• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    juliaa skrev 2011-03-24 09:17:17 följande:
    Hej tjejer roligt med alla lyckade UL och alla som har sina kvar. jag har ju mitt andra på tisdag hoppas den lilla ligger bra då så dom kan kolla bf som sagt jobbigt att inte veta vilken vecka man är i samtidigt som huvudsaken är ju att bebis mår bra..
    Jag skulle gärna följa med o fika men vet inte om jag kan men ska kolla upp det.
    Hur har ni tänkt på det här med profylax kurs o så??
    Jag har jag och sambon inte tänkt gå någon profylaxkurs. Däremot är det ett gäng här som skall börja på gravidyoga med start på torsdag. Där går man igenom mycket avslappning och andningsteknik. Lite förberedande för förlossningen. Kanske fortfarander finns platser kvar om du är intresserad Glad http://www.yogastudion.com/
  • L86
    Blondie82 skrev 2011-03-24 09:17:28 följande:
    Trappan ligger precis vid brunnsparken! Precis mitt emot fontänen på andra sidan vägen så är det en trappa ner mot kanalen och två stora lejonstatyer på vardera sida om trappan... du missar den inte Glad
    Tack! Nu tror jag att jag hittar Glad
  • Devotion

Hej tjejer!

Vad mysigt med fika på söndag! jag tänkte nog gå på stan en stund innan så jag parkerar på heden!

Eftersom mitt BF datum blev tidigarelagt går jag nu in i v 20 oj vad tiden börjar gå fort! Tänk vad lååångsamt det var runt v 6-10..

Hoppas att ni får en riktigt bra dag i solen!

Kram

• Blondie82
    Devotion skrev 2011-03-24 09:24:35 följande:
    Hej tjejer!

Vad mysigt med fika på söndag! jag tänkte nog gå på stan en stund innan så jag parkerar på heden!

Eftersom mitt BF datum blev tidigarelagt går jag nu in i v 20 oj vad tiden börjar gå fort! Tänk vad lååångsamt det var runt v 6-10..

Hoppas att ni får en riktigt bra dag i solen!

Kram
    Ja visst är det skönt att det börjar gå lite fortare nu äntligen!! Där i början kändes det som tiden inte gick frammåt alls. Men nu när det händer lite så känns det inte så olidligt att vänta längre. Ser fram emot nästa vecka när vi skall få lyssna på hjärtljudet hos BM och nu sprattlar den lille i alla fall lite varje dag så man sitter bara och njuter och väntar på en ny liten spark Glad

Känns verkligen jättekul att vi blir så många som hänger med på fikat, skall bli skoj att äntligen träffas live också Skrattande
  • juliaa

Blondie82: Okej har tänkt på yoga men ska försöka hinna med att ta körkort o så innan bf hehe så kände att det blev lite mkt så kollade upp profylaxkurs o dom är 2 kvällar så kände att det var lättare o hinna med, och en kollega till mig som precis fått barn gick både yoga och profylaxkurs o hon rekomenderade profylaxkursen också för att det ger pappan mkt.
    men skulle gärna gått på yoga också men vill inte boka upp för mkt.

Tycker ni att era hjärnor börjat spöka med er redan att man glömmer mkt o går lite som i en bubbla??

Jag har fått torr utslag är det nån mer som fått det??

• L86
    juliaa skrev 2011-03-24 09:32:17 följande:
    Blondie82: Okej har tänkt på yoga men ska försöka hinna med att ta körkort o så innan bf hehe så kände att det blev lite mkt så kollade upp profylaxkurs o dom är 2 kvällar så kände att det var lättare o hinna med, och en kollega till mig som precis fått barn gick både yoga och profylaxkurs o hon rekomenderade profylaxkursen också för att det ger pappan mkt.

Tycker ni att era hjärnor börjat spöka med er redan att man glömmer mkt o går lite som i en bubbla??

Vilken profylax har du tittat på? Vi är också sugna på att gå!
  • lillahumla84
    Fru R skrev 2011-03-24 08:57:33 följande:
    lillahumlan: 6 dagar går fort ska du se. Är det bara jag kvar sedan eller!?!?
     Ja jag får hoppas de gör de. Om inte annat så kanske man kan shoppa lite så tiden går fortare, eller? haha.
  • lillahumla84

De där med torra utslag har jag med. Men jag är ganska torr i vanliga fall med. Så de gäller att smörja sig ofta och dricka otroligt mycke  vatten. Vet inte hur dina utslag blir men jag får som små runda torra fläckar. Dom försvinner efter ett tag som tur är.
  • Capa

Jag är torr i vanliga fall, en riktig torrboll haha. Nu däremot är huden otroligt torr och det kliar som tusan. Smörjer mig med babyolja i duschen vilket lindrar både klådan och utslagen. Pröva det Glad
    Ang gravidhjärnan så både glömmer jag mycket och går som i min egna lilla bubbla. Hänger inte med i svängarna alltid så framstår lätt som korkad nu haha Men är nog bara tankspridd.... hoppas jag iaf Obestämd
  • Fru R

juliaa; jag har också normalt torr hud, men nu är det extremt. Jag nästan fäller hud från hela magen och upp på brösten, men det som hjälpt mig är att smörja in mig med olivolja! Kan verkligen tipsa och rekommendera det! Lite kladdigt blir det precis när man smörjer in sig, men det sugs in fort.
    Märker verkligen av att jag inte har samma koll på saker, men jag antar att det handlar om att fokus skiftat också. Väljer att inte bry mig om många saker jag vanligtvis inte hade kunnat släppa. Ganska skönt det också!

lillahumlan: jo. lite shopping är alltid bra! Jag tittar just nu på att köpa nya gympa skor. Antingen de som är rundade i sulan eller Reeboks nya som man tränar ben och rumpa när man går. Enda problemet är att jag verkligen hatar!!! reklamen för skorna. Men men, får jag en fastare rumpa och snyggare ben så... Drömmer

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011