• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R

Blondie: grattis grattis!!

Devotion: Å herregud vilken hemsk sak med din syster!! Förstår att du inte vill gå över tiden. Jag hade nog också bett om extra kontroller i ett sånt fall. (läs krävt!)
    Men visst börjar det bli riktigt segt?!!? Själv har jag fördelen att mina fogar är lite bättre så jag kan röra mig bättre än vad jag kunnat på evigheter. En liten smak av frihet....

capa: gott med lite hemleverens av fika!!

jenjen: Kämpa på, det kan inte hålla i hur länge som helst! Men jag tycker ändå att du inte ska vänta alltförlänge med att åka in om det drar ut på tiden. Du ska ju gärna ha kraft kvar tlll det som komma skall. Alltså själva förlossningen...

lawendel: hur trivs ni  i huset förresten??

Idag är en seeeg dag. Har sovit jättedåligt och verklingen inte hittat någon position som passar både mig, min rygg och mage samtidgt.
    Kan tänka mig att det är som du känner Greta.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • lawendel

Fru r: vi trivs väldigt bra! Hade önskat att jag hade mer ork till att fixa här bara.. Men kroppen bestämmer :)

Jag finns med på fb Jessica wendel

• Jelli

Grattis på födelsedagen Blondie!!! Va kul med massa överraskningar. Hoppas kvällen forsätter lika bra.   

Nu har jag addat allas namn jag sett på FB och ser fram emot att få se lite härliga bebisbilder där. :)

Den här dagen började förjävligt medhuvudvärk from hell och trotsig tvååring. Hon skulle inte göra någonting jag ville att hon skulle göra och jag valde verkligen mina strider. Hon fick gå utan kläder, fick äta mackan i soffan framför teven, fick dra fram alla sina leksaker på golvet. När det kom till tandborstningen tog jag ändå fighten för jag tycker det är viktgit och jäklar vilket liv det blev. Slutade med att vi båda bröt ihop. Sedan fick jag dåligt samvete och mådde dåligt för det. Skitjobbigt. Och jag vet ju att det här är bara början. 

• Jelli
    Devotion skrev 2011-08-16 12:03:45 följande:
    Att åka till Borås kanske inte är någon dum ide. Jag ska också fråga min BM om det på torsdag. Annars får jag väl dra en snyfthistoria om min systers fruktansvärda erfarenheter av att gå över tiden. De förlorade ett barn för att de gick över tiden och moderkakan slutade att fungera. Jag vet ju att den händelsen är orsaken till att jag är så orolig för att gå över... Min andra syster fick åtminstone komma in på extra kontroller när hon hade gått över tiden på grund av sin oro.. Men jag tycker inte att man ska behöva dra en sådan skräckhistoria för att bli lyssnad på... Usch! Hoppas bara att bebben kommer snart!

Åh fy fasen. Har hört många skräckhistorier om att gå över tiden men för din syster slutade det alltså så illa. Fruktansvärt. Jag tänker vägra. Efter en vecka sätter jag mig där och går inte hem förrän hon är ute. Punkt!
    Greta skrev 2011-08-16 11:48:37 följande:
    Sover ni andra bra förresten? Jag sover verkligen som en kratta. Både ryggen och kissblåsan strejkar så det blir mkt spring på toa och ålningar i sängen för att byta ställning. Har börjat sova när jag kan typ. Igår gick jag upp vid 15. Inatt sov jag mellan 3.30-11. Jag antar att man ändå kommer få en vriden dygnsrytm sedan och det viktigaste nu är bara sova när det går hellre än att ha jämna tider. 
    Sover riktigt illa jag också. Har kuddar överallt för att få stöd och fläkt på för det känns som jag inte kan andas. Just när jag somnat så vaknar jag av kramp i vaderna eller av att jag måste springa på toa. Försöker se det som förberedelse inför många vakna nätter med bebisen sen ;)

• Jelli
    TantKerstin skrev 2011-08-16 20:22:29 följande:
    Jelli: Du fixar det! Kämpa på och ge inte upp bara, det är svårt att tänka så men försök tänka långsiktigt på hur det kommer bli sen när ni hittat det där goa samspelet mellan er. Och det behöver inte bli värre, jag vet familjer där äldsta barnet lugnat ner sig efter det kommit en till.

