• Joico

Foundation utan att...

Jag undrar hur ni gör när ni har på foundation, utan att man ska se ut som ett knäckebröd? Jag har inte överdrivet torr hud, iaf inte när den är "ren". Men så fort jag smetar på foundation så blir allting alldeles flagnigt och fult. Jag har försökt blanda foundationen med min dagcreme men det hjälper föga.

Hur gööör man?!

• Svar på tråden Foundation utan att...
  • mosterYster
    Joico skrev 2011-02-22 20:35:05 följande:
    Aha... vilken ska man ha då? Original glo base, semi-matte base eller Matte base? Och sen, hur vet man vilken färg?
    Du går in under "try me" och beställer ett gratis provkit (det står 5 $ i varukorgen, men du får sedan 5 $ i rabatt om du kollar slutsumman). Välj utefter hur ljus/mörk du är i hyn, alt. om du har olivfärgad hy eller är mörkare än så "tan" eller om du är svart. Då får du 5 olika prover i olika nyanser (kall, varm, neutral) och olika "sorter" (original glo, semi-matte, matte, intensive). Beställ även en flat top brusch (12 $ är under 70 kr och deras borstar är bland de bästa på marknaden - ID tar tex ca 400 för sin borste...)

Det är så bra med EM, för deras produkter liksom läker huden. Tänk bara på att applicera i lager, börja med rätt lite och lägg på lite mer och lite mer tills du har en så täckande make up du vill. Då får du ett naturligt och perfekt resultat. 
  • Joico
    mosterYster skrev 2011-02-23 10:03:58 följande:
    Du går in under "try me" och beställer ett gratis provkit (det står 5 $ i varukorgen, men du får sedan 5 $ i rabatt om du kollar slutsumman). Välj utefter hur ljus/mörk du är i hyn, alt. om du har olivfärgad hy eller är mörkare än så "tan" eller om du är svart. Då får du 5 olika prover i olika nyanser (kall, varm, neutral) och olika "sorter" (original glo, semi-matte, matte, intensive). Beställ även en flat top brusch (12 $ är under 70 kr och deras borstar är bland de bästa på marknaden - ID tar tex ca 400 för sin borste...)

Det är så bra med EM, för deras produkter liksom läker huden. Tänk bara på att applicera i lager, börja med rätt lite och lägg på lite mer och lite mer tills du har en så täckande make up du vill. Då får du ett naturligt och perfekt resultat. 
    Hmpf, klart det skulle komma 35spänn i frakt på de där... suck. Det blir ju dyrt i slutändan ändå
  • mosterYster

Men 35 KRONOR är väl ingenting?!? Själva proverna (som räcker till flera sminkningar per prov!) kostar ju INGET! Om jag gick till en butik för att prova specialsmink och de sålde provkit för 35 kr/st skulle jag tycka att det var skitbra! Slippa bestämma sig direkt i butiken och riskera att komma hem med en stor förpackning i FEL FÄRG.

• Joico

Prova att säga så när du är utan inkomst också.
    35kr i sig är ingenting.. isf får jag skippa borsten.

• mosterYster
    Joico skrev 2011-02-23 11:25:50 följande:
    Prova att säga så när du är utan inkomst också.
    35kr i sig är ingenting.. isf får jag skippa borsten.
    Jag hade nog försökt få ihop till detta inkl borste även om jag varit utan inkomst (har levt på ca 700 kr/månad exkl hyra som student). Tanken är ju att du ska ta reda på vilken färgtyp du är. Nästa gång du beställer köper du 1 eller 2 fullstora förpackningar och även inkl frakt blir det billigare än att köpa t.o.m. billiga märken som L'ôreal eller Max Factor i butik. Och du får rätt färg samt en foundation som är bra för din hud. 

Jag föredrar ju detta, både ekonominkt, av bekvämlighetsskäl och för att jag vet att jag får rätt färg - jämfört mot att handla kanske 2-3-4-5 olika "billiga" foundations och ändå inte vara helt nöjd. Till slut blir man desperat och slänger ut 300-400 kr på en Dior eller Lancome eller Guerlain ("jamen om den verkligen funkar så är det ju väl investerade pengar... sen är den säker jäääättedryg också!!") och då måste man lik förbannat hålla på att välja färg och sort och fan och hans moster. Här kan du prova hemma i lugn och ro för 35 (!) kr och sedan beställa något du vet blir bra.
  • Joico

Denna månad får jag troligen ut max 400kr i lön.. o då ska hyra o mat betalas också.

