• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

Åh Capa hoppas hoppas!!! En liten bebis för dig idag låter som ett alldeles perfekt sätt att spendera dagen på ;)

Själv hoppas jag på att kunna komma på fikat, har inte hört något från hemsjukvården vilket betyder att de dyker upp ca 10 ( ibland dröjer det dock om hon måste åka akut till någon innan, busbebisar som dragit ut sina sondar!) så om vi får bort vår sond dag kan det hända att jag inte hinner... Men har ju mobilnr till några av er så jag hör av mig i så fall!! Hoppas vi ses om några timmar : D

• Liisaan
    Fru R skrev 2011-07-27 21:28:31 följande:
    Varför varför ska den gången jag ska titta på Livet på BB det handla om graviditeter med komplikationer!??!
    Ja det undrar jag med, usch tårarna bara kom när hon fick se den sjuka tvillingen, usch och fy vad hemskt!

Jag kommer inte heller på fikan, förkylningen har inte släppt än! Hoppas ni får det jättetrevligt!

Capa! Heja heja! Hoppas att bebis kommer nu snart! Eller kanske redan har kommit :)
  • Devotion

Capa: åh vad spännande! Hoppas hoppas att det blir bebis snart!!!

Det verkar inte som om det blir så många på fikan idag?! Vilka är det kvar som har tänkt gå?? Jag får besök av svärföräldrarna sen så jag kan inte stanna särskilt länge. Det kanske inte är någon ide att stressa in till stan då?! Hmm...

Har vaknat en gång i timman hela natten.. Segt.. Tror att jag kanske har känt en första tendens till förvärkar - en svagt molande smärta som snabbt går över. Men det är inte därför jag har vaknat så det är väldigt väldigt svag värk. Kan säkert lika gärna vara magknip eller nåt annat men man hoppas ju...

• Fru R

Capa: heja heja!! Men hoppas ändå du fick sovit lite om det är den stora dagen idag!

Devotion: jag har tänkt komma fortfarande! Haha, tänkte just skriva att jag gillar att läsa dina inlägg för du orkar fortfarande vara så aktiv och har inte fått några vidare komplikationer ännu. Men ser att du börjat få svårt att sova. Tycker personligen att du får börja sova bra igen, för det behövs en solskens-grav här i tråden!

Blondie: ta du den tid du behöver. Härligt att allt verklar gå så bra för er.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa

Blondie; Så härligt om Vidar slipper sonden idag!! Håller tummarna stenhårt för det!! Solig

Änsålänge ingen bebis här, men tack för hejandet, fortsätt gärna hålla tummarna hihi
    Jag har sovit som en kratta, vaknat titt som tätt av smärta i magen. Leonora sov apdåligt med så flyttade in henne till Daniel så la jag mig själv i vardagsrummet vilket slutade med att Daniel kom upp var femte minut för att se hur jag hade det, och varenda gång precis när jag slumrat in nyss, haha.
    Fortfarande en molande smärta i magen som verkar bli starkare och tätare. Jag hoppas på det bästa även om jag är aptrött. Men det skulle vara så jädrans typiskt om allt istället bara vände nu haha Idag ska jag lämna L till min mamma iaf så jag får vila oavsett bebis eller ej, sen ska jag röra mig i maaaassor och försöka tvinga ut han haha 25 dgr kvar till BF men gör väl inget om även jag följer trenden med en julibebis Tungan ute

• Devotion

Fru R: solskens-graviditet?! Haha!!! Jag vågar ju knappt skriva att jag mår bra eftersom jag tycker synd om alla som har det så jobbigt... Men det är ju skönt om det kan vara peppande istället för knäckande! Sen beror det nog lite på att jag är så jäkla envis också. om jag har fått för mig att jag ska göra en viss sak så ser jag till att det blir så (på gott och ont). Sen får man skumma blickar från grannarna när man som höggravid springer runt med trimmern osv men så länge det känns OK så är det väl bara att köra på! Sovit dåligt har jag dock gjort till och från ganska länge...

Eftersom svärföräldrarna eventuellt kommer ännu tidigare får jag snällt hålla mig o hemmatrakterna idag och missar därför fikan:. :( de ska hjälpa oss en massa så det är väl bara att tacka och ta emot! hoppas att ni får det mysigt!!

• Capa

Grattis lille Vidar!! Så söööt man kan va då :D Får se om jag lyckas klämma ut en kompis idag. Intensivare smärtor, ska ut o gå lite nu o hoppas skynda på det hela :P

• Devotion

Blondie: sötnosen!! Är han redan 4 veckor!?

Capa: åh vad spännande!!! Tänk om det blir en julibebis till?! Nu är det inte många dagar kvar i juli...

Tänk vad tiden går fort ändå! Jag har redan varit ledig i fyra veckor..

• Fru R

Blondie: va fin han är!! Och faktum är att han ser inte så liten ut heller på den här bilden.

Devotion: mig peppar du oerhört! Sedan är jag likt dig också envis så visst gör jag saker som jag kanske inte borde, men jag hade ju kriverat om jag skulle bara ligga raklång utan att få göra något alls.

Capa: Lämna du bort L så du får vilat ordentligt eller om han vill komma ut idag så ännu bättre.

Tack för en trevlig fika tjejer!

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011