• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Liisaan

Gick in i v 39 igår!! Tjoho nu går det undan och snart är augusti här! Lilltösen trotsar jättemkt och blir så arg på lillebror att han inte kommer ut! Hon försöker prata vett med honom. Jag sa för några dagar sedan att när lillebror kommer ut kan vi dansa för fullt och mamma kan sitta på golvet och leka med Maya jättemkt m.m. Så nu får inte lillebror va kvar i magen längre för henne haha.

Sniffa bebis har vi inte fått göra än! Han kom ut i torsdas och då skulle dom hem på eftermiddagen men det fick dom ej då han hade ett blåsljud på hjärtat som storebror sin. Dagen efter undersöktes han igen av läkaren och då hade det läkt igen så då kom dom hem. På lördag när vi skulle dit så var han lite gul så dom skulle åka in och kolla upp han, det vart ingen gulsot så dom fick åka hem igen och igår var Sara så trött så vi får vackert vänta!

Fast tur är väl det för jag är lite förkyld så jag hade nog fått stanna hemma ändå.

Någon mer som har blivit jättekänslig! 2 dagar har jag börjat gråta för minsta lilla! Haha det är skitjobbigt! En unge som trotsar och bara hoppar på mig och det gör så ont och en sambo som inte verkar förstå. Blir galen!

• Devotion

Inda: grattis till tjejen!! Åh vad roligt!!!

Julia: hoppas att det kommer igång snart!!! Lycka till!!!

Cissi: vilken otrevlig BM. Hoppas att du slipper henne framöver...

Jenjen: kul med Ullared!!! Hoppas att ni hittar mycket fint!!

Det hade ju hänt massor här sen jag hann läsa sist! Många bebisar på g nu ju men jag blir nog också en av de som blir kvar till sist tror jag.

Igår var vi ute och åt en massa god mat på em och såg på Roxette på Slottskogsvallen på kvällen!! jättekul men oj vad trött jag var när vi kom hem! Somnade som en stock o sov gott o länge!!! Är fortfarande seg så (än så länge) har jag en riktig slappardag! vill gärna ha lite värme och finare väder igen...

• nerdgirl78

Hejhej!

Har inte skrivit på ett bra tag men följt tråden det har jag allt :)

Stort GRATTIS till alla som redan fått sina små. Här är det inte heller så långt kvar kan jag väl hoppas iaf hehe.

Var på mvc i fredags och alla värden såg bra ut, men belv lite fundersam att jag fick en ny tid först om 2 veckor, fick en tid 3 dagar före bf. Hur tätt har ni andra fått tid i slutet?  Men min bm skulle ha semester nu så det kanske är därför (går på mvc i Partille).

Min barnmorska berättade också att det är väldigt många som föder nu och det är ganska fullt på BB hon sa att jag och maken inte kunde räkna med ett eget rum iaf, men det kanske är ovanligare att få ett eget rum om man är omföderska?  Hon sa även att vi skulle ta med flera ombyten till bebisen då det tydligen inte finns så mkt kläder längre att "låna" på bb. Så det fick bli till att packa ner ännu mer kläder i bb-väskan :)

Har inte boat ännu så mkt så idag är det tanken att skruva ihop spjälsängen iaf.

Ha det bra alla! 

• Devotion

Nerdgirl: jag har Mvc-kontroller varje vecka nu... Min BM har också haft semester men då fick jag träffa en annan istället. Ring och kolla så att de inte har missat något!

• Capa
    nerdgirl78 skrev 2011-07-25 11:56:21 följande:
    Hejhej!

Har inte skrivit på ett bra tag men följt tråden det har jag allt :)

Stort GRATTIS till alla som redan fått sina små. Här är det inte heller så långt kvar kan jag väl hoppas iaf hehe.

Var på mvc i fredags och alla värden såg bra ut, men belv lite fundersam att jag fick en ny tid först om 2 veckor, fick en tid 3 dagar före bf. Hur tätt har ni andra fått tid i slutet?  Men min bm skulle ha semester nu så det kanske är därför (går på mvc i Partille).

Min barnmorska berättade också att det är väldigt många som föder nu och det är ganska fullt på BB hon sa att jag och maken inte kunde räkna med ett eget rum iaf, men det kanske är ovanligare att få ett eget rum om man är omföderska?  Hon sa även att vi skulle ta med flera ombyten till bebisen då det tydligen inte finns så mkt kläder längre att "låna" på bb. Så det fick bli till att packa ner ännu mer kläder i bb-väskan :)

Har inte boat ännu så mkt så idag är det tanken att skruva ihop spjälsängen iaf.

Ha det bra alla! 
    Sist jag var hos min bm skulle hon iväg på semester, skulle egentligen haft tid om 2 veckor igen men då alla mina värden var så bra kom vi överens om att jag kunde komma om 3 veckor. Ska dit nu på ons igen så får vi se när jag får tid, ingen aning om det är varannan vecka nu eller 1 gång i veckan. Men jag går på mvc i partille med så får se vad min bm säger då, om vi inte har samma förstås Flört
  • nerdgirl78

Devotion: Ok, kanske skall ta å ringa och kolla ändå, men antar att det var kanske för att alla värden var bra.

Capa: Ok, japp jag misstänker att jag fick tid om 2 veckor bara för att allt såg bra ut, dock var sf-måttet samma som förra ggn men hon sa att man kollar upp det om det är samma 3 ggr.

Tack för svar! :) 

• Capa

Jag läste i min lilla gravidbibel att nu är det vanligt att SF-måttet inte ökas på iom att bebisen sjunker längre ner i bäckenet. Ska dubbelkolla med min bm på ons :)

• nerdgirl78

Capa: Hehe, ja den lille är fixerad så det är säkert så att han är långt nere i bäckenet. Kan säga att det inte känns så skönt alla gånger :) Kolla gärna med din bm ändå :)

• Devotion

Capa o nerdgirl: mina värden var också bra men jag fick alla tider i början av sommaren så det är nog standard i Mölnlycke med kontroller varje vecka från v 36...

• lawendel

Nerdgirl: har du Marie? Jag fick nästa tid den 4:e men kommer då att ha en annan. Sen fick jag nästa tid efter ytterligare 2 1/2 vecka, veckan innan bf.. Tycker med det känns sällan nu men samtidigt så är värdena så bra att det kanske inte behövs mer?

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011