Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 00:00:22 följande:
Icke desto mindre var punkarna tydliga med kön. Därför att de växt upp med det. Och punkarna blev ju inte direkt accepterade heller, eller hur? Det var inte som att vuxenvärlden sa "wow, vad coolt att ni vågar experimentera och vara era egna nu när ni är äldre!", utan tvärtom fick de MASSIVT med skit från alla möjliga håll för att de stack ut.
Hela den här grejen om att man inte ska "experimentera" på barn (som, som sagt är ett djävla nonsense eftersom ALLT man gör mot barn är ett experimenterande som kan leda till obehag) är bara en billig ursäkt för att slippa förändringar. För att man av en eller annan anledning trivs med att det ser ut som det gör nu. Och det är ju säkert bra för de som vill ha det så, men det är fan inte bra för barnen. För barn mår inte bra av att tryckas in i "du ska vara si för du har snopp och du ska vara så för du har snippa"-experimentet. Trots att det experimentet har pågått bra länge, med mycket smärta och obehag som följd.
Mitt exempel med punkarna va att dom vid sin egna medvetna ålder gjorde ett eget val att gå mot strömmen och där jag växte upp fungerade det alldeles utmärkt...för dom. Vi snobbar, tuffingar eller va vi nu va 'inne-folket, eller vad fan vi nu va....accepterade dom som starka å trevliga individer, trots att dom minst sagt va skitna.
Vi blev fostrade till acceptans mot andra, men ingen blev påtvingad att va annorlunda...men många blev det ändå.
Så ni kan va lugna...ni som vill ha barn som sticker ut...det kommer vare sig ni vill eller inte. Men låt dom fatta beslutet själva.
Med eller utan klänning...
NEJ, man expriminterar INTE med barn...man lindar in dom i bomull...alltför mkt...åt det andra hållet...en annan diskussion.
Men överlag vill man skydda dom från allt skit.-...därför reagerar jag på dom som inte vill göra det genom att utsätta dom för livets hårda redan på dagis. Urk.