att ta blodtryck, mäta livmodern och lyssna på fosterljud och kolla fosterläge. Jag kan tänka mig att de på vissa MVC försöker boka in lite färre besök under sommaren om BM är på semester och de inte har lika mycket personal på plats, för att minska på arbetsbelastningen? Iaf för de som har "normal" graviditet. Det är säkert olika från MVC till MVC, beroende på hur mkt personal de har.

Cissi: Skönt att ni fått komma hem igen nu!
  • Jenric
    Devotion skrev 2011-07-25 21:09:27 följande:
    Fru R: vad härligt att ni fixat o handlat!

Cissi: skönt att vara hemma!!

Lustigt att det är så olika med hur ofta man går på kontroller hos MVC. Men det var ju tvärtom i början. Då vet jag att ni andra gick jätteofta om man jämför med mig.

Har precis kommit upp ur ett gott arombad. Blev lite inspirerad av allt badsnack här inne härom dan! Det var himla gott efter en promenad!
    Åh, det lät ju inte helt fel.... Blir det ännu en regnig dag ska jag också ha spa i badrummet Glad
    Fru R skrev 2011-07-25 20:30:20 följande:
    juliaa: heja heja!!

TantKerstin: nej, jag räknar inte med att föda för tidigt. Men visst är det mera märkbart den här graviditeten än förra att det närmar sig!  Var på IKEA idag igen och jag märkte när jag hade gått en stund att magen blev hårt och ansiktet blossade upp. Förvärk heter det i min värld! Som tur är gör de inte ont på mig.

devotion: va kul med Roxette! Hade också velat gå, men jag får inse mina begränsningar....

Hmm, måste komma ihåg att lägga ner lite mer bebiskläder i bb-väskan alltså... Känns som om jag har en lista för allt. Snart behöver jag en lista för att ha ordning på listorna!!

Nu är andra IKEA besöket över (puh) och alla möbler är nu monterade och kläderna ligger i bygån!! Skönt att kunna stryka det i alla fall.
    Hmmm, känner igen mig där - har också en hel del listor Tungan ute Gött att ni är klara med möbler och kläder nu iaf!

Kan man ha förvärkar som inte gör ont? Jag kan ju ibland känna att magen blir !"hård" utan att göra ont - men har funderat en del på om det är vad man kallar förvärkar, eller om det är sammandragningar - eller är det samma sak? Obestämd
  • Jenric
    Juliaa: hoppas att det sätter igång snart då... du kanske är på gång just i detta nu?! Glad Tänk, snart, snart kommer en ny liten sötnos till världen, myyys! Baby Lycka till med förlossningen nu! {#emotions_dlg.flower}

Här hemma har vi gosat med lillstrumpan i magen ikväll, E protesterar lite när jag (inte helt smidigt) lägger mig brevid honom i soffan (den är inte så bred Tungan ute) men sen när han får ligga och känna på lillstrumpas knä (?) som petar ut till vänster på magen så tycker han också det är ganska mysigt. "It's gonna be a bony baby girl" säger han... hahaha... Det är så lustigt för man kan trycka lite på det vassa lilla knäet, så flyttar hon sig lite, sätter sen tillbaka på samma ställe och trycker lite hårdare än innan, som om vi kan kommunicera lite på det sättet Glad mysigt... Hjärta
  • Capa
    Jenric skrev 2011-07-26 01:13:20 följande:
    Juliaa: hoppas att det sätter igång snart då... du kanske är på gång just i detta nu?! Glad Tänk, snart, snart kommer en ny liten sötnos till världen, myyys! Baby Lycka till med förlossningen nu! {#emotions_dlg.flower}