Men nu har jag beställt prover. Jag har mörkbrunt hår och är väldigt blek, funderade ett tag på att ta Light men jag tog Medium ändå... får se om de passar. Men de blev ingen borste, måste se till att jag kan leva först.

• mosterYster
    Joico skrev 2011-02-23 14:13:25 följande:
    Denna månad får jag troligen ut max 400kr i lön.. o då ska hyra o mat betalas också.

Men nu har jag beställt prover. Jag har mörkbrunt hår och är väldigt blek, funderade ett tag på att ta Light men jag tog Medium ändå... får se om de passar. Men de blev ingen borste, måste se till att jag kan leva först.
    Men usch. Jobbigt när pengarna inte räcker alls.

Medium blir nog bra, blir du brun på sommaren? Det är många nyanser med i paketet. Jag funderar dock på hur du ska kunna få ut foundationen i ansiktet. Jag hade kunnat skicka dig en gammal (rengjord) borste, men då hade jag ju behövt beställa en ny till mig själv, och jag beställde från EM i förrgår Har du NÅGON borste?

Nåja, blir du nöjd med produkterna så kan du ju beställa borste när du beställer nästa gång.
  • Joico
    mosterYster skrev 2011-02-23 14:20:24 följande:
    Men usch. Jobbigt när pengarna inte räcker alls.

Medium blir nog bra, blir du brun på sommaren? Det är många nyanser med i paketet. Jag funderar dock på hur du ska kunna få ut foundationen i ansiktet. Jag hade kunnat skicka dig en gammal (rengjord) borste, men då hade jag ju behövt beställa en ny till mig själv, och jag beställde från EM i förrgår Har du NÅGON borste?

Nåja, blir du nöjd med produkterna så kan du ju beställa borste när du beställer nästa gång.
    Jo, det är lite drygt.. oftast går det ihop på nåt sätt. Det brukar lösa sig..

Nja mja, ptjo.. Jag blir inte jättebrun men jag får lite färg iaf, de va därför jag tänkte att medium kanske skulle bli bra. Det går ju snart mot vår och då är man ute lite mer och kanske får lite färg. Var det bra tänkt tror du?

Haha aaw, söt {#emotions_dlg.flower}
    Jodå, jag har en borste. Den är köpt på typ H&M eller nåt.. men den funkar, eller har funkat hittills iaf. Brukar använda den till puder. Den ser ut ungefär som den här http://files.hm.com/media/products/A01/DXL805_55312_09090_71_0804.jpg fast själva designen är fulare, lila och guld Den är ganska mjuk och böjbar, om man kan säga så. Alltså själva stråna. Ska man ha ens sån borste eller ska den vara mer stabil?
  • mosterYster
    Joico skrev 2011-02-23 14:41:07 följande:
    Jo, det är lite drygt.. oftast går det ihop på nåt sätt. Det brukar lösa sig..

Nja mja, ptjo.. Jag blir inte jättebrun men jag får lite färg iaf, de va därför jag tänkte att medium kanske skulle bli bra. Det går ju snart mot vår och då är man ute lite mer och kanske får lite färg. Var det bra tänkt tror du?

Haha aaw, söt {#emotions_dlg.flower}
    Jodå, jag har en borste. Den är köpt på typ H&M eller nåt.. men den funkar, eller har funkat hittills iaf. Brukar använda den till puder. Den ser ut ungefär som den här files.hm.com/media/products/A01/DXL805_55312_... fast själva designen är fulare, lila och guld Den är ganska mjuk och böjbar, om man kan säga så. Alltså själva stråna. Ska man ha ens sån borste eller ska den vara mer stabil?
    Grejen är ju att EM:s borstar är gjorda för att man ska kunna arbeta in puderfoundation i dem och sedan jobba in i huden med cirkulerande rörelser. Så jag tror inte att du kommer att få lika bra resultat med din HMborste. Men som sagt, beställ en borste när du beställer den färg som passar dig, sedan har du foundation lääänge (speciellt om du beställer 2 st foundations)!

Hoppas allt blir bra för dig
Svar på tråden Foundation utan att...