• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • L86

Tantkerstin: massor med grattis till er!! Härligt att han är hos er nu!!

• nerdgirl78

Blondie: Kanske är lite sen med svaret, vi var på hörselscreening på östra i måndags och det låg i samma byggnad som restaurang Gastronomen (byggnaden vid Apoteket. TantKerstin: jättegrattis till er lille kille!! Försöker att läsa i kapp tråden så gott det går. Nu börjar vi landa så smått här hemma, dock har jag lite mjölkstockning som inte känns så skönt. Idag hade vi hembesök från BVC, samma sköterska som vi har med storebror Noah. Allt var bra och Max hade gått upp 185 gram på bara två dagar har tydligen grädde i boobsen :) Även om jag inte varit så jätteaktiv som ni andra här i tråden så får ni gärna adda mig på Facebook ändå, heter Maria Karlsson (profilbild på Max som sussar på fällen) vill ju gärna med på fika så småningom :)

• Liisaan

Nämen!! Ett stort grattis tantkerstin!! Hoppas att ni mår bra allihop! :) en stolt storebror antar jag :)

• stoltcissi

men kerstin så säger du inget.. stortgrattis:){#emotions_dlg.flower}

• Devotion

Grattis Kerstin!!!

Capa: jag läste också den artikeln och blev alldeles rörd!

Jenjen: hoppas att lillan äntligen har kommit nu!!

Jelli: bra initiativ med FB-gruppen!

Jag hade fullt upp igår och här hände massor!! Får läsa mer sen! Nu ska jag försöka sova lite till! Ska upp tiidigt och vara hos BM kl 8. Hua!!

• Greta
    TantKerstin skrev 2011-08-17 18:51:20 följande:
    Idag 10.25 kom det en liten pojk på 48 cm och 2960g genom ett planerat kejsarsnitt, så nu har Alexander blivit storebror! :)
    Massa grattis! Glad
  • Devotion

Då har man varit på sitt första BM-besök efter BF.

Sf-måttet låg kvar på 137, troligtvis pga att bebisen sjunkit ner något sen sist. Huvudet är nu ruckbart istället för rörligt. Hjärtljud 144 och blodtryck OK!

Jag bad henne uppskatta bebisen storlek också (som de gjort för JenJen?!) och hon sa att det var svårt men gissade på 3.5-4 kg.

Berättade även om min oro för att gå över tiden och fick en extra tid hos Mvc på måndag plus att de skickar en remiss för en koll på östra i slutet av nästa vecka. Vi har dessutom en ordinarie tid hos Mvc på fredag nästa vecka. Så det känns bra! just nu är bebisen pigg och sprattlig och då oroar man ju sig mindre!

• Blondie82

Bra att du tog upp det så du får extra kontroller och skönt med remissen till östra!! Hoppas du känner dig tryggare nu!

• Fru R

Bra gjort Devotion ! Tycker du gjorde helt rätt att ta upp det, bättre att få kolla upp det. OCh vem vet du kanske inte ens kommer att behöva tiden utan får en bebis före!

Jenjen: hoppas du mår bra! Nu får vi verkligen hoppas att du har en liten tjej i famnen.

Själv är jag hemma idag med en liten sjukling, så för min del får bebisen gärna vänta lite till med att komma ut så Alicia får bli frisk. Som på beställning en vecka efter dagisstart kom den första sjuk-dagen. Men hon är på bra humör i alla fall, alltid något.

Capa: jag kommer nog att undvika artikeln för jag gråter över allt och inget just nu.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Devotion, Så skönt att du får remiss till östra för koll!! Men jag hoppas allt att det inte behövs, nu borde ju Jenjen ha fått sin lilla och då är du på tur, tror att innan nästa vecka börjar ligger du nog o gosar med din lille/a, iaf hoppas jag det Skrattande

FruR, Det var en liten passande artikel om en kvinna som födde i en park haha Men allt gick bra!! Tyckte det passade in lite på oss här som bara går o väntar och väntar också POFF händer det plötsligt!!
    Tråkigt att Alicia är sjuk, hoppas hon kryar på sig snart!! {#emotions_dlg.flower}

Jag tycker det är så himla spännande nu, rena gissningsleken med vem som får nästa gång men guuuuud va det är kul att det ÄNTLIGEN är VÅR tur liksom som har gått och väntat och väntat sedan december förra året!!
    Ser verkligen fram emot våra mamma+BEBISAR-fikor framöver så man får se alla goingar som legat och gömt sig och bråkat i våra magar Solig
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011