• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric

Städa är förresten ett bra sätt att fördriva BF dagen, det gjorde jag :)

• Fru R

Devotion och Jenjen: nej, det finns inga bildbevis. Tacka gudarna för det! Andras skrattade som en galninge för han menade på att det fanns ett gupp i mitten av rutchkanan ... Förtal säger jag!
    Städa låter som en bra ide!

Jenjen: nej men kom igen nu bebisen!! Sluta plåga mamma och pappa (och alla oss andra )

Ang oro så tycker jag att man har rätt att känna sig oräker och fråga om råd. Det är ju ändå det man har en bm för! Devotion, be om ett ul för att kolla blodflödet till moderkakan. Det har jag gjort då  vi också har haft komplikationer i släkten. Inga problem alls och både bm och läkaren tog min oro på strörsta allvar. Bättre en gång för mycket än en för lite.

Jag har också sovit jättedåligt i natt. Började må jätteilla vid 1 tiden och trodde jag skulle kräkas! OCh så märkte jag att mitt underliv är svullet. Förvånad Någon annan som har känt av det??
    Får  fråga min bm imorgon.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Liisaan

Fru r: mitt var oxå svullet och jätte ömt i ca 2 veckor innan, vet dock inte varför :)

• ciccile

Det är nog vätska precis som man får i fötter och händer... Inte så bekvämt men det försvinner när bebisen är ute!

• L86

Myrangbg: tack för tipset om dreggellapparna! Ska absolut testa det!

Kämpa på alla ni med bebisar som trivs för bra i magen. Snart är dom alla här!

Finns också på fb. Li Svensson.

• Capa
    Jenric skrev 2011-08-17 08:09:01 följande:
    Devotion: tyvärr fortfarande hemma. Men sen kl 5 ca har jag fått tätare värkar... vågar inte hoppas för mkt men hade varit skönt om det kom igång ordentligt snart. Har ju haft värkar sen natten till måndag... :/ fick väl sovit ett par timmar sammanlagt inatt iaf. Känner igen det där med att gubben tror att man oroar sig för allt, men upplever inte själv att jag oroar mig speciellt mkt. Det kanske är deras sätt att uttrycka sin egen oro? ;) tycker absolut du ska ta upp dina tankar kring att gå över tiden med sambon... det borde han väl förstå att du inte vill med tanke på vad som hände din syster. Att det passar bättre för hans jobb måste ju vara underordnat!! Måste ju vara bland det värsta man kan vara med om - bära ett friskt barn 9 månader och sedan förlora det pga att sjukhuset har som policy att vänta med igångsättning... :(
    Näää nu får din lilla sluta upp och ta efter dessa busungar i tråden!! Det räcker väl med att jag ska gå o ha ont i onödan, nu får hon ta o ge med sig och komma ut!! Idag är en jättebra dag att födas på, min vägrar fortfarande så jag tar o skickar över mina falska värkar till dig istället då i hopp om att dina förvandlas till RIKTIGA!! Idag vill vi ha en bebis i tråden!! {#emotions_dlg.flower}

Devotion Håller med övriga att det är så himla sjukt med Gbg:s policy ang igångsättning!! I Malmö gör man dessutom ett extra ultraljud i slutet av graviditeten för att mäta flödet från moderkakan till bebisen, fattar inte varför man inte gör det här då det faktiskt handlar om liv, varför ska ALLT vara en kostnadsfråga?! Hade jag fått välja hade jag lätt betalat för att få detta gjort för det lugnar en verkligen!! Din bm kan väl iaf göra en sån på dig eller skicka remiss till KK??!! Det är väl inte konstigt nånstans att man blir extra orolig om man gått igenom en sån förlust i familjen, man är ju nervös för att sånt ska hända utan att behöva gå igenom det hos någon närstående.

FruR, 'Som Frankenstein; Im aliiiiive!! Känner mig däremot lika "levande" som just Frankensteins monster haha Ser nog ut på liknande sätt med...... sömnbrist till tusen!! Gör inget annat än att ligga o vrida och vända på mig i sängen o D som skrattar åt mig då han tycker det känns preciiiis som vi har en vattensäng..... Tack för den liksom haha L har dessutom haft nåt jädrans kruppanfall inatt så man har fått springa fram o tillbaka hela natten för o trösta o lindra. Men inte hänga läpp för det, idag blir det sushi med syrran till lunch!! Yummie yummie!! Tungan ute
    Jag är också himla svullen "down below". Men tror det är blandat med fett vätska och ett huvud som trycker sönder blygdbenet på mig.... ingen aning men jag hoppas verkligen att det försvinner annars lär jag aldrig vistas i bikini igen haha
  • Capa
    inda skrev 2011-08-17 07:03:49 följande:
    Blondie: det ligger inne vid centralkliniken om jag inte minns helt galet. I anslutning till gångkulverten som går mellan husen.
    Har också för mig att det ligger där....... Och jag som jobbar i dom regionerna, jisses så pinsamt......
    Men huvudingången på CK finns en info-disk, hör med damerna där om du inte hittar!!
  • inda

men capa du får inte lägga upp en sådan text bland känsliga mammor och gravida, sitter ju här nu med gråten i halsen Flört Här är man fortfarande känslig till tusen, kan gråta för lilla minsta nu för tiden...

Har en liten som ligger och snarkar och babblar på fatboyen på golvet, kanske ska man ta och göra henne sällskap?
    Sover som en kratta på nätterna eftersom liten bestämt sig för att ligga och babbla konstant (även i sömnen?!) vilket gör att jag aldrig kan somna ordentligt men men...

Idag är en bra dag för nya små liv att titta ut tycker jag (håller tummar och tår)   

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011