• ceke

FF för oss i spotingsgruppen

Tror att vi är några i gruppen som tempar och vi kanske blir fler?

Jag tycker det är rätt spännande att ta del av andras kurvor, så tänkte att det kanske inte bara är jag? Såå.. Här kan vi lägga upp våra kurvor om nån är nyfiken!

• Svar på tråden FF för oss i spotingsgruppen
  • Mumwannabe79

Vad du kan Ceke! Glad

Jag hade typ bestämt mig för att inte tempa denna månad för att bli av med ett stressmoment. Jag blev ju inte gravid trots tempning, testning och att jag hade ÄL och samlag då. Kändes som att alla ansträngningar varit till ingen nytta.
    Men imorse tempade jag iaf, tänkte att när jag ändå är vaken kan jag ju göra det..  Att inte tempa skulle innebära förlorad kontroll och jag är kontrollfreak. Men att strunta i tempning och ÄL-tester skulle nog vara bra också för att bli mindre fixerad vid barntillverkning. Jag är kluven.

• isis bianco
    Mumwannabe79 skrev 2011-05-13 10:00:20 följande:

Vad du kan Ceke! Glad

Jag hade typ bestämt mig för att inte tempa denna månad för att bli av med ett stressmoment. Jag blev ju inte gravid trots tempning, testning och att jag hade ÄL och samlag då. Kändes som att alla ansträngningar varit till ingen nytta.
    Men imorse tempade jag iaf, tänkte att när jag ändå är vaken kan jag ju göra det..  Att inte tempa skulle innebära förlorad kontroll och jag är kontrollfreak. Men att strunta i tempning och ÄL-tester skulle nog vara bra också för att bli mindre fixerad vid barntillverkning. Jag är kluven.

Jag kommer nog strunta i ÄL-tester denna månad, men jag ska fortsätta tempa. Jag tyckte det gav mig mer lugn är stress faktsikt. ÄL-tester var enormt stressande för mig!
    Jag är också ett kontrollfreak, så du är inte ensam
    bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • ceke

Hihi.. är nördigt intresserad av allt vad diagram etc betyder och har tempat ett tag, så har snappat upp ett och annat

• YlvaK

Nu ska jag tjata om mina B6 vitamin historier... Jag har inga nattsvettningar längre, inte ens nätterna innan mens som brukade vara extrema. Jag brukade behöva byta t-shirtar på natten så hemskt var det. ÄL har flyttas till mitten av cykeln, vilket är 5 dagar tidigare och luteal-fasen är 1-2 dagar längre, inga spottigs så länge jag tar vitaminerna. Kurvan är mindre extremt hoppig. Allt som allt har B6 inte bara haft inverkan på lutealfasen, men på så mycket mer. Det förvånar mig hur högt kurvan når nu också. Jag som inte tror på hokus-pokus och så hjälper mig något så enkelt som 50mg B6 vitamin!

• Bengalen

Det låter ju helt fantastiskt YlvaK! Vilket märke av B6 tar du och var köper/beställer du dem?

• YlvaK

Bengalen, jag är inte så super organiserad, så jag har B6 lite varstans, på jobbet, i köksskåpet, i sminkväskan... Jag blandar . Vissa är billiga, 10 mg styck, andra dyrare 50 mg. Jag märker ingen skillnad om jag tar oftare av en sort.

• Bengalen

Hihi, Flört men tar du så många så att det blir totalt 50 mg per dag? Jag kollade lite på nätet och de flesta är ju bara på typ 5 mg men jag hittade på Vitaminbutiken, där fanns det 50 mg per tablett.

• YlvaK

Japp, totalt 50 mg dag. Det blir nog 4e månaden nu. De olika förbättringarna kom efter 2-3 månader.

• YlvaK

Hmm, utslag på ÄL testet i går eftermiddag ( det var neg vid kl. 13.00). Och i morse var tempen 36.5. Normalt har jag inte mer än 36.3 innan ÄL. Märkligt om ägglossningen redan skett! jag känner mig lite snuvad på försök!

Svar på tråden FF för oss i spotingsgruppen