mosterYster skrev 2011-03-01 16:08:43 följande:
Haha, det är du som är störtskön!
Nä alltså, jag ÄLSKAR färger och makeup och skönhetsvård (och konst och opera och och och) - ja, det mesta som går ut på estetik på något sätt. Blev till och med ombedd att göra brudsminkning på en rätt avlägsen väninna. Det är ju en rätt stor grej, i alla fall enligt mig. På sin bröllopsdag vill man vara, och känna sig, fin! Och hon var så NÖJD! Bara strålade! Efter vigseln pratade vi lite och hon bara "jag visste att du var bra, men inte att du var så HÄR bra!" Fatta att jag var glad över det berömmet!
Har blivit ombedd att fixa make up i olika roliga situationer - det är ju bara kul! Jag tvekar inte heller att dela med mig om jag har bra tips, som det här med EM's foundations och make up. Du ska veta att jag har make up-produkter från alla kända märken, Dior är oerhört bra och har väldigt mycket pigment i sina grejer. Men när jag fick mina första skuggor från EM blev jag helt chockad; så bra kvalité för 1/4 av priset (om ens det)! Borstarna är också jättebra och fantastiskt billiga. Jag har bytt ut väldigt mkt till EM nu, bra för hyn dessutom - och för plånboken!
mosterYster skrev 2011-03-01 16:15:41 följande:
Åh, och apropå dina färger: på bilden ovan passar du i svart. Jag tror att brunt blir lite "blajjigt" på dig - liksom på mig. Visst kommer vi undan med en riktigt kall potatisbrun, men alla varma bruna går absolut bort. Jag har nämligen samma färgskala som dig ungefär, utom att min hy är kall oliv och din skandinaviskt kall. Och jag passar absolut inte i för svaga färger, mina sämsta färger är senapsgult (bläää), gulbrun och blekorange. Däremot funkar det faktiskt med färger som vanligtvis betraktas som varma, om jag hittar en riktigt kall nyans. Smaragdgrönt, turkos, citrongult, tom vissa beigea och bruna nyanser. Dessutom har jag märkt att guld faktiskt inte ser så dumt ut när jag är riktigt solbränd (let's say chokladbrun, typ). Men som blek passar jag bäst i silver och vitguld.
Åh, och apropå dina färger: på bilden ovan passar du i svart. Jag tror att brunt blir lite "blajjigt" på dig - liksom på mig. Visst kommer vi undan med en riktigt kall potatisbrun, men alla varma bruna går absolut bort. Jag har nämligen samma färgskala som dig ungefär, utom att min hy är kall oliv och din skandinaviskt kall. Och jag passar absolut inte i för svaga färger, mina sämsta färger är senapsgult (bläää), gulbrun och blekorange. Däremot funkar det faktiskt med färger som vanligtvis betraktas som varma, om jag hittar en riktigt kall nyans. Smaragdgrönt, turkos, citrongult, tom vissa beigea och bruna nyanser. Dessutom har jag märkt att guld faktiskt inte ser så dumt ut när jag är riktigt solbränd (let's say chokladbrun, typ). Men som blek passar jag bäst i silver och vitguld.
Oj en brudsminkning
Ja det är fanemig inte illa! Bra där! Congratulerar 
Jag ska köpa en såndär borste, jag måste bara bli säker på om det är den här färgen jag ska ha.. Jag vill ju inte se blekare ut än vad jag är, bara för att jag har en för ljus foundation.
Du säger det alltså? Mm.. mm.. Ju mer jag tänker på det ju mer tycker jag att jag passar i brunt
mohahaa. Jag hittade på en jättegammal bild där jag har på mig brunt. Bilden är tagen med blixt in i en skitig spegeln och anledningen till att det är svart över halva ansiktet är tydligen för att jag såg skelögd ut (don't ask...) Jag har alltså inte satt dit den svarta plutten nu
bilden är egentligen på mitt hår före en klippning. Oj vilka bra ursäkter jag har för allt haha

Haha ja dom färger du skriver skulle jag aldrig ens överväga att ha på mig. Jag är inte så mkt för färg öht, varför vet jag inte. Jag har inte heller så jättemkt kläder, eller iaf inte som jag använder.. En svart/vit randig topp, en gammelrosa, en brun (bilden
) ett par svarta, en djupt lila, en mörkröd/lila och nån grå typ. Koftor har jag bara i grå, cremevit och svart. Jofan! Jag har en grönrandig också
Den köpte jag enbart för att jag ansåg att min garderob behövde nåt i färg, men jag använder den inte