• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-03-16 18:13:51 följande:
    Dagens ego; Jag trora tt jag kan känna lite buffar i magen. Det känns som om något svagt boxar på insidan av magen
    Samma här. Det liksom känns som något buffar där inne men jag är lite för osäker ännu. Vill känna lite mer tydligt så att man med all säkerhet kan säga att det är bebisen. Men det känns inte som något annat vanligt kurr eller tarmrörelser som man har kännt innan så jag hoppas givetvis på att det är den lilla Glad
  • Fru R

Sjövildabarn: men så tidigt är det någ lätt att de "missar" någon mm eller så. Förstår inte att man blir flyttad vid vul, det kan ju inte på något sätt vara 100% mätning då. Jaja... *kliar mig i huvudet oförstående*

Dagens ego; Jag trora tt jag kan känna lite buffar i magen. Det känns som om något svagt boxar på insidan av magen
    Härligt!!

Visst är det jobbigt med blörningarna, men jag känner i alla fall bebisen och då blir jag lugnare. Men psykiskt sätt så får man sig ju en törn varje gång. Tur att det "bara" är ungegär en gång i veckan.

Här hemma har vi en liten tjej som har 40 graders feber och kräktes just över hela mig och hela sig.... Mysigt.
    Blir hemma med henne imorgon men ska på fest på fredag så något att se fram emot i alla fall!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • emelielj
    Visst känns det som små buffar! Kännt min bebis i en vecka nu, såå mysigt! Idag har han varit helt vild hela dagen. På jobbet var det åtta extremt hektiska timmar och han höll igång hela tiden, även nu när jag är hemma i soffan sparkas det både på blåsan och utåt! Vilar han aldrig? Skrattande
  • Jelli

Åh va härligt med bebisbuffar. Jag längtar! Är i v16-17 nu (rul nästa vecka) och känner inget än. Förra gången dröjde det till efter v 20 om jag inte minns fel men trodde jag skulle känna mycket tidigare denna gång. Känner mig öht inte alls så gravid. Magen har vuxit lite och molar ibland men kg längtar efter att få se att det verkligen ligger någon där inne. Är det förresten någon som vet hur länge det är ok att flyga. Vi har precis bokat en resa och tänkte inte alls på att jag kommer vara omkring v27 när vi flyger hem.

• Greta
    Jelli skrev 2011-03-16 21:50:05 följande:
    Åh va härligt med bebisbuffar. Jag längtar! Är i v16-17 nu (rul nästa vecka) och känner inget än. Förra gången dröjde det till efter v 20 om jag inte minns fel men trodde jag skulle känna mycket tidigare denna gång. Känner mig öht inte alls så gravid. Magen har vuxit lite och molar ibland men kg längtar efter att få se att det verkligen ligger någon där inne. Är det förresten någon som vet hur länge det är ok att flyga. Vi har precis bokat en resa och tänkte inte alls på att jag kommer vara omkring v27 när vi flyger hem.
    Kolla med flygbolaget. Varje bolag har sina egna bestämmelser, men om jag inte minns fel så är det över 30 veckor iaf.
  • Fru R
    Jelli skrev 2011-03-16 21:50:05 följande:
    Kolla också med din försäkring för händer det något (mot all förmodan) så får man stå för helikopterflyg hem själv. Inte kul om man är längre bort än Danmark....
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jelli

Ojdå. Hade ju varit smart att kolla upp innan kanske men flygbolaget tillät fram till v36 så där var det inga bekymmer. Försäkring får jag kolla upp. Vi har en bra reseförsäkring vet jag men vad som gäller vid graviditet har jag ingen aning om. Jag tecknade förresten extra gravidförsäkring förra gången, någon annan som gjort eller tänkt göra det? Tror det var via trygghansa och kostade runt 1700 och den täckte det mesta före och efter förlossningen. En annan sak jag tänkte höra med er om. Någon som varit på emma ultraljudsklinik? Vi tänkte boka 3d där framåt sommaren. Förra gången fanns inte 3d mer än i stockholm och det blev en dyr men superhäftig upplevelse. Att det nu finns på närmare håll underlättar ju betydligt. Fler som funderar på 3d?

• Jenric

RUL om 2 timmar :) Tyckte jag kände rörelser där inne nyss, undrar om det ÄR bebisen, eller ngt annat? :)

• lillahumla84
    Jenric skrev 2011-03-17 06:55:54 följande:
    RUL om 2 timmar :) Tyckte jag kände rörelser där inne nyss, undrar om det ÄR bebisen, eller ngt annat? :)
    Härligt. Haha, ja ibland kan man ju undra vad som bor där inne ;)
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-03-17 06:55:54 följande:
    Underbart!! Full rapport till oss sen Skrattande
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011