• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Jenric skrev 2011-03-17 06:55:54 följande:
    RUL om 2 timmar :) Tyckte jag kände rörelser där inne nyss, undrar om det ÄR bebisen, eller ngt annat? :)
    Ojj, ligger du o tittar på liten nu då ju, åååh vad jag längtar tills mitt rul. Känns som jag är siste man ut i tråden haha Håller med Blondie82, full rapport sen tack Skrattande
  • Fru R
    Jelli skrev 2011-03-16 22:49:05 följande:
    Ojdå. Hade ju varit smart att kolla upp innan kanske men flygbolaget tillät fram till v36 så där var det inga bekymmer. Försäkring får jag kolla upp. Vi har en bra reseförsäkring vet jag men vad som gäller vid graviditet har jag ingen aning om. Jag tecknade förresten extra gravidförsäkring förra gången, någon annan som gjort eller tänkt göra det? Tror det var via trygghansa och kostade runt 1700 och den täckte det mesta före och efter förlossningen. En annan sak jag tänkte höra med er om. Någon som varit på emma ultraljudsklinik? Vi tänkte boka 3d där framåt sommaren. Förra gången fanns inte 3d mer än i stockholm och det blev en dyr men superhäftig upplevelse. Att det nu finns på närmare håll underlättar ju betydligt. Fler som funderar på 3d?
    Jag hade en gravidförsäkring hos Trygg Hansa med Alicia och ska ha en den här gången också, men jag har för mig att det är för tidigt ännu. Men säker är jag inte, får nog kolla upp det.
    Ang resa så kolla upp det för jag vet att jag läste om en tjej som hade åkt till Grekland och fött för tidigt där bara för några veckor sedan. De fick stå för hela kalaset på 250 000 sek för transport hem.
    RUL om 2 timmar :) Tyckte jag kände rörelser där inne nyss, undrar om det ÄR bebisen, eller ngt annat? :)
    Va roligt!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-03-17 09:12:35 följande:
    Jag hade en gravidförsäkring hos Trygg Hansa med Alicia och ska ha en den här gången också, men jag har för mig att det är för tidigt ännu. Men säker är jag inte, får nog kolla upp det.
    Ang resa så kolla upp det för jag vet att jag läste om en tjej som hade åkt till Grekland och fött för tidigt där bara för några veckor sedan. De fick stå för hela kalaset på 250 000 sek för transport hem.
    Va roligt!
    De flesta gratisförsäkringar gäller från vecka 26. Här finns en skitbra sida man kan läsa om de flesta på;
    http://www.gravidförsäkring.se/
  • Devotion

Spännande med RUL! Lycka till!

Jag har tecknat en gratis gravidförsäkring hos if som gäller nu i början! Efter RUL kan man teckna den riktiga försäkringen. om jag inte minns fel kostar den 1200 kr.

• emelielj

Jag tog min gravidförsäkring på länsförsäkringar, där jag har alla mina så det kändes lika bra!
    Läste om gratis och de försäkringar som kostar och alla gratis verkade vara rätt likadana, även de som kostar verkar vara rätt lika hos alla försäkringsbolag.

Min kostar 650:- och gäller från och med dagen den betalades. Tecknar jag personförsäkring för bebisen när han är sex månader( När gravidförsäkringen går ut ) så fick jag tillbaka, eller "rabatt" på mina 650:- som jag betalade nu, sålänge jag tecknar den hos Länsförsäkringar där också.
    Men alla försäkringar har nog sina egna hakarSkrattande

Nu ska jag till bm och ta alla möjliga olika test, hoppas det visar någe bra!

• Blondie82
    emelielj skrev 2011-03-17 10:18:28 följande:
    Jag tog min gravidförsäkring på länsförsäkringar, där jag har alla mina så det kändes lika bra!
    Läste om gratis och de försäkringar som kostar och alla gratis verkade vara rätt likadana, även de som kostar verkar vara rätt lika hos alla försäkringsbolag.

Min kostar 650:- och gäller från och med dagen den betalades. Tecknar jag personförsäkring för bebisen när han är sex månader( När gravidförsäkringen går ut ) så fick jag tillbaka, eller "rabatt" på mina 650:- som jag betalade nu, sålänge jag tecknar den hos Länsförsäkringar där också.
    Men alla försäkringar har nog sina egna hakarSkrattande

Nu ska jag till bm och ta alla möjliga olika test, hoppas det visar någe bra!
    Samma här tecknade också hos länsförsäkringar. Men som sagt alla har nog sina små fördelar.

Lycka till med besöket hos bm Glad
  • sjövildabarn

nu är rul gjort . allt var bra såg ej kön då den busen gömde det ;) bf 17 augusti jag blev flyttad 4 dagar

• Blondie82
    sjövildabarn skrev 2011-03-17 11:53:34 följande:
    nu är rul gjort . allt var bra såg ej kön då den busen gömde det ;) bf 17 augusti jag blev flyttad 4 dagar
    Skönt att allt såg bra ut! 17 aug, samma dag som jag då Glad fast jag har ju rul nästa vecka och lär väl bli flyttad på. De flyttade mig efter vul i vecka 10 men som någon här inne sa innan så är det lite dumt att flytta en så tidigt då varje millimeter kan göra stor skillnad på dagar.
  • sjövildabarn
    Blondie82 skrev 2011-03-17 12:04:01 följande:
    Skönt att allt såg bra ut! 17 aug, samma dag som jag då Glad fast jag har ju rul nästa vecka och lär väl bli flyttad på. De flyttade mig efter vul i vecka 10 men som någon här inne sa innan så är det lite dumt att flytta en så tidigt då varje millimeter kan göra stor skillnad på dagar.

ja exakt det gjorde dom med mig med och då skulle jag blivit flyttad ännu mera.

jag trodde faktiskt den 17 aug så 4 dagar e okej inte en hel vecka som en ville flytta mig. ohhh mysigt att ha det kvar

• Capa
    sjövildabarn skrev 2011-03-17 11:53:34 följande:
    Skönt att allt såg bra ut Glad Haha vilken buse ja som inte ville visa könet, ska ni vänta tills förlossningen nu då eller ska ni boka privat?? Oddsen i denna tråden talar för en kille iaf Flört haha
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011