• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • sjövildabarn
    Capa skrev 2011-03-17 12:42:48 följande:
    Skönt att allt såg bra ut Glad Haha vilken buse ja som inte ville visa könet, ska ni vänta tills förlossningen nu då eller ska ni boka privat?? Oddsen i denna tråden talar för en kille iaf Flört haha
    nej innan :) jag vill veta hahahah
    har ju två flickor innan så jag har ju redan gått två överraskningsgraviditeter och denna vill och ska jag veta tror  sambon vill veta nu med. men tror det blir triss i damer här ;)
  • emelielj

Det gick hyfsat bra hos bm. Dom konstaterade att alla mina sammandragningar och intenstiva hjärtklappningar hör ihop och säger att jag måste lugna ner mig, då har jag stressigt jobb där jag sällan kan sätta mig ner och ta det lugnt. Känns rätt jobbigt.. jag måste ju jobba många veckor till. Och jag har så himla svårt för att koppla bort allt och tagga ner! Men måste göra det för bebisens skull.
    Han sparkar och lever i alla fall Skrattande

• Capa
    emelielj skrev 2011-03-17 15:58:44 följande:
    Det gick hyfsat bra hos bm. Dom konstaterade att alla mina sammandragningar och intenstiva hjärtklappningar hör ihop och säger att jag måste lugna ner mig, då har jag stressigt jobb där jag sällan kan sätta mig ner och ta det lugnt. Känns rätt jobbigt.. jag måste ju jobba många veckor till. Och jag har så himla svårt för att koppla bort allt och tagga ner! Men måste göra det för bebisens skull.
    Han sparkar och lever i alla fall Skrattande
    Vad jobbar du med?? Du kan inte be om lite lugnare arbetsuppgifter då och då?? Får lyssna på läkaren nu ju!!
    Jag jobbar som läkarsekreterare så jag ska verkligen inte klaga, gör nästan inget annat än att sitta på röva 8 timmar om dagen haha
    sjövildabarn skrev 2011-03-17 12:59:22 följande:
    har ju två flickor innan så jag har ju redan gått två överraskningsgraviditeter och denna vill och ska jag veta tror  sambon vill veta nu med. men tror det blir triss i damer här ;)
    Hihi, ja triss i damer är ju inte fy skam du Glad Jag tror också jag väntar en tjej men då blir det bara par här för mig. Vi tänker också göra ett privat på emmakliniken om vi inte får veta på ultraljudet på onsdag. Kan dagarna gå lite snabbare nu taaaack!! haha
  • emelielj
    Capa skrev 2011-03-17 17:21:35 följande:
    Vad jobbar du med?? Du kan inte be om lite lugnare arbetsuppgifter då och då?? Får lyssna på läkaren nu ju!!
    Jag jobbar som läkarsekreterare så jag ska verkligen inte klaga, gör nästan inget annat än att sitta på röva 8 timmar om dagen haha
    sjövildabarn skrev 2011-03-17 12:59:22 följande:
    Hihi, ja triss i damer är ju inte fy skam du Glad Jag tror också jag väntar en tjej men då blir det bara par här för mig. Vi tänker också göra ett privat på emmakliniken om vi inte får veta på ultraljudet på onsdag. Kan dagarna gå lite snabbare nu taaaack!! haha
    jag jobbar på Mcdonalds, och det är ju inte bara till att "gå och sätta" sig.. Men ska prata med chefen imon om att jag vill gå ner på timmar nu de sista månaderna, jag vill ju inte riskera något i onödan för mig eller bebisen såklart! Hoppas hon går att förhandla lite med iaf..
  • Fru R
    emelielj skrev 2011-03-17 18:39:17 följande:
    jag jobbar på Mcdonalds, och det är ju inte bara till att "gå och sätta" sig.. Men ska prata med chefen imon om att jag vill gå ner på timmar nu de sista månaderna, jag vill ju inte riskera något i onödan för mig eller bebisen såklart! Hoppas hon går att förhandla lite med iaf..
    Huga, då är det nog inte så lätt att sitta ner nej. Men ville läkaren inte ens prata om en eventuell sjukskrivning eller?! Deltid räcker långt.
    Förhoppningsvis så får du HP i alla fall.

Har också fått en tid till läkaren. Men det är först om två veckor nästan. Ska bli intressant att se vad hon säger om en deltidssjukskrivning med tanke på att jag fortfarande blöder och har ont i fogarna.

