• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

Här är en till torrboll!! Jag kör med barnolja och det fungerar väldigt bra. Har fått bort nästan allt mitt kli på magen vilket är väldigt skönt Glad

• Devotion

Jag använder också barnolja (till o med i ansiktet). Jag smörjer in mig när jag är blöt o har duschat klart, sen spolar jag av mig en gång till! Blir superlent o skönt!!

• Greta

Olja är toppen! Jag har ju som sagt kört med olivolja på hela kroppen i nästan två års tid nu och jag är inte alls lika torr längre. Naturliga oljor (till skillnad från vanlig hudkräm) hjälper till att återställa kroppens naturliga fuktbalans. Även en dag när man struntar i det är man inte alls lika torr.

Jojobaolja kan jag rekommendera till ansiktet. Jag använder denna istället för ansiktskräm. Den är inte lika fet och innehåller mycket E-vitaminer som är bra antioxidant. Surfa lite på nätet så kan ni säkert hitta den i någon shop.

Som pricken över i:et har jag precis köpt Weledas havandeskapsolja + förberedelseolja. Havandeskapsoljan till magen har jag börjat med redan nu, men förberedelseoljan till underlivet ska man inte börja använda förrän v 32 tror jag. Beställ på Bodystore.se så är dom lite billigare än i hälsokosten. Det finns även någon rabattkod som ligger på nätet så att man slipper frakten.

Så det är alltså mycket oljor som gäller här hemma Glad Man vill ju framförallt slippa bristningar på magen och kan man göra något som gör att man inte spricker så mycket där nere så är ju det bra. 

• Greta

Såg nu att Jojobaolja även fanns på Bodystore.se för 69 kr. Jag har en likadan och den är väldigt dryg. Man använder inte så mycket åt gången.

Såg nu att ni är många som använder barnolja. Det är många av dessa som innehåller onaturliga ämnen. Den är dessutom vattenbaserad. Man kan egentligen säga att det är som att kasta pengarna i sjön. Köp olivolja istället som jag förespråkade för innan. Ni kanske tycker att jag tjatar, men det är bra att vara lite kritisk mot hudvård. Det är mycket fusk, bluff och båg som man betalar alldeles för mycket för.

Jaja, det var allt om olja för idag Glad

• L86
    Greta skrev 2011-03-24 13:50:11 följande:
    Olja är toppen! Jag har ju som sagt kört med olivolja på hela kroppen i nästan två års tid nu och jag är inte alls lika torr längre. Naturliga oljor (till skillnad från vanlig hudkräm) hjälper till att återställa kroppens naturliga fuktbalans. Även en dag när man struntar i det är man inte alls lika torr.

Jojobaolja kan jag rekommendera till ansiktet. Jag använder denna istället för ansiktskräm. Den är inte lika fet och innehåller mycket E-vitaminer som är bra antioxidant. Surfa lite på nätet så kan ni säkert hitta den i någon shop.

Som pricken över i:et har jag precis köpt Weledas havandeskapsolja + förberedelseolja. Havandeskapsoljan till magen har jag börjat med redan nu, men förberedelseoljan till underlivet ska man inte börja använda förrän v 32 tror jag. Beställ på Bodystore.se så är dom lite billigare än i hälsokosten. Det finns även någon rabattkod som ligger på nätet så att man slipper frakten.

Så det är alltså mycket oljor som gäller här hemma Glad Man vill ju framförallt slippa bristningar på magen och kan man göra något som gör att man inte spricker så mycket där nere så är ju det bra. 
    Den havandeskapsoljan kör jag också med! Toppen! Tack för tipset om förberedelseoljan, det måste jag också testa när det närmar sig!
  • Greta

Kul föresten med fika på sönd! Vill ha det lite öppet eftersom vi har lite lösa planer inför helgen. Jag bestämmer mig närmare.

• Capa
    Greta skrev 2011-03-24 13:50:11 följande:

Hmm.... vet inte om jag litar på den..... Weledas havandeskapsolja hade jag med första.... klarade mig finemang fram tills vecka 37 då jag började spricka på magen. Inte mycket men lite strimmor fick jag allt, denna gången provar jag en annan olja. Vill inte gärna ha en karta över magen sen kliar det ju nåt fruktansvärt med Foten i munnen
  • Greta
    Capa skrev 2011-03-24 14:46:53 följande:
    Hmm.... vet inte om jag litar på den..... Weledas havandeskapsolja hade jag med första.... klarade mig finemang fram tills vecka 37 då jag började spricka på magen. Inte mycket men lite strimmor fick jag allt, denna gången provar jag en annan olja. Vill inte gärna ha en karta över magen sen kliar det ju nåt fruktansvärt med Foten i munnen
    Den bästa oljan mot bristningar är vetegroddsolja och det är det ju i alla "magoljor". Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att dom skiljer sig så mycket åt eftersom innehållet förmodligen är samma. Att du sprack lite hade nog inte med oljan att göra. Det är ju inga mirakel vi pratar om, men det förebygger ju.
  • Capa
    Greta skrev 2011-03-24 15:00:11 följande:
    Den bästa oljan mot bristningar är vetegroddsolja och det är det ju i alla "magoljor". Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att dom skiljer sig så mycket åt eftersom innehållet förmodligen är samma. Att du sprack lite hade nog inte med oljan att göra. Det är ju inga mirakel vi pratar om, men det förebygger ju.
    Jag tror det är skitsamma, spricker man så spricker man. Men däremot är det otroligt skönt att smörja sin spända kliande mage. Minns att jag reagerade på lukten på Weledas med, tyckte den luktade ööörk haha
    Nu har jag nån ny organisk om nu det skulle vara bättre, men jisses så skönt att smörja in magen nu iaf Glad
    Får man bristningar så får man, kan väl inte göra så mycket åt saken precis haha
    Har dessutom fått en vääääldigt hårig mage så jag ser fram emot att få visa mig i bikini i sommar NOT haha
  • Devotion

Jag frågade efter havandeskapsolja på Apoteket och fick någon slags jordnötsolja... Någon som har testat den?

Är det inte så att det är den mjukgörande effekten man vill åt?! Det funkar säkert med olivolja på magen också!?

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011