• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2011-03-04 23:21:51 följande:
    Märker att tråden hamnat i den vanliga "jag tycker det är fult med män i kjol så därför ska inga män få ha det" argumentationen....
    Märkligt att de som gapar om att feminister vill ha en grå massa av människor är samma personer som tycker att alla skall anpassa sin klädstil och sina intressen efter vad just DE anser är passande och rätt....
    Jag tycker det är jättefult med pumps och korta jackor på tjejer, så jag tycker vi ska förbjuda det! För annars skiljer jag mig från alla kvinnor ever!!! Skrikandes
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    deep purple skrev 2011-03-05 00:54:54 följande:
    Androgyn klädstil lika gjorde vår life om mars sjungande vän och skapade figuren ziggy stardust. Tror du är ute och cyklar här. Doris
    Det där var ren rappakalja, du får skriva om om du vill bli förstådd där.
  • Dorian Ertymexx
    deep purple skrev 2011-03-05 00:54:54 följande:
    Androgyn klädstil lika gjorde vår life om mars sjungande vän och skapade figuren ziggy stardust. Tror du är ute och cyklar här. Doris
    Också rätt roande att du kallar mig "Doris" i ett försök att reta upp mig. Som om kvinnlighet vore något negativt.
  • deep purple

Som vanligt så fattar du fel Dorian,inlägget var postat med en IPHONE 4. Den editerar lite som den vill och yckte ditt namn skulel vara Doris. Passar man inte upp så betyder ett mellanslag på ett ordförslag att man bekräftar.
    Tolka det skrivna ordet och inte övertoner och underliggande budskap som du tycks behärska. Det blir bara fel.

• Candelavern
    deep purple skrev 2011-03-05 02:10:31 följande:
    Som vanligt så fattar du fel Dorian,inlägget var postat med en IPHONE 4. Den editerar lite som den vill och yckte ditt namn skulel vara Doris. Passar man inte upp så betyder ett mellanslag på ett ordförslag att man bekräftar.
    Tolka det skrivna ordet och inte övertoner och underliggande budskap som du tycks behärska. Det blir bara fel.
    Ja, eller så kan du testa att korrekturläsa, alternativt skriva om. Du skulle inte vara den första som kallat honom Doris så knappast konstigt att han trodde det var med flit. För övrigt var hela inlägget obegripligt. Ska vi nu inte läsa vad som står utan försöka sia om vad du menar egentligen? Skitbra upplägg för missförstånd.
  • Quintus Zebra
    giftfri skrev 2011-03-05 08:32:08 följande:
    Alt var rätt, utan det du kallade klädesplagget.., å det är viktigt,
    Men titta i länken. Företaget kallar ju själv plagget för "skirt" och vad betyder det på svenska?
  • giftfri
    Quintus Zebra skrev 2011-03-05 08:38:24 följande:
    Men titta i länken. Företaget kallar ju själv plagget för "skirt" och vad betyder det på svenska?
    Och.., pratar vi engelska nu? Liknande exempel kan du hittta massor av, engelskan har inte ens ord för vårt mor/farfar.., så undvik jmf med språkhänvisnig..
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • Candelavern
    giftfri skrev 2011-03-05 08:32:08 följande:
    Alt var rätt, utan det du kallade klädesplagget.., å det är viktigt,
    Så om du ser en barn på stan i ett klänningsliknande plagg på stan så vet du inte vad det är för kön på barnet förrän du gått fram och frågat vad barnet kallar sitt klädesplagg. Och beroende på svaret avgör