• ceke

FF för oss i spotingsgruppen

Tror att vi är några i gruppen som tempar och vi kanske blir fler?

Jag tycker det är rätt spännande att ta del av andras kurvor, så tänkte att det kanske inte bara är jag? Såå.. Här kan vi lägga upp våra kurvor om nån är nyfiken!

• Svar på tråden FF för oss i spotingsgruppen
  • ceke

Ylva: Härligt att b6 funkar så bra för dig Det ser ju onekligen ut som att Äl varit precis. Får se imorrn helt enkelt. Har ni hunnit med nå sexande alls?

• YlvaK

Tre dar i rad . Jag tänkte den här gången tar jag de tidiga tecknen på allvar. Tills förra månaden har jag alltid haft sen ÄL. Tur det i allafall. Vi har lyckats lägga i en ny växel och kör på igen efter vårat tjabbel. Men känslomässigt böjar det bli jobbigt nu... Sjätte försöket...

• isis bianco
    YlvaK skrev 2011-05-20 22:01:42 följande:
    Tre dar i rad . Jag tänkte den här gången tar jag de tidiga tecknen på allvar. Tills förra månaden har jag alltid haft sen ÄL. Tur det i allafall. Vi har lyckats lägga i en ny växel och kör på igen efter vårat tjabbel. Men känslomässigt böjar det bli jobbigt nu... Sjätte försöket...
    Åh, du är bara ett försök "bakom" mig. Jag är på sjunde, och känner precis som du, att det börjar bli jobbigt. Denna månaden ska vi dock försöka ta det lite mer med ro. Jag ska testa med stickor (två ggr om dagen) och vi ska bara ha måste-sex när jag får äl-flytning och när jag fått positivt på stickan. Brukar ha äl-flytning tre dagar innan släpp, och positivt på sticka ca 12 timmar innan ägglossning (brukar få riktigt ont då). Så det blir väl två aktiva tillfällen. Annars kommer vi inte ha de där kraven, speciellt min man känner av pressen nämligen.
    bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • YlvaK

Hmm, Martini den här gången har det faktiskt varit roligt att försöka . Tempen var upp dag 13, ner på normal nivå dag 14, men kände typiska ÄL symptom då. Nu upp igen på dag 15. Har aldrig haft så förut. Hoppas tempen är upp i morgon också. Läste en artikel om att en äggstock kan vara dominant. Anledningen varför jag googlade var att jag nästan alltid har känningar i höger äggstock. När jag blev gravid hade jag känningar i vänster. Jag kom tydligt ihåg det för att det var så ovanligt och jag hittade anteckningar om det också i min kalender från den tiden. Nu för första gången på ett år känner jag stickningar i vänster. Och jag börjar naturligtvis inbilla mig saker...

• ceke

Tjejer.. Om det kan va till nån tröst tyckte jag försök 6-8 var som jobbigast psykiskt att det inte gick. Usch och fy.. Sen släppte det på nåt sätt för mig och jag orkade inte deppa för det på samma sätt. Kanske var det för att jag visste att det bara var några månader kvar tills en utredning skulle starta samt att jag fått kontakt med en suverän läkare... Men till slut så tog det sig på försök nr 10, vilket känns som ett litet mirakel

Det jag försöker säga är väl helt enkelt bara att "ge inte upp"! Hang in there! Varje försök har lika stora chanser att lyckas!!

• YlvaK

Ja, jag tror nog du har rätt. Vid försök 6-8 är man ju liksom längst i från om man kan säga så. Efter ett år kanske man får lite klarhet i vad som händer i kroppen. Varför jag känner mig så pressad att ge lill-killen ett syskon nu har till stor del att göra med språken. Svenska och engelska hemma och sedan tyska utanför hemmet. Jag inbillar mig att det ska vara lättare att hålla svenskan i gång om barnen kommer tätt och vi är fler som talar det konstiga språket. Jag känner mig nog rätt rädd över att vara mamma till barn som inte talar mitt språk...

• YlvaK

Ursch, tempen är så låg, helt olik de andra kurvorna. Låg temp efter ÄL betyder väl lågt progesteron, eller ska man inte tänka så. Suck, jag blir så stressad av det här...kanske jag inte ens haft ÄL???

• isis bianco
    YlvaK skrev 2011-05-24 11:15:55 följande:
    Ursch, tempen är så låg, helt olik de andra kurvorna. Låg temp efter ÄL betyder väl lågt progesteron, eller ska man inte tänka så. Suck, jag blir så stressad av det här...kanske jag inte ens haft ÄL???
    Oj, vad svårt, men tempen håller sig ovanför strecket och du har nog haft din ägglossning, det ser ut som det iallafall!
    Du är fortfarande ganska få dagar efter ägglossning, och jag har hört att vissa får en ytterligare temphöjning efter en vecka. Vi hoppas på det!

Angående progesteron och låg temp så vet jag inte. Ska gensat googla, för jag blev nyfiken.
  • YlvaK

Ja Martini, vi får hoppas den blir trefasig och tyder på graviditet

Ursch jag tänker för mycket på det här, det kan inte vara hälsosamt! Jag borde koncentrera mig på flytten i stället och använda lite mer tankekraft till det.

• isis bianco
    YlvaK skrev 2011-05-24 22:15:16 följande:
    Ja Martini, vi får hoppas den blir trefasig och tyder på graviditet

Ursch jag tänker för mycket på det här, det kan inte vara hälsosamt! Jag borde koncentrera mig på flytten i stället och använda lite mer tankekraft till det.
    Ja, du får ägna dig åt inredningsplanering! Ett hett tips är: www.styleroom.se
    Där får man mycket tips.
    Jag tänker också alldeles för mycket kring detta, men den senaste veckan har jag helt släppt det, det har varit fullt upp med annat, och det har varit ganska skönt med en tankepaus.

Trefaig heter det ja. Visste att det fanns ett ord för det! Är fortfarande rudis på fertilityfriend.
Svar på tråden FF för oss i spotingsgruppen