• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Sara - V 6+1 eller något sånt. Jag väntade ju min andra mens men trodde att den dröjde eftersom jag fortfarande ammar lite.

När det gått över en vecka började man ju tänka och när det gått mer än 10 dgr över tiden och jag mådde illa på morgonen gjorde jag ett test. :D såklart att jag blev chockad och började tänka på hur man skulle klara av två så små. Men nu är vi bara glada! Min mormor hade en dotter på tre o en på ett år när hon fick tvillingar. Tre blöjbarn med tygblöjor och ingen tvättmaskin plus en ladugård med kor att sköta och en sjuk svärmor. Tror inte att morfar gjorde mycket hushållsarbete. Om hon klarade det ska jag nog klara två. Haha!

Jessica- vi körde oskyddat innan mensen kom tillbaka och sen tänkte vi väl vara lite försiktiga under de mest fertila perioderna men det hjälpe visst inte. jag ville inte börja med piller och vi ville inte planera nr 2 utan det fick bli som det blev - samma som med M och det gick ju också undan.

Nu har ju han varit ett sånt mönsterbarn så vi är ju inte alls avskräckta men man vet ju aldrig vad man får nästa gång! men det blir nog bra! )) jag är bara förväntansfull nu. Ska på inskrivning på Mvc på onsdag. )

Hoppas givetvis på att allt ska gå bra men jag vet ju att mycket kan hända så här tidigt...

Jenny - vi vet ju inte om de andra än?! De kanske också är på G?! Annars tycker jag allt att jag förtjänar en ölkorv eller liknande i pris!!! ) haha!

• Capa

Hihi Så spännande!! Du förtjänar verkligen en bamse ölkorv som förste med syskon!! Det kommer gå jättebra är jag säker på. M är ju dessutom 1,5 när han blir storebror, perfekt ålder för att alltid ha en lekkamrat ju! OM det mot förmodan skulle bli för jobbigt så tror jag att alla vi här gladeligen ställer upp och avlastar dig lite så vi får gosa med en liten :D

• Jenric

Åh , vad kul denna nyheten var!! Klart du kommer klara av två, och är nästa lika go som Milton blir det ju inga problem! :) Sen har du ju oss alla bebis-suktande mammor häri gruppen oxå som säkert gärna ställer upp ;) hehe...

Sara, jasså, det är redan på G med bebisverkstan, rooooligt!! :) Kanske blir två små strax efter årsskiftet nu då! Wohoo!

Jessica hänger kanske på oxå, vad det låter ;)

• Capa

Haha, jag slutade med pillerna förra månaden bara så vi får se när det tar sig. Vi kommer inte hålla på med Äl-stickor eller liknande utan vi kör på som vanligt och händer det så händer det :) Man blir bara knäpp av att planera, iaf blir jag det ;)
    Dessutom tror jag att jag är en av dessa kvinnor som är fertila när det är lite kallare ute, så till höst räknar jag med att man är gravid. Men vi får se, jag lovar att ni blir dom första som får veta! Ja efter D då förstås ;) Men nu glädjs vi åt Marias superhärliga nyhet!! :D

• Blondie82

Visst rycker det lite i äggstockarna.. men att vara gravid igen redan...njaaa det överlåter jag med glädje till er!!! Skrattande Åh så spännande det här är!!!

• Fru R

Men va roligt!!!! Stort grattis och alla tummar hålls nu! Jäklar va de kommer göra ont tills jan. Capa, din lilla lurifax!!

~ Alicia 26/2-08 ~ Amanda 8/9-11~
  • TantKerstin

Yay! Jag var tydligen redan inloggad så jag behövde inte komma ihåg nåt alls! Glad

GRATTIS MARIA!!!! Skål (alkoholfri)

Åh vad roligt, jag visste det!! Din lilla luring..Tänk, det är faktiskt januari snart för tiden går väldigt fort, och då kommer lilla bebisen ha väldigt många lektanter att leka med Skrattande

Och nu vet jag varför du frågade om menstationsmönster efter upphörd amning

Jag tror det kommer gå alldeles galant med 2 barn! Du är en sån himla bra mamma och sen har ni ju era föräldrar nästannära och alla oss så det kommer gå så bra!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011