• Joico

Foundation utan att...

Jag undrar hur ni gör när ni har på foundation, utan att man ska se ut som ett knäckebröd? Jag har inte överdrivet torr hud, iaf inte när den är "ren". Men så fort jag smetar på foundation så blir allting alldeles flagnigt och fult. Jag har försökt blanda foundationen med min dagcreme men det hjälper föga.

Hur gööör man?!

• Svar på tråden Foundation utan att...
  • Joico
    mosterYster skrev 2011-02-23 14:46:02 följande:
    Grejen är ju att EM:s borstar är gjorda för att man ska kunna arbeta in puderfoundation i dem och sedan jobba in i huden med cirkulerande rörelser. Så jag tror inte att du kommer att få lika bra resultat med din HMborste. Men som sagt, beställ en borste när du beställer den färg som passar dig, sedan har du foundation lääänge (speciellt om du beställer 2 st foundations)!

Hoppas allt blir bra för dig
    Det är ju en puderborste, men visst är det ingen superborste såklart. Är de där borstarna hårdare/stabilare tro?

Tack snälla! Jag återkommer när jag fått mitt provpaket vet du hur lång tid de brukar ta ungefär?
  • mosterYster
    Joico skrev 2011-02-23 14:50:12 följande:
    Det är ju en puderborste, men visst är det ingen superborste såklart. Är de där borstarna hårdare/stabilare tro?

Tack snälla! Jag återkommer när jag fått mitt provpaket vet du hur lång tid de brukar ta ungefär?
    De är tätare och jämnare framför allt. Mjukare.

Hm, paketet kommer rätt fort, kanske 5 arbetsdagar? Jag beställde i måndags, räknar med att få det på fredag.
  • Joico
    SilverEmma skrev 2011-02-23 14:49:47 följande:
    Detsamma
    mosterYster skrev 2011-02-23 14:54:49 följande:

Hm, paketet kommer rätt fort, kanske 5 arbetsdagar? Jag beställde i måndags, räknar med att få det på fredag.
    Mm.. mm.. Finns de likvärdiga på typ Kicks? Tänkte om jag kunde gå ner o pilla på en och känna skillnaden

Oh *väntar spänt*
  • Bibbidi

Blanda ut det med lite hudkräm, jag gör så varande gång,

Duttar på fondation lite här och där i ansiktet och sedan har jag lite ansiktskräm också på samtidigt. Sedan smetar jag ut allting tillsammans, blir mycket bra.

• Frk Svår

Jag hade samma problem förr och det blev bättre när jag använde en primer under foundation. Funkar inte det du beställt är det värt ett försök att testa en primer.

• Godismonstret

jag hade torr hud och fick tips på KICKS att använda Lumene dagcreme, rengörningsmjölk och ett ansiktsvatten som lugnar huden. Jag har inga problem längre med att använda foundation...

Lycka til :)  

• mosterYster
    Joico skrev 2011-02-23 14:56:07 följande:
    Detsamma
    mosterYster skrev 2011-02-23 14:54:49 följande:

Mm.. mm.. Finns de likvärdiga på typ Kicks? Tänkte om jag kunde gå ner o pilla på en och känna skillnaden

Oh *väntar spänt*
    Jag vet tyvärr inte Bor inte i Sverige längre, men mineralfoundationborstar (s.k. kabuki) brukar finnas där de säljer mineralfoundation. Fråga på Kicks!

Apropå primers osv: jag har den absolut bästa primern från Smashbox (i alla tester vinner den) men jag använder den inte under min puderfoundation.
    1. Det täpper till porerna (hello, silikon anyone?)
    2. Det behövs inte...
  • Joico
    mosterYster skrev 2011-02-23 16:12:58 följande:
    Jag vet tyvärr inte Bor inte i Sverige längre, men mineralfoundationborstar (s.k. kabuki) brukar finnas där de säljer mineralfoundation. Fråga på Kicks!

Apropå primers osv: jag har den absolut bästa primern från Smashbox (i alla tester vinner den) men jag använder den inte under min puderfoundation.
    1. Det täpper till porerna (hello, silikon anyone?)
    2. Det behövs inte...
    Ok ska kika

Haha ah ok
  • Jahajaj

TS, vill du inte lägga upp en bild på dig? Då är det lättare att ge tips vad som är "felet"...speciellt om det är en tydlig närbild om du är tillräckligt kaxig för det :D

Svar på tråden Foundation utan att...