Här hemma har vi gosat med lillstrumpan i magen ikväll, E protesterar lite när jag (inte helt smidigt) lägger mig brevid honom i soffan (den är inte så bred Tungan ute) men sen när han får ligga och känna på lillstrumpas knä (?) som petar ut till vänster på magen så tycker han också det är ganska mysigt. "It's gonna be a bony baby girl" säger han... hahaha... Det är så lustigt för man kan trycka lite på det vassa lilla knäet, så flyttar hon sig lite, sätter sen tillbaka på samma ställe och trycker lite hårdare än innan, som om vi kan kommunicera lite på det sättet Glad mysigt... Hjärta
    Haha a bony little girl *skratt* Vilken kommentar Glad Men visst är det mysigt att man kan ha den kontakten!! Vår lille gör likadant, trycker man på foten drar han in den och trycker ut med en jädra kraft så hela magen hoppar haha Vi har också märkt att han vänder huvudet för att lyssna när Daniel pratar med honom. Har prövat ett par gånger att han sätter huvudet både till höger och vänster på magen och pratar och varje gång känner man och ser hur han ändrar läge där inne. Häftigt, han är inte döv iaf Tungan ute haha

Sammandragningar kan man ha massor nu då livmodern tränar sig inför förlossningen, och tur är väl det Flört Jag brukar också bli hård men det gör inte ont direkt.
    stoltcissi skrev 2011-07-25 20:28:46 följande:
    kan ej hålla mig ..blev utskriven idag från östra o e hemma med lille lille simon..
    så tillmatning med ersättning efter amning gäller för min del..
    o ska på mitt första bvcträff imorn
    Skönt att du är hemma igen och kan koppla av på hemmaplan'!! Glad Jag hörde nånstans att just när man ammar den nya bebisen så blir det stor avundsjuka hos dom äldre barnen då bebisen har mamma för sig själv. Därför kunde man läsa en saga samtidigt eller sätta sig och titta på barnprogram eller film och samtidigt gosa med storebror. Det kanske kan va nåt??
  • Devotion

Jenjen: jag tror också att det kallas sammandragningar när det blir spänt utan att göra ont. Jag får så ibland också men det har aldrig gjort ont...

Vad mysigt med en mysstund!

Vår lille är inte heller döv kan jag säga! man märker väldigt tydliga reaktioner på olika ljud! En dag ringde äggklockan när jag stod precis bredvid och då sprattlade liten till som bara den... Låg väl och sov o blev livrädd stackarn... :( Men man kan även märka reaktioner när man pratar eller lyssnar på musik. Konserten i söndags tex.

Åh vad slapp jag känner mig! Gick och la mig samtidigt som sambon igår (kl 22) och ska gå upp ur sängen först nu! Har ju varit vaken för de obligatoriska toabesöken och när kalle gick upp vid 6 men i övrigt har jag mest sovit! Men man får väl passa på!!!

Undrar vad man ska hitta på idag?!

• stoltcissi

devotion o jenjen ja de e asgött o va hemma

Lina Stenback skrev 2011-07-25 23:36:40 följande:
    Stoltcissi, ja man kan ju bara försöka, ska bli spännande att se dotterns reaktion när han väl tittar ut...det är ju ändå väldigt intimt med ammning och inget man direkt kan dela med den större av de små.

Jag tyckte att det var mycket att få ut en 3,3 kg bebis helt otroligt att de kan bli 5 kg stora där inne...skönt att vi har ordentlig sjukvård här så att de löser både för tidiga och för stora etc etc..
    ahh exakt..men de ger med sig hihi de får lära sig  hihi
    Capa skrev 2011-07-26 08:54:14 följande:
    Skönt att du är hemma igen och kan koppla av på hemmaplan'!! Glad Jag hörde nånstans att just när man ammar den nya bebisen så blir det stor avundsjuka hos dom äldre barnen då bebisen har mamma för sig själv. Därför kunde man läsa en saga samtidigt eller sätta sig och titta på barnprogram eller film och samtidigt gosa med storebror. Det kanske kan va nåt??
    ajhh de e gött va hemma igen ,ahh ja får göra d dock e ej jesper mkt för sitta still m sagormen barntv kan va nåtl. de bruka han se på..
  • juliaa

Hej tjejer igår föddes min prinsessa kl 20:27 vikt: 2335 längd : 45 cm
    Det gick fort när det väl tog håll på hinnan tog det 1,5 timma:) vi mår alla jätte bra

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011