• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Devotion skrev 2011-07-25 14:41:42 följande:
    Capa o nerdgirl: mina värden var också bra men jag fick alla tider i början av sommaren så det är nog standard i Mölnlycke med kontroller varje vecka från v 36...
    Det verkar vara så himla olika överallt..... när jag väntade L var det också varannan vecka, men då gjorde man iofs ett tillväxt ul i vecka 32 och ännu ett i vecka 37...... Nu är jag i vecka 37 så får se vad bm säger..... Glad
  • nerdgirl78

lawendel: Japp jag har Marie. Fick tid den 5:e men ska oxå få träffa en annan då. Precis som du säger om värdena är bra kanske de inte kollar upp mkt mer. 

Devotion och Capa: Ja det är verkligen olika vart man bor. Kommer inte riktigt ihåg hur ofta jag gick när jag väntade N 2006 heller.

• Liisaan
    nerdgirl78 skrev 2011-07-25 11:56:21 följande:
    Hejhej!

Har inte skrivit på ett bra tag men följt tråden det har jag allt :)

Stort GRATTIS till alla som redan fått sina små. Här är det inte heller så långt kvar kan jag väl hoppas iaf hehe.

Var på mvc i fredags och alla värden såg bra ut, men belv lite fundersam att jag fick en ny tid först om 2 veckor, fick en tid 3 dagar före bf. Hur tätt har ni andra fått tid i slutet?  Men min bm skulle ha semester nu så det kanske är därför (går på mvc i Partille).

Min barnmorska berättade också att det är väldigt många som föder nu och det är ganska fullt på BB hon sa att jag och maken inte kunde räkna med ett eget rum iaf, men det kanske är ovanligare att få ett eget rum om man är omföderska?  Hon sa även att vi skulle ta med flera ombyten till bebisen då det tydligen inte finns så mkt kläder längre att "låna" på bb. Så det fick bli till att packa ner ännu mer kläder i bb-väskan :)

Har inte boat ännu så mkt så idag är det tanken att skruva ihop spjälsängen iaf.

Ha det bra alla! 
    Jag går också varannan vecka nu i slutet, då är mina värden också bra så antar att det är därför :)

Det där med kläder, lite lustigt för min bm jag hade sist sa att nu brukar man ha så mkt hud mot hud kontakt md bebis och mamman och pappan som möjligt. När du åker från förlossningen till bb skall du ha bebisen innanför skjortan i bara blöja, enda gången den skall ha kläder är när du äter din mat sa hon. Även om man har besök då med antar jag hehe. Då behövs det ju inte så mkt kläder. Fast man vet aldrig, synd om bebis bajsar ner allt när man sitter och äter och inte har några ombyten kvar sedan! :) Jag har iallafall packat ner en del kläder iallafall. Beslutsångest över vad man skall ta med haha lika bra att packa ner det mesta ;)
  • Liisaan

Ha ha ha ha Jenjen! Läste lite nu om vad du skrev om ullared att ni skulle fokusera på baby avdelningen och att det kan väl inte vara hur stort som helst. Vänta och se säger jag bara, det där med bara baby avdelningen kommer du nog inte kunna hålla skulle jag tro ;) :)

• stoltcissi
    Capa skrev 2011-07-25 09:42:51 följande:
    Naaaw, har svårt att tro att Jesper gör det för att vara elak mot dig. Tänk så jobbigt för honom, nu måste han dela sin mamma med någon samtidigt som han inte får vara med dig något nu då enbart den nya bebisen får det iom att du ligger inlagd. Det är inte lätt att va liten och inte förstå vad som händer. L blir 5 i nov och hon fattar nog inte riktigt hon heller även om vi pratar massa om det. Hon har blivit så jääääädrans trotsig och mammig på sistone att jag blir tokig på henne samtidigt som jag försöker se det ur hennes sits. Fy tusan, tvåbarnsmor verkar va jobbigare än jag trott haha
    Hur länge ska du ligga inne nu, vet du det??
    ne de tror ja ej heller.. man ser buset i hans ögon liksom.. ahh de lär va tufft från att sovit i mammas säng till tvärt ej få sova där för bebis sover där.. de kan ej va lätt alls som du skriver..
    oo ja de e inte lätt..
    ja du vem vet,ja kanske fått åka hem o kommer med på fikat på torsdag:P kanske inte...Tungan ute
    juliaa skrev 2011-07-25 09:51:24 följande:
    Ja vi får se hur lång tid det tar nu.
    Cissi: hörde något om det att bli storasyskon är som att ens sambo skulle ha en älskarinna hemma hos en och så känns det nog för vissa barn och för vissa går det hur bra som helst, hörde om ett barn som mat vägrade i 2 veckor. Men det kommer bli jätte bra ska du se tar ju sin lilla tid bara.
    haha vilken rolig jämförelse asg:P ahh har ju sonen hos sin pappa nu så ja o simon får alone time
  • Lina Stenback

Oj vad mysigt med fler bebisar, man känner sig pirrig, förväntansfull och lite skrämd på samma gång. Vill att han ska komma idag så man slipper vara graid samtidigt som jag inte alls vill föda barn igen.

