• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • juliaa

Okej vad skönt att du fått sovit lite då:) men förstår att det är kämpigt men snart är bebis hos er heja heja:)

• lawendel

Låång sovmorgon idag! Skönt!

Segt jen jen men det är på gång iaf! Jag tippar att bebis är ute senast imorgonbitti! säkert tidigare!

Ang fikan så stannar jag i gråbo idag. Har inga andra ärenden in till stan så det blir så långt att åka. Sen så har jag en del att pyssla med här hemma!

• Liisaan

Jenjen det kommer nog igång snart och jag tror inte det är många dagar tills fu sniffar bebis, nu har dom retat tappen lite och din kropp har fått hjälp att vila. Så fortsätt ta det lugnt så kommer det nog igån ordentligt snart, du har ju redan öppnat dig minst 2 cm :) bra jobbat! :) håller tummarna för att det kommer igång snart och lycka till nu :)

• Blondie82

Tack för alla grattis Solig Min lilla kille har sjungit falsksång för mig halva natten så man är lite trött Flört an antar att det bara var med välmening nu när han inte kan måla någon teckning ännu Tungan ute men pappan kompenserade detta med att komma in med frukost på sängen Glad.

Jenjen skönt att du fått sova inatt i alla fall! Bra att fått tanka lite sömn innan den jobbigare delen av förlossningen sätter igång. Men jag hoppas det tar sig snabbt för din nu så att hon kommer ut snart {#emotions_dlg.flower}
    Capa heja heja på dig!! Kanske blir två bebisar idag Baby

• Jelli

Jenjen: men nu kan det inte dröja länge innan bebis kommer i alla fall. Bara att stå ut och vänta. Jag vill också träffas och fika Skit att jag fortfarande bor här. Funderarade på om jag skulle orka ta en sväng bara över dagen men det blir hemskt jobbigt om det skulle dra igång så jag får nog snällt vänta med att träffa er tills jag bor i stan. Men ni som har facebook- skicka ett mail med era namn om ni vill

• Jenric

Tack för att ni hejar på :) jag i min tur hejar på Capa och Greta :) är det nån mer på gång som jag missat? Liisaan; härligt att ni kommit hem och att allt är bra. Håller med dig om att personalen på Mölndal är toppen! Ah, just det - blir ingen fika idag för min del... hoppas få ut vår lilla busunge inom det närmaste :)

• Devotion

Hej tjejer!

Här har det också varit en lång go sovmorgon idag!

Blondie: GRATTIS på födelsedagen!!!

Jenjen: vad jobbigt att det inte kom igång igår! Jag som var så säker på att du låg o godare med lillan nu... :-/ men nu går det säkert snabbt. En vän till oss hade det ungefär så (värkar utan att öppna sig) och när de väl satte igång sen så gick det snabbt! Så snaart!

Capa: kom igen nu så att det blir vår tur sen!! Du har ju fått förtur!

Ang. fika så hoppar jag den idag! Jag ska eventuellt till stan senare i em/kväll och jag orkar inte åka fram o tillbaka flera gånger! Men hoppas att ni får trevligt och ta en bulle för mig också!

• lillahumla84
    Jenric skrev 2011-08-16 10:49:18 följande:
    Uppdatering: ingen bebis än tyvärr. Åkte in igen igår vid 23.30. Hade haft värkar nästan 24 h... först 2-3 min, sen 5-6 min på kvällen. Gjorde ctg igen, som visade att bebis mår bra och att jag har långa (onda) värkar, men glesa, och de t hade dessvärre inte öppnat sig mer. Blev erbjuden att sova över med morfin för att få vila lite, alt. få två tabl. Citodon och åka hem och vila. Det sista kändes bättre så nu har vi sovit 2+2+4 timmar. Bara vaknat av ett par värkar men skönt att få vila lite. Får se vad som händer idag. Mår ok ändå, men det är segt... BM var dock ganska säker på att det skulle komma igång snart...

Oj va segft för dig. Får hoppas att de lilla busfröt ger med sig snart. Håller alla tummar och tår för dig.

Nu händer de mycket grejer här så man kan ju inte hålla sig ifrån att titta in här och se hur de går för er Glad

Här är allt ganska lugnt men mensvärk till och från så vi får se om någon av våra bebisar vill dela sin födelsedag med dig Blondie Tungan ute

Blir ingen fika för min del heller som vanligt Obestämd Ska passa på att njuta av att ha Alexander hemma på sin sista vecka  av sommarlov. Så något bus här hemma lär det nog bli.
    Men först ska de fixas lite in för middagen.

Hejar på er och hoppas på en eller flera bebisar snart Nalle       

• Devotion

Jenjen: jag önskar att det varit på gång här också men jag börjar tro att liten trivs allt för bra där inne... Jag vill VERKLIGEN inte gå över alltför länge men det är väl lika bra att ställa sig in på att det dröjer... En vecka - 10 dgr är ok men blir det mer än så vet jag inte vad jag gör....

• Jenric

Blondie: skönsång hela natten och frukost på sängen låter finfint :) hoppas ni får en härlig dag!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011