• Joico

Foundation utan att...

Jag undrar hur ni gör när ni har på foundation, utan att man ska se ut som ett knäckebröd? Jag har inte överdrivet torr hud, iaf inte när den är "ren". Men så fort jag smetar på foundation så blir allting alldeles flagnigt och fult. Jag har försökt blanda foundationen med min dagcreme men det hjälper föga.

Hur gööör man?!

• Svar på tråden Foundation utan att...
  • Pickeli

Jag vet ju uppenbarligen inte om du har fel färg, som sagt min spontana tanke. Eftersom att fel färg framhäver "ojämnheter"

Du gör dig själv en björntjänst genom att köpa "billig" foundation. Den är både sämre och tar slut fortare.. Så i slutändan blir det inte någon större skillnad prismässigt, men det är klart att det märks vid inköpstillfället!

Gå på kicks eller liknande och be om varuproer så kan du testa dig fram.

Men smörj före, som de andra sagt!

• Loojsen

som någon tidigare nämnde så tror jag att du valt fel foundation.. jag har själv haft det problemet trots att jag rengör och smörjer ansiktet dagligen. Ett tips är Max factors "age renew"  den är kanoon bra, ser så naturlg ut som det bara går. syns knappt att man har på sig den :) sedan räcker den länge också :)

• Joico
    Pickeli skrev 2011-02-22 13:45:16 följande:
    Jag vet ju uppenbarligen inte om du har fel färg, som sagt min spontana tanke. Eftersom att fel färg framhäver "ojämnheter"

Du gör dig själv en björntjänst genom att köpa "billig" foundation. Den är både sämre och tar slut fortare.. Så i slutändan blir det inte någon större skillnad prismässigt, men det är klart att det märks vid inköpstillfället!

Gå på kicks eller liknande och be om varuproer så kan du testa dig fram.

Men smörj före, som de andra sagt!
    Men det är ju inte ojämnheter, det är torr/flagnig/ hud.

Jepp och det är inköpstillfället som är problemet. Har inte råd så har jag inte råd använder inte foundation så ofta och inte så mkt, så det gör nog inget.

Jag ska peela ikväll och smörja noga hädanefter. Ska jag smörja före och blanda lite kräm med foundationen eller är de en dålig idé?
  • Joico
    fantasiii skrev 2011-02-22 13:50:40 följande:
    jag tycker du ska köpa en foundation borste istället för att använda fingrarna....
    Svamp har jag hört talas om.. men borste? vad är det? hur ska de gå till? foundation är ju krämigt, en borste är värsta mjuk
  • Pickeli

Jag såg att du skrev att det var torr hud. Det ar därför jag använde citationstecken på ojämnheter, för det är ju en ojämn yta sas.

Ja du kan blanda ut lite crème med din foundation om du märker att det funkar och inte marmorerar dig färgmässigt..

• Pickeli

En borste är det absolut bästa tycker jag.. Vet inte om det dock gör ditt problem värre eftersom den tar sig in på ett annat sätt. Men testa tycker jag också, kanske blir mycket bättre!!

• Pickeli

Det är mer en pensel liksom...

• Eleonor b

Jag beställde penslar ifrån eyeslipsface.se. Rekomenderas verkligen! Billiga och bra!
    Jag använder alltid en fuktkräm under min foundation, då flagnar den inte och håller hela dagen!:) 

• fantasiii
    Joico skrev 2011-02-22 13:53:41 följande:
    Svamp har jag hört talas om.. men borste? vad är det? hur ska de gå till? foundation är ju krämigt, en borste är värsta mjuk

finns att köpa på kicks... tycker själv att det är jätte bra att använda och det blir väldigt jämnt..
Svar på tråden Foundation utan att...