Håller med om Ullared fans massor med bebis saker men det värsta är nog all tandkräm, tvättmedel, m.m.

Jag hade för mig att jag gick varje vecka i slutet på förra graviditeten men nu går jag också varannan vecka som det ser ut på de tider jag fått och som sagt hos en annan då min har semester. Lite konstigt, men är allt bra så kanske det räcker...

Jag tror också att andra syskon framför allt de lite mindre blir avis när det kommer en bebis men om man gör bebisen till deras lika mycket om sin egen dvs ber om hjälp och assistans vid blöjbyten visar och intruerar i hur VI ska ta hand om vårt nya syskon så kan de nog växa med uppgiften och få lika mycket gott ur det som vi andra. Kanske inte fungerar på alla barn beroende på hur de är men det är nog värt ett försök!!  

• Fru R
    inda skrev 2011-07-24 23:44:40 följande:
    Snabb uppdatering:
    Söndagen den 24/7 kl 16.56 föddes vår "lilla" skruttefia. Efter 1 dygn på fl med intensiva värkar, misslyckad Eda beslutades det att göras akut snitt. Var öppen fullt men lillan låg snett och med huvudet åt fel håll så därför satte aldrig krystvärkarna igång. Inte så konstigt att magen varit tung och förlossningen intensiv eftersom lillan väger 4944 g och är 54 cm lång !!! : )
    Uppdaterar mer i dagarna så ska jag även läsa ikapp det ni har skrivit : )
    Grattis!!! Skål Du det var ingen dålig storlek på den tjejen!! Det är bra, man ska vara stark!!
    Massor av kramar och STORT grattis.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi
    Lina Stenback skrev 2011-07-25 19:27:27 följande:
    Oj vad mysigt med fler bebisar, man känner sig pirrig, förväntansfull och lite skrämd på samma gång. Vill att han ska komma idag så man slipper vara graid samtidigt som jag inte alls vill föda barn igen.

Håller med om Ullared fans massor med bebis saker men det värsta är nog all tandkräm, tvättmedel, m.m.

Jag hade för mig att jag gick varje vecka i slutet på förra graviditeten men nu går jag också varannan vecka som det ser ut på de tider jag fått och som sagt hos en annan då min har semester. Lite konstigt, men är allt bra så kanske det räcker...

Jag tror också att andra syskon framför allt de lite mindre blir avis när det kommer en bebis men om man gör bebisen till deras lika mycket om sin egen dvs ber om hjälp och assistans vid blöjbyten visar och intruerar i hur VI ska ta hand om vårt nya syskon så kan de nog växa med uppgiften och få lika mycket gott ur det som vi andra. Kanske inte fungerar på alla barn beroende på hur de är men det är nog värt ett försök!!  
    jo d¨å jesperhjlper till o hmta lillebrors blöja hjlper till o byta o han klappar o så men så fort ja ammar el tröstar simon dåska han ha uppmärksamhet genom väsnas m.m
  • stoltcissi

kan ej hålla mig ..blev utskriven idag från östra o e hemma med lille lille simon..
    så tillmatning med ersättning efter amning gäller för min del..
    o ska på mitt första bvcträff imorn

• Fru R

juliaa: heja heja!!

TantKerstin: nej, jag räknar inte med att föda för tidigt. Men visst är det mera märkbart den här graviditeten än förra att det närmar sig!  Var på IKEA idag igen och jag märkte när jag hade gått en stund att magen blev hårt och ansiktet blossade upp. Förvärk heter det i min värld! Som tur är gör de inte ont på mig.

devotion: va kul med Roxette! Hade också velat gå, men jag får inse mina begränsningar....

Hmm, måste komma ihåg att lägga ner lite mer bebiskläder i bb-väskan alltså... Känns som om jag har en lista för allt. Snart behöver jag en lista för att ha ordning på listorna!!

Nu är andra IKEA besöket över (puh) och alla möbler är nu monterade och kläderna ligger i bygån!! Skönt att kunna stryka det i alla fall.

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011