• Joico

Foundation utan att...

Jag undrar hur ni gör när ni har på foundation, utan att man ska se ut som ett knäckebröd? Jag har inte överdrivet torr hud, iaf inte när den är "ren". Men så fort jag smetar på foundation så blir allting alldeles flagnigt och fult. Jag har försökt blanda foundationen med min dagcreme men det hjälper föga.

Hur gööör man?!

• Svar på tråden Foundation utan att...
  • Mela78

Du kan prova att peela oftare och använda fuktkräm med mer fukt i innan din foundation. Det finns speciella foundation till torr hud, kan vara värt att prova.

• mosterYster

Du behöver bättre dagkräm och rengöringsprodukter.

• Joico

Jag använder Apoliva, funkar bra tkr jag.. Jag ska prova att peela oftare och smörja in mig bättre innan. Är det ingen bra idé att blanda dagkräm och foundation?

• HejaFreja

Smörj in dig med fuktkräm precis innan.
    Tycker även att foundation "syns" mindre om man använder en fuktig makeup-svamp att klena ut den med.

• Mela78
    Joico skrev 2011-02-22 13:15:04 följande:
    Jag använder Apoliva, funkar bra tkr jag.. Jag ska prova att peela oftare och smörja in mig bättre innan. Är det ingen bra idé att blanda dagkräm och foundation?
    Om din fuktfräm inte innehåller tillräckligt med fukt för din hud hjälper det inte att "smörja in bättre innan", utan då behöver du prova ut en annan fuktkräm som passa din hud bättre. Just att foundationen ser illa ut är ett tecken på att du inte har hittat exakt rätt produkter än.
  • Pickeli

Min spontana tanke är att du höver en bättre foundation anpassad för din hy i rätt färg! Då blir det inte sådär... Smörj med dagcreme före och sen använder du en pensel eller dina fingrar till din foudation.

• Pickeli

Det låter som du har en för tjock och för täckande foundation... Jag tycker make up stores är riktigt bra! Gå dit och be dem om råd vettja! Den är jävligt dyr men otroligt dryg och jättebra tycker jag!

• Joico
    Mela78 skrev 2011-02-22 13:21:25 följande:
    Om din fuktfräm inte innehåller tillräckligt med fukt för din hud hjälper det inte att "smörja in bättre innan", utan då behöver du prova ut en annan fuktkräm som passa din hud bättre. Just att foundationen ser illa ut är ett tecken på att du inte har hittat exakt rätt produkter än.
    Hmm, jag skrev ett svar som inte verkar kommit med? Nåväl.

Jo, jag är dålig på att smörja in mig INNAN eftersom jag blandar krämen och foundationen. Så det borde hjälpa om jag smörjer innan, fortsättningsvis. Sen är jag kass på att peela ansiktet, och då försvinner ju inte de torra o döda.. Så de måste jag också bli bättre med. Då borde allt bli bättre, kanske.
  • AW1987

Man borde tvätta huden med rengöring, sen ansiktsvatten och slutligen en fuktkräm. Det ska vara anpassat för sin egenhud typ. Sen en till två gånger i veckan kan man peela (måste vara peeling för ansiktet!! INTE för kroppen) eller så kan man hanvända sej av en ansiktsmask.

Om du vill ha en foundation så ta på den efter du har tvättat huden och smörjt in den. Det är lättare att applicera foundation om du använder makeup svamp.

Lycka till! :)

• Joico
    Pickeli skrev 2011-02-22 13:31:32 följande:
    Min spontana tanke är att du höver en bättre foundation anpassad för din hy i rätt färg! Då blir det inte sådär... Smörj med dagcreme före och sen använder du en pensel eller dina fingrar till din foudation.
    Har jag fel färg nu också?
    Jag använder fingrarna.
    Pickeli skrev 2011-02-22 13:33:38 följande:
    Det låter som du har en för tjock och för täckande foundation... Jag tycker make up stores är riktigt bra! Gå dit och be dem om råd vettja! Den är jävligt dyr men otroligt dryg och jättebra tycker jag!
    Nä den är inte särskilt täckande. Använder L´oreal True match.
    Har inte råd med nåt dyrt, men tack ändå för tipset
Svar på tråden Foundation utan att...