• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile
    juliaa skrev 2011-07-26 10:59:39 följande:
    Hej tjejer igår föddes min prinsessa kl 20:27 vikt: 2335 längd : 45 cm
    Det gick fort när det väl tog håll på hinnan tog det 1,5 timma:) vi mår alla jätte bra
    Grattis till er prinsessa!

Hur många pojkar och flickor har det kommit nu, känns ju snart som en Juli-tråd
  • Capa
    Det gick fort när det väl tog håll på hinnan tog det 1,5 timma:) vi mår alla jätte bra
    GRAAAATTIS!! Så skönt att hon äntligen är hos er Solig
    Myrangbg skrev 2011-07-26 11:19:54 följande:
    Grattis till er prinsessa!

Hur många pojkar och flickor har det kommit nu, känns ju snart som en Juli-tråd
    Haha, jooo en julitråd liknar det allt haha 3 pojkar och 2 flickor änsålänge, inte alltför ojämt Tungan ute
  • Blondie82
    Grattis SkrattandeSkrattandeSkrattande{#emotions_dlg.flower}Skål Skönt att allt gick bra och at hon kom ut fort när de väl tog hål min hinnan!! Har tänkt massa på dig och är glad att ni alla mår bra!!

Ja nu när vi har bebisar födda i juni juli och aug (lär nog bli några av er som håller ut så länge Flört så kanske vi borde kalla oss sommarmammorna istället för augustimammorna Tungan ute.

Idag var det den obligatoriska vägningen när damen från Hemsjukvården var här. Och V har gått upp till 2190!! Det är 140 g upp sedan fredags. Så hon var helnöjd med detta och drog ner på hans sondmat ännu mer. Nu känns det som att det närmar sig mer och mer att han blir av med sonden. Hon kommer tillbaka på torsdag och om han gått upp bra då också så tar hon bort den Skrattande. Dock kan detta betyda att jag blir lite sen till fikat då hon skall komma klockan 10 hit. Men jag dyker upp så fort hon är klar här!!
  • ciccile
    Blondie82 skrev 2011-07-26 12:08:11 följande:
    Grattis SkrattandeSkrattandeSkrattande{#emotions_dlg.flower}Skål Skönt att allt gick bra och at hon kom ut fort när de väl tog hål min hinnan!! Har tänkt massa på dig och är glad att ni alla mår bra!!

Ja nu när vi har bebisar födda i juni juli och aug (lär nog bli några av er som håller ut så länge Flört så kanske vi borde kalla oss sommarmammorna istället för augustimammorna Tungan ute.

Idag var det den obligatoriska vägningen när damen från Hemsjukvården var här. Och V har gått upp till 2190!! Det är 140 g upp sedan fredags. Så hon var helnöjd med detta och drog ner på hans sondmat ännu mer. Nu känns det som att det närmar sig mer och mer att han blir av med sonden. Hon kommer tillbaka på torsdag och om han gått upp bra då också så tar hon bort den Skrattande. Dock kan detta betyda att jag blir lite sen till fikat då hon skall komma klockan 10 hit. Men jag dyker upp så fort hon är klar här!!
    Ja du har ju så rätt i att vi har juni-bebisar också, bla min lilla Vincent .
  • stoltcissi

grattis juliaa{#emotions_dlg.flower} rätt lika tid o längd o vikt på våra bebisar,simon 46 cm o föddes 20:58,2190 dock på lillemannen min hehe

ahh sommarmammorna låter som ett bra namn:) va duktig vidar e o duktig mamma som kämpar
    nu väger vidar samma vikt som simon vägde när han föddes.
  • Fru R

Juliaa: Grattis!!!!! Skål Det var ett litet pyre det. Har ni bestämt namn? *nyfiken*

blondie: Härligt att han går upp i vikt så bra. Det är nog ingen fara ska du se, vi väntar gärna på dig/er! 

Hemkommen från bm och jag fick ett extra besök inbokat i nästa vecka för hon tyckte inte jag hade vuxit så mycket som jag borde ha gjort. Sf mått på 32,5 i v 35. Å andra sidan så är bebisen nu helt fixerad vilket förklarar känslan av att någon gräver neråt ...

jenjen: mitt gör inte ont, men om det är förvärkar eller sammandragningar kan jag inte svara på. Pratade med min mamma och hon sa att det jag beskrev var det hon kännde fram tills dess krysstvärkarna kom när hon väntade mig... Alicia gick ju så fort så jag hann inte med så mycket mera där heller. Verkligen dags att packa väskan idag!

Är helt slut idag, ska nog lägga mig en stund för vi ska på 3års kalas om en timme...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Liisaan
    Grattis!!!! Vad skönt att allt gick bra!!
  • Jenric
    GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}SkrattandeSolig Kul med en tjej till i tråden Glad
  • Jenric

Ja, det lär ju komma en del bebisar ända ut till mitten av september också! Skrattande

Skönt att V går upp så bra i vikt! Duktiga ni är! Ingen fara om du blir sen till fikat - jag har BM-besök kl 10, så jag lär bli lite sen jag också.
    Fru R skrev 2011-07-26 13:44:12 följande:
    Juliaa: Grattis!!!!! Skål Det var ett litet pyre det. Har ni bestämt namn? *nyfiken*

blondie: Härligt att han går upp i vikt så bra. Det är nog ingen fara ska du se, vi väntar gärna på dig/er! 

Hemkommen från bm och jag fick ett extra besök inbokat i nästa vecka för hon tyckte inte jag hade vuxit så mycket som jag borde ha gjort. Sf mått på 32,5 i v 35. Å andra sidan så är bebisen nu helt fixerad vilket förklarar känslan av att någon gräver neråt ...

jenjen: mitt gör inte ont, men om det är förvärkar eller sammandragningar kan jag inte svara på. Pratade med min mamma och hon sa att det jag beskrev var det hon kännde fram tills dess krysstvärkarna kom när hon väntade mig... Alicia gick ju så fort så jag hann inte med så mycket mera där heller. Verkligen dags att packa väskan idag!

Är helt slut idag, ska nog lägga mig en stund för vi ska på 3års kalas om en timme...
    Om den är fixerad ökar kanske inte SF-måttet så mkt mer, eller (läste jag i min Mammapraktika-bok Flört)

Ahaaa, spännande - då är du snart redo med andra ord Glad Du blir kanske den tredje i tråden som är beräknad efter mig som kommer få före mig Drömmer Hur snabbt gick det med A? Och kom hon före BF?

Jag har precis vilat en timma, skönt... man behöver verkligen vila lite på dagen, trots att man inte gör särskilt mkt ansträngande saker... Tungan ute
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011