Capa: jag har likadant på jobbet. Sitter hela dagen, men det kan jag tycka är jobbigt också för ryggen tar styk. Aldrig är man nöjd!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • emelielj
    Fru R skrev 2011-03-17 19:47:23 följande:
    Huga, då är det nog inte så lätt att sitta ner nej. Men ville läkaren inte ens prata om en eventuell sjukskrivning eller?! Deltid räcker långt.
    Förhoppningsvis så får du HP i alla fall.

Har också fått en tid till läkaren. Men det är först om två veckor nästan. Ska bli intressant att se vad hon säger om en deltidssjukskrivning med tanke på att jag fortfarande blöder och har ont i fogarna.

Capa: jag har likadant på jobbet. Sitter hela dagen, men det kan jag tycka är jobbigt också för ryggen tar styk. Aldrig är man nöjd!
    Nae asså.. De gravida hos oss, 1assistenter och inte, har sökt HP men inte gått godkänt. Så räknar inte med det.
    Hon sa inget om sjukskrivning så jag tror inte att det blir aktuellt men jag ska prata med chefen imon om att gå ner på timmar. Även om jag får mindre betalt så vill jag ju ta det lugnare och jobba mindre.
    Så det blir lite bättre iaf :)
  • Greta
    emelielj skrev 2011-03-17 20:19:54 följande:
    Nae asså.. De gravida hos oss, 1assistenter och inte, har sökt HP men inte gått godkänt. Så räknar inte med det.
    Hon sa inget om sjukskrivning så jag tror inte att det blir aktuellt men jag ska prata med chefen imon om att gå ner på timmar. Även om jag får mindre betalt så vill jag ju ta det lugnare och jobba mindre.
    Så det blir lite bättre iaf :)
    Jag tycker du ska ringa tillbaka till din läkare och be att hon ska sjukskriva dig på deltid. Var hård! Om det var läkaren som sa att du skulle ta det lugnare på jobbet - och detta inte går - så borde det inte vara något problem. Då förlorar du inte lika mycket i ersättning heller, även om du går ner i tid. 
  • lawendel

Ni som fött barn innan,... Hur funkar det på sjukhusen i Gbg? Hur länge får man stanna och måste pappan åka hem på kvällen eller får han med ligga över? Jag vill inte ligga där helt själv:( då åker jag hellre hem så snabbt jag kan..

• Jenric

Hej tjejer! Här kommer äntligen rapportering från vårt RUL imorse - var lite spänd och nervös, så efteråt fick jag grym huvudvärk som släppte först nu ikväll...

Vi fick en jättebra "UL-tant" (eller vad man ska kalla de, haha) och hon gick igenom alla delar och berättade precis vad vi såg och zoomade in och mätte. Hjärnan, hjärtat (som slog så fort!) med kammare, klaffar, blodflöde etc, magsäcken, alla armar och ben, mätte huvudet (4 cm) och lårbenet (3 cm). Hela bebisen var 18-19 cm. Jag har moderkakan upp mot naveln, så hon sa att det kunde dröja ett tag till innan jag kände sparkar. Såg ju att bebisen sparkade lite upp mot moderkakan - men kände ingenting då. Den låg också med händerna uppe i ansiktet mycket, så det var svårt att få en fin profilbild eftersom den dolde ansiktet med händerna. Man såg att bebisen öppnade och stängde munnen, den svalde fostervatten. Och magsäcken var full med fostervatten! Blev beräknad till 13 augusti, så jag är 18+4 idag. Precis som jag hade räknat innan första UL i vecka 12, då flyttades jag fram 3 dagar, nu tillbaka igen till det ursprungliga datumet. Det var så skönt att allt såg bra ut och att lilla bebisen hade det bra. Vig är den också, kolla på bilden där fötterna är uppe vid ansiktet :)

Sedan vet jag inte om jag spräcker "0:an" i denna tråden nu - men vi fick veta att vi väntar en liten TJEJ Hjärta har läst att det är mest pojkar här i tråden. Vår UL-tant (på Östra) sa att om hon kan se könet tydligt så berättar hon om vi vill, men inte om hon är osäker. Sedan är det alltid 95% rätt sa hon, men i samma andetag att hon var säker på att det var en flicka, haha. Så kommer det ut något annat blir det verkligen en överraskning :)

Har svårt att sluta titta på bilderna, våran lilla tös e så fiiin! Solig

• Jenric

Ps. Tack för alla lyckönskingar imorse, det värmde! Ds.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011