• Joico

Foundation utan att...

Jag undrar hur ni gör när ni har på foundation, utan att man ska se ut som ett knäckebröd? Jag har inte överdrivet torr hud, iaf inte när den är "ren". Men så fort jag smetar på foundation så blir allting alldeles flagnigt och fult. Jag har försökt blanda foundationen med min dagcreme men det hjälper föga.

Hur gööör man?!

• Svar på tråden Foundation utan att...
  • Joico

Haha oj, vettifan om jag törs det j ag har ju rätt "ojämn" hud (alltså färgmässigt, eller hur man säger?) framför allt under ögonen (säkert på fler ställen, men de är under ögonen som stör mig). Lite fräknar... ptja.

Jag ska försöka ta ett kort imorgon då, men jag lovar absolut inget! Dels har jag en värdelös kamera o .. ah.. vi får se

• SilverEmma
    Joico skrev 2011-02-23 14:56:07 följande:
    Detsamma
    mosterYster skrev 2011-02-23 14:54:49 följande:
    De är tätare och jämnare framför allt. Mjukare.

Hm, paketet kommer rätt fort, kanske 5 arbetsdagar? Jag beställde i måndags, räknar med att få det på fredag.

Blir så ibland när man är för snabb på telefonen! Men det var bra tips du har fått, har samma problem som du.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Frusna flickan

För det första. Köpe n dyr och bra foundation. Kanebo och Cliniques stay true älskar jag. Använd pensel el ren svamp som funktas lite först. Peela huden ofta för att få bort döda hudceller. Använd bra hudvård. Jag använder Cliniques tresteg och det är toppen för mig. Om man inte gör ett bra underarbete får man svårt att nå bra resultat.

• Joico

Haha det ser ju helt sinnessjukt ut ser jag ut sådär?! Jösses. Jag var tvungen att blunda, annars såg det ännu värre ut. Ber om ursäkt för den feta luggen, min sunkiga hemma-tröja och .. ja.. Jag ska gå och duscha nu
    Under ögonen ser det bättre ut på bild, tror jag, men om ni fokuserar noooga på det så syns det.. Det är insjunket, sen lite påsar och så mööörkt.

Sen precis runt munnen är jag jättetorr och har alltid varit, det syns inte men det känns ungefär som ett fint sandpapper. Det blir inte bättre varken av peeling eller krämer.
  • Jahajaj

Jag tycker du ser ut att ha rätt jämn hudton...men lite vintertorr kanske...

Det skulle säkert räcka med mineralfoundation samt concealer på de områden som lätt blir röda (runt näsan) och under ögonen där du sa att du är mörk...

Ta rikligt med ansiktscreme och "dutta" pudret där du är torr och använd en tät pensel till resten av ansiktet... Om man inte riktigt lyckas bli av med det torra så brukar jag fokusera lite extra på ögonen eller rouget för att ta bort fokus från det andra =)

Om du inte använt mineralfoundtation innan så var försiktig så att du inte väljer en för gul ton t.ex, för du ser ut att ha kall underton i hy och hår...

Du har ju fått en hel radda med bra tips av tjejer ser jag, så hoppas att något av dem fungerar =)

• Joico

Vinyan: Ja jag blev också förvånad på fotot det ljuger lite. Trots att jag sitter med ansiktet ut mot dagsljuset på kortet. Men det är iallafall lite orange/brunt på ögonlocken och precis under ögonen och sen mörkt under ögonen.. har väldigt tunn hud där. Folk frågar inte sällan om jag är trött eller har sovit dåligt Obestämd

Tack för tipsen! Jag ska dessutom fortsätta peela typ en gång i veckan och vara noga med att smörja med både dag- och nattkräm.

Jag har inte använt mineralfoundation förut. Kanske får jag återkomma och be om er hjälp sen, när mitt provpaket har kommit.
    Förresten, var är det nu man ska prova färgen? En del säger på ovansidan av handen, andra säger på hakan..?

• Jahajaj
    Joico skrev 2011-02-24 13:12:15 följande:
    Vinyan: Ja jag blev också förvånad på fotot det ljuger lite. Trots att jag sitter med ansiktet ut mot dagsljuset på kortet. Men det är iallafall lite orange/brunt på ögonlocken och precis under ögonen och sen mörkt under ögonen.. har väldigt tunn hud där. Folk frågar inte sällan om jag är trött eller har sovit dåligt Obestämd

Tack för tipsen! Jag ska dessutom fortsätta peela typ en gång i veckan och vara noga med att smörja med både dag- och nattkräm.

Jag har inte använt mineralfoundation förut. Kanske får jag återkomma och be om er hjälp sen, när mitt provpaket har kommit.
    Förresten, var är det nu man ska prova färgen? En del säger på ovansidan av handen, andra säger på hakan..?
    Ovansidan av handen har ju ingen rodnad som man kan ha i ansiktet, så jag skulle testat på hakan :P

Lycka till!
  • Joico

Jag skulle precis kolla mitt bekräftelsemail från EverydayMinerals när det plingade på dörren brevbäraren kom med mitt paket! Vilka små söta burkar

Så, talk me through it!

• mosterYster

Jag fick ocksåmin beställning från EM idag!

Öppna förpackningen och strö ut lite puder (1-2 kryddmått kanske, du ska bara ta liiiite åt gången i ansiktet) i ett rent syltburkslock eller liknande.Ta borsten och jobba in pudret i den. Sedan borstar du in det i ansiktet med cirulerande rörelser och ett lätt tryck. Jobba jobba jobba. Vill du har mer täckande upprepar du detta.

Hur gick det för dig?

• mosterYster

Ja just, du ska givetvis applicera på rengjord hy som du smort in med en bra återfuktande dagkräm. När den torkat in är det dags för mineralfoundation.

Svar på tråden Foundation utan att...