• Joico

Foundation utan att...

Jag undrar hur ni gör när ni har på foundation, utan att man ska se ut som ett knäckebröd? Jag har inte överdrivet torr hud, iaf inte när den är "ren". Men så fort jag smetar på foundation så blir allting alldeles flagnigt och fult. Jag har försökt blanda foundationen med min dagcreme men det hjälper föga.

Hur gööör man?!

• Svar på tråden Foundation utan att...
  • Joico
    mosterYster skrev 2011-02-28 18:05:57 följande:
    Jag fick ocksåmin beställning från EM idag!

Öppna förpackningen och strö ut lite puder (1-2 kryddmått kanske, du ska bara ta liiiite åt gången i ansiktet) i ett rent syltburkslock eller liknande.Ta borsten och jobba in pudret i den. Sedan borstar du in det i ansiktet med cirulerande rörelser och ett lätt tryck. Jobba jobba jobba. Vill du har mer täckande upprepar du detta.

Hur gick det för dig?
    Congratulerar

Jag måste nog investera i en såndär borste tror jag.. min borste gillade inte cirkulerande rörelser. Var i ansiktet ska man börja? Ska man "fylla på" penseln nångång?
    Vad har du för hy, hårfärg osv? Vilken färg har du på din mineralpryl?
  • mosterYster

Jag brukar börja mitt på kinden och arbeta mig uppåt/utåt. Sedan tar jag hakan och jobbar ut mot käken. Ja, jag håller på tills jag gått igenom hela ansiktet.

Jag har kall olivfärgad hy, så jag använder olive light på vintern när jag är vblek och olive medium när jag har mer färg på försonnar opch senhöst. När jag är som brunast får jag blanda ut olive medium med bronzer. Obestämd Jag blir verkligen väldigt mörk om jag är i solen. Bilder på mig finns i mitt galleri, och ja, det är jag på presbilden (fast så gul är jag inte, det blev konstiga färger på det fotot, mina ögon är dessutom skumma och ändrar färg - jag har alltså inte bruna ögon jämt).

• Joico

Jag tror jag kommit fram till att "mutli-tasking neutral" passar mig bäst.. usch, det känns jobbigt att den nästna är vit På burken står det att det är en "matte base" men semi-matte base hade du va?
    Jag har ingen aning om, om jag har en oliv eller rosa eller gul underton. Är det bra o veta?

Jag är iofs onormalt blek nu, så jag hoppas på att vara mörkare fram emot våren och framförallt sommaren. Är det dumt att välja en som är så jädra ljus då?

Fyller du på penseln under tiden du kör igenom ansiktet?

• shiropan
    mosterYster skrev 2011-02-22 15:54:26 följande:
    Eller köper du återfuktande puderfoundations på everydaymineral.com. Jag har också torr hy men flagnar INTE av denna. Så länge du inte väljer en "intensive" base (finns 4 olika) så är det lugnt. Jag använder Semi Matte. Du kan beställa en toppenbra borste ("flat top") från samma ställe. Foundation kostar ca 12 $ (ca 68 kr just nu), borste lika mycket. Och du kan beställa gratisprover om du går in på "try me".
    När jag klickar på länken kommer jag vidare till massa andra länkar? Drömmer vilken ska man klicka på? haha... jag kanske är korkad men blir alltid misstänksam när de ser ut så!
  • Joico
    shiropan skrev 2011-02-28 19:14:03 följande:
    När jag klickar på länken kommer jag vidare till massa andra länkar? Drömmer vilken ska man klicka på? haha... jag kanske är korkad men blir alltid misstänksam när de ser ut så!
    Hehe det är fel länk, hon har missat ett S www.everydayminerals.com ska det vara
  • mosterYster
    Joico skrev 2011-02-28 18:36:15 följande:
    Jag tror jag kommit fram till att "mutli-tasking neutral" passar mig bäst.. usch, det känns jobbigt att den nästna är vit På burken står det att det är en "matte base" men semi-matte base hade du va?
    Jag har ingen aning om, om jag har en oliv eller rosa eller gul underton. Är det bra o veta?

Jag är iofs onormalt blek nu, så jag hoppas på att vara mörkare fram emot våren och framförallt sommaren. Är det dumt att välja en som är så jädra ljus då?

Fyller du på penseln under tiden du kör igenom ansiktet?
    Jag sålde min multitasking neutral (gud vet hur många olika färger jag köpte innan jag kom fram till att jag har OLIVfärgad hy... Tungan ute) men det är en jättebra färg.

Titta på ådrorna på undersidan av din underarm. Är de blå, har du kall hudton (rosa). Är de gröna har du varm hudton. Är de obestämbara (vare sig gröna eller blå, alternativt svåra att se) passar du i både kalla och varma färger och kan ha en rosa, gul eller olivfärgad underton.

Tycker att det ser ut som om du har en kall underton på bilden, om färgerna är rättvisa? Vad har du för ögonfärg?
  • Joico
    mosterYster skrev 2011-02-28 19:51:08 följande:
    Jag sålde min multitasking neutral (gud vet hur många olika färger jag köpte innan jag kom fram till att jag har OLIVfärgad hy... Tungan ute) men det är en jättebra färg.

Titta på ådrorna på undersidan av din underarm. Är de blå, har du kall hudton (rosa). Är de gröna har du varm hudton. Är de obestämbara (vare sig gröna eller blå, alternativt svåra att se) passar du i både kalla och varma färger och kan ha en rosa, gul eller olivfärgad underton.

Tycker att det ser ut som om du har en kall underton på bilden, om färgerna är rättvisa? Vad har du för ögonfärg?
    Sålde du den för att den var för ljus eller för att du hade olivfärgad hud? Vilken hudton passar den till?
    Jag tror dom är lite åt det gröna hållet? Men de vettisjutton.. Ska kika i bättre ljus imorgon, dagsljus. Kanske kan försöka ta en bild också.

På bilden sitter jag med ansiktet mot fönstret, så jag har dagsljuset rakt i fejan. Jag tycker att min hud ser alldeles för jämn ut på kortet, jämfört med hur det ser ut egentligen.
    Min ögonfärg är grögrönblå {#emotions_dlg.undecided}
  • konkelbär

Jag har jättetorr hud! Men det är ingen som vet ;) tvätta ansiktet, peela försiktigt och DIREKT efter att ha torkat av ansiktet smörjer jag in med en ansiktscreme för torr hud. Lägger sedan på foundation innan ansiktscremen torkat in helt. Idiotsäkert!

• shiropan
    Joico skrev 2011-02-28 19:36:58 följande:
    Hehe det är fel länk, hon har missat ett S www.everydayminerals.com ska det vara
    aah! tack så mycket! ska också spana in! beställde nyss prover från tekei, så om de inte är nå vidare så kanske jag testar dessa. :)
Svar på tråden Foundation utan att...