• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2011-03-05 14:21:20 följande:
    Ja, det är lite roande/oroande. Samtidigt så är det ju alltid lite roligt att få någon att inse att världen inte riktigt är så svart/vit som de tror.
    Fast har vi lyckats med det?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Yildirim
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-05 14:04:02 följande:
    Inte pumps, eftersom det inte är praktiskt för barn (fan, det är inte praktiskt för NÅGON) och jag inte vill att han ska vrida fötterna av sig, men resten, absolut! Om det är vad han skulle vilja.
    Oj förlåt råkade skriva Doris xD Menade Dorian....
    liag skrev 2011-03-05 15:41:08 följande:
    www.aftonbladet.se/wendela/article8626692.ab
    Rosa är väl inge farligt? Det är fint :) Det skulle jag kunna klä min son i...
  • Quintus Zebra
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-05 19:54:30 följande:
    Fast har vi lyckats med det?
    Nej, antagligen inte. Vill man nå fram till meningsmotståndare är väl inte internetdiskussioner melodin egentligen. Men det är ju i varje fall aldrig negativt att visa upp exempel som bryter mot folks fördomar...
  • trollbottom

Såhär fin var min son (ni får gissa vem det är) på julafton när jultomten kom. Klänningen hade han inte på sig innan men precis innan tomten kom skulle han ha den på sig för att han ville vara fin när tomten kom
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • Nelah

Om jag hade haft en son och han själv hade sagt att han ville ha klänning på sig hade han självklart fått det. Hade dock inte satt på honom en klänning annars, han måste ju känna sig bekväm i kläderna han har på sig.

BF 2011-05-08 <3
  • Yildirim
    trollbottom skrev 2011-03-05 22:19:29 följande:

Såhär fin var min son (ni får gissa vem det är) på julafton när jultomten kom. Klänningen hade han inte på sig innan men precis innan tomten kom skulle han ha den på sig för att han ville vara fin när tomten kom
    Om det är han i rött(hoppas jag) så var dte väl Ok , det är ju en tomtenisse (utklädningskläder) så visst.... för all del.. Det såg inte tjejigt ut iaf.
  • Yildirim
    trollbottom skrev 2011-03-05 22:19:29 följande:

Fast det han hade under verkar lite mysko :O rosarandiga strumpbyxor? :O
  • trollbottom
    Yildirim skrev 2011-03-05 23:04:02 följande:
    Om det är han i rött(hoppas jag) så var dte väl Ok , det är ju en tomtenisse (utklädningskläder) så visst.... för all del.. Det såg inte tjejigt ut iaf.
    Det enda som hade med tomte där att göra var hans tomteluva. Klänningen är orange (skar sig rätt bra) lite 60-tals stuk på. Under hade han en byx och tröjdress med massa färger. Lila, rosa, vitt, brunt etc. Inga strumpbyxor, sådant vill han inte ha på sig
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • MimmiL

Orkar inte läsa tråden, men som svar till TS ser jag inga problem med att en pojke i dagisålder har klänning på sig. Nu framgår det ju inte om det var mamman eller pojken själv som klätt sig, men oavsett så tycker jag det är bra att man är öppen mot sina barn att testa vad de vill. Sen kan man ju förklara för sonen om man vill att det är ovanilgt att pojkar har klänning på sig.

Svar på tråden Pojke i klänning?!