• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-08-18 10:25:15 följande:

Jag tycker det är så himla spännande nu, rena gissningsleken med vem som får nästa gång men guuuuud va det är kul att det ÄNTLIGEN är VÅR tur liksom som har gått och väntat och väntat sedan december förra året!!
    Ser verkligen fram emot våra mamma+BEBISAR-fikor framöver så man får se alla goingar som legat och gömt sig och bråkat i våra magar Solig
    o ja de e mkt spännande:) o håller med dig att de ska bli kul me alla fikor framöver:)
  • Lina Stenback

Ojojoj här kommer det bebisar, är så avundsjuk. Har inte ens kommit till BF ännu, ändå går man och hoppas och tror varje dag. Måste ställa en fråga, har helt galet mycket vita flytningar trodde det var vattnet som gått när jag gick i en trappa och det plötsligt blev varmt och blött. Är det något ni känner igen, tycker ju inte att det är vatten men väldigt rikligt utan andra symptom...mycket ska man vara med om.

• Jelli
    Devotion skrev 2011-08-18 09:06:48 följande:
    Då har man varit på sitt första BM-besök efter BF.

Sf-måttet låg kvar på 137, troligtvis pga att bebisen sjunkit ner något sen sist. Huvudet är nu ruckbart istället för rörligt. Hjärtljud 144 och blodtryck OK!

Jag bad henne uppskatta bebisen storlek också (som de gjort för JenJen?!) och hon sa att det var svårt men gissade på 3.5-4 kg.

Berättade även om min oro för att gå över tiden och fick en extra tid hos Mvc på måndag plus att de skickar en remiss för en koll på östra i slutet av nästa vecka. Vi har dessutom en ordinarie tid hos Mvc på fredag nästa vecka. Så det känns bra! just nu är bebisen pigg och sprattlig och då oroar man ju sig mindre!
    Va skönt att de tar din oro på allvar. Hoppas du slipper extratiderna och att bebis kikar ut inom det närmsta ändå.
  • Jelli
    Lina Stenback skrev 2011-08-18 11:59:25 följande:
    Ojojoj här kommer det bebisar, är så avundsjuk. Har inte ens kommit till BF ännu, ändå går man och hoppas och tror varje dag. Måste ställa en fråga, har helt galet mycket vita flytningar trodde det var vattnet som gått när jag gick i en trappa och det plötsligt blev varmt och blött. Är det något ni känner igen, tycker ju inte att det är vatten men väldigt rikligt utan andra symptom...mycket ska man vara med om.

Har också haft så, har fortfarande. Jag åkte för att kolla upp för nån vecka sen för det kändes jätteblött men det var bara normala flytingar och jättevanligt sa läkaren. Enligt henne var man ofta mycket mer "saftig" därnere mot slutet och det var inga konstigheter. Men ring förlossnignen och be att de kollar om du oroar dig.
  • Jelli

Är det någon här som inte fått inbjudan till Facebookgruppen än så ropa! Jag gjorde gruppen sluten så är det bara vi som ser vad som skrivs men jag tror att alla medlemmar kan bjuda in, om jag missat någon.  

• Lina Stenback

Jag vill gärna ha inbjudan är oftare på FB än FL så det vore ju strålande att kunna komunicera där!

• Capa
    Lina Stenback skrev 2011-08-18 11:59:25 följande:
    Fy ja jag har också fått massa vattnigare flytningar nu, svinäckligt!!
  • Capa
    nerdgirl78 skrev 2011-08-17 20:52:53 följande:
    Blondie: Kanske är lite sen med svaret, vi var på hörselscreening på östra i måndags och det låg i samma byggnad som restaurang Gastronomen (byggnaden vid Apoteket. TantKerstin: jättegrattis till er lille kille!! Försöker att läsa i kapp tråden så gott det går. Nu börjar vi landa så smått här hemma, dock har jag lite mjölkstockning som inte känns så skönt. Idag hade vi hembesök från BVC, samma sköterska som vi har med storebror Noah. Allt var bra och Max hade gått upp 185 gram på bara två dagar har tydligen grädde i boobsen :) Även om jag inte varit så jätteaktiv som ni andra här i tråden så får ni gärna adda mig på Facebook ändå, heter Maria Karlsson (profilbild på Max som sussar på fällen) vill ju gärna med på fika så småningom :)
    Det var som att leta efter en nål i en höstack, efter x antal bläddrande gav jag upp tillslut efter att hitta en liten Max sovandes..... men du får gärna lägga till mig istället, sara soneryd, finns bara en så det borde gå lite lättare Flört
  • Lina Stenback

Oho då får man altså dras med de där trosblötar flytningarna ett tag kan man tro...

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011