• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric

Nej, att gå över tiden är inget vidare. BF +3 för mig idag. Men slemproppen har gått, livmodertappen helt utplånad och värkar sen natten till måndag... 2 cm öppen och BM sa ju inatt att hon inte trodde det skulle dröja så länge till, hon sa " jag jobbar imorgon natt också, hoppas vi ses då!" innan vi gick ;) Antar att lillstrumpan planerar en storslagen entré, det förstår man ju kan ta lite tid... :)

• inda

Blondie: grattis på födelsedagen : )

Jenjen: håller tummar och tår för att det sätter igång snart, Malin håller sina också.

Ni får gärna inboxa mig också med era namn : )
    Om fler är intresserade kanske man kan starta en medlemstråd eller liknande, eller?

• Greta

Inga mer tecken på att något är på gång än så slemmis ska man nog ta med en nypa salt. Det har inte kommit ut något mer heller.

Sover ni andra bra förresten? Jag sover verkligen som en kratta. Både ryggen och kissblåsan strejkar så det blir mkt spring på toa och ålningar i sängen för att byta ställning. Har börjat sova när jag kan typ. Igår gick jag upp vid 15. Inatt sov jag mellan 3.30-11. Jag antar att man ändå kommer få en vriden dygnsrytm sedan och det viktigaste nu är bara sova när det går hellre än att ha jämna tider.

Kom också på en sak när det gäller att gå över tiden. Göteborg har ju längst tid av alla för igångsättning - hela 3 veckor. Orkar man inte vänta längre än 2 veckor så kan man åka till Borås. Man är ju inte knuten till ett speciellt ställe så det är ju egentligen bara att åka vart som helst. Jag har alltid sagt att jag åker till Borås om det skulle dröja såpass. Ska fråga min BM imorgon på besöket.

Blondie: Grattis på födelsedagen!

JenJen: Hoppas att det inte tar så mkt längre tid nu, det verkar jobbigt! Kämpa på!

• Devotion

Jenjen: ni ses säkert i natt! jag håller tummarna!

Greta: jag sover också dåligt vissa nätter... Måste gå på toa, svårt att hitta en bekväm ställning och myrkryp i benen. framåt morgonkvisten brukar jag dock sova gott. Det är nog bra att passa på att sova när man kan.

Att åka till Borås kanske inte är någon dum ide. Jag ska också fråga min BM om det på torsdag. Annars får jag väl dra en snyfthistoria om min systers fruktansvärda erfarenheter av att gå över tiden. De förlorade ett barn för att de gick över tiden och moderkakan slutade att fungera. Jag vet ju att den händelsen är orsaken till att jag är så orolig för att gå över... Min andra syster fick åtminstone komma in på extra kontroller när hon hade gått över tiden på grund av sin oro.. Men jag tycker inte att man ska behöva dra en sådan skräckhistoria för att bli lyssnad på... Usch! Hoppas bara att bebben kommer snart!

• Blondie82
    Devotion skrev 2011-08-16 11:21:36 följande:
    Jenjen: jag önskar att det varit på gång här också men jag börjar tro att liten trivs allt för bra där inne... Jag vill VERKLIGEN inte gå över alltför länge men det är väl lika bra att ställa sig in på att det dröjer... En vecka - 10 dgr är ok men blir det mer än så vet jag inte vad jag gör....
    Med tanke på vad som hände med din systar (visst var det hon, har lite dåligt minne fortfarande Flört) så borde du kunna säga till att du absolut inte tänker gå över! I värsta fall får du väl åka in och vägra gå där ifrån innan de gör något, haha det sa alltid min BM på föräldrautb att vi skulle göra, men fick absolut itne säga att det var hon som tipsat om det Tungan ute
  • Capa

Sitter o väntar på min mamma o lillasyster som ska komma o fika, allt för att fördriva tiden i väntan på att denne busungen ska titta ut. Får gosa med min systerdotter på 6 mån idag, jihoooo!! Skrattande Har köpt en wubbanub till henne så det ska bli kul o se om hon gillar den då jag köpt en till lillebror med.
    Har skummat igenom tråden en snabbis och jag släpper fortfarande inte tummarna för dig jenjen!!
    Nu ringer det på dörren, fikatajm!! Tungan ute Ni som vill får gärna adda mig på facebook, sara soneryd.

• Capa
    Devotion, Herregud vilken hemsk upplevelse!! Tror tusan att du är nervös då!! Håller absolut med att ett sån skräckhistoria ska verkligen inte behövas berättas för att man ska bli lyssnad på men jag förstår absolut att du är rädd att gå över tiden och helt klart ska du ta och begära igångsättning isåfall!! {#emotions_dlg.flower}
  • Jenric

Ja, här går tiden sakta... värkarna kommer glest, men gör ont. Är ju bara att vänta och se vad som händer. Passa på att äta och vila så mkt man kan. Hoppas på att vattnet går, men det är ju inte alls säkert... Fick se grannens nyfödda lilla pojke (han var planerad med kejsarsnitt i går, men hennes vatten gick i torsdags). Så sööt och får en ju att längta ännu mer...!!

Capa: fika låter som ett bra sätt att fördriva tiden på, och att gosa med liten bebis ännu bättre Glad

Eric har försökt laga lite rost på bilen den sista veckan (hans sätt att fördriva tiden tror jag Flört) så jag har nu ringt ett företag som säljer färger och han skulle blanda lite färg till oss att hämta imorgon bitti... Jag sa att vi hoppas kunna hämta upp den då, men att jag kanske föder barn snart Tungan ute så annars kommer vi någon annan dag. Han skratta och sa att mycket roligt har han hört, men det tog nog priset Skrattande

Devotion: Fruktansvärt - förstår verkligen din rädsla. Jag kan känna likadant, då jag läst om detta. Fattar därför inte varför Gbg väntar så länge. Du och Greta får gärna berätta vad era BM sagt ang. att få sättas igång alt. åka till Borås.

Blondie: Rolig BM som tipsar om sånt Glad jag har också hört att man kan vägra gå därifrån och att de då måste ta in en (om det tex. gäller att de vill skicka hem en pga för lite värkar etc.). Jag har hela tiden tänkt att jag verkligen inte vill bli hemskickad, men nu känner jag mer att det är skönt att vara hemma tills det verkligen sätter igång på allvar. Men så fort jag känner att jag inte klarar mer så kommer vi åka in. Tredje gången Tungan ute

• Devotion

Blondie: tack för tipset! Jag får väl åka in och parkera mig på Mölndal om det inte händer något!

Jenjen: att din bebis också är en sån där lurbebis! det måste vara jobbigt att gå och ha ont så länge.. försök vila så mycket du kan!

Capa: vad mysigt med fikabesök! Hoppas att ni har trevligt och att systerdottern kan locka lite på sin kusin!

Här är det segt idag! Har tagit en liten promenad men min vanliga runda tar bara längre tid för varje dag som går... Orkar inte göra så mycket annat men har iaf en bra bok som jag har fastnat i. behöver åka och handla lite men bara det känns som ett jätteprojekt! Hehe!

• Devotion

Ni får gärna adda mig på Facebook också! Sök på Maria Wall och Volvo så hittar ni rätt!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011