Ja jag hoppas det  blir så, samtidigt är hon väldigt "snäll" jämfört med andra barn så det kunde varit värre. Vissa dagar har man bara inte orken och jag försöker tänka att det är okej det också.  

Nu sover hon sen en timme tillbaks och det ska moffas bullar och titttas på tv-serier här. Bra avslut på dagen i alla fall. :)  
  • L86

Oj jösses så det skrivs och oj så lite tid man har att hänga här på fl just nu ;) det går lite i ett hela tiden här. Vilton äter som en häst och kräks massor med stackarn. Trodde aldrig att man behövde så många pyjamasar! Byter flera gånger varje natt. Imorn ska vi till storken och se om han har gått upp i vikt. Spännande!

Ska försöka läsa ikapp lite, har förstått att det är på g för jenjen! Heja heja!!!

Nu blev det visst dags för byte av bajsblöja :)

• Fru R

lawendel:  en sak i taget. Huset kommer att finnas kvar och det kommer att finnas saker att göra läääänge till. Jag lovar....

Blondie: gud så härligt det låter!! Hoppas kvällen blir minst lika bra som dagen har varit!

Jelli: andas!! Men jag tror att du gör helt rätt, välj dina strider ochförök att få henne att hjälpa till och känna sig behövd. Det jobbigaste är ju när ens egna tålsmod tryter pga trötthet. Andas och räkna till tio. (och påminn mig om dett om några dagar/veckor)

L86: kräkbebis!! Mmm, nu börjar minnena komma tillbaka! Alicia kunde få riktiga kaskadkräkningar i sängen. Mindre roligt, men ine så mycket att välja på. Tur att man har tvättmaskin och affär i närheten!

Idag fick jag smaka på min egna medicin. Vi har alltid sagt till Alicia att hon måste prova innan hon kan säga att hon inte kan något. Så idag när jag sa att jag inte kunde åka ner för rutschkanan på lekplatsen så tittar hon strängt på mig och säger "men du måste ju försöka först". Bajs också, det var ju bara att lyfta på sig och åka nerför den... Mindre trevligt, men hon hade ju rätt. 

~ Alicia 26/2-08 ~
  • juliaa

Ska skicka vänförfrågan på fb till er som skrivit era namn jag heter Julia Örtegren finns 2 tror jag men har en bild på mig och saga när jag pussar henne. Ska bli roligt att se bebis bilder:)

• ciccile
    L86 skrev 2011-08-16 20:41:02 följande:
    Oj jösses så det skrivs och oj så lite tid man har att hänga här på fl just nu ;) det går lite i ett hela tiden här. Vilton äter som en häst och kräks massor med stackarn. Trodde aldrig att man behövde så många pyjamasar! Byter flera gånger varje natt. Imorn ska vi till storken och se om han har gått upp i vikt. Spännande!

Ska försöka läsa ikapp lite, har förstått att det är på g för jenjen! Heja heja!!!

Nu blev det visst dags för byte av bajsblöja :)
    Vincent kräker också mycket. På natten är han faktiskt så pass varm att han har fått sova utan pyjamas och på dagarn akan jag rekomendera dreggellappar, mycket smidigt att bara byta istället för hela bodyn.

Hoppas han gått upp fint i vikt!
  • ciccile
    TantKerstin skrev 2011-08-16 20:22:29 följande:
    Helkroppsmassage?? Fy attans vad SKÖNT! Nu är jag riktigt nyfiken på nästa överraskning

Devotion: Om du pratar med din bm så kan hon kanske se till att du får komma till Östra på kontroll tidigare, det borde inte vara omöjligt. Berätta vad som hänt och anledningen till varför. Det är ju inte bra för barnet om du går och stressar och oroar dig heller.

Jenjen: Men åååh..kom igen nu Hoppas verkligen att ni inte kan hämta upp färgen imon utan att du ligger på förlossningen eller bb.

Jelli: Du fixar det! Kämpa på och ge inte upp bara, det är svårt att tänka så men försök tänka långsiktigt på hur det kommer bli sen när ni hittat det där goa samspelet mellan er. Och det behöver inte bli värre, jag vet familjer där äldsta barnet lugnat ner sig efter det kommit en till.

Myran: Tack igen för idag Vincent var ju en riktigt sötnos, o så lugn o fin!
    Tackar! Det var kul att träffa dig och söta Alexander också och snart har du en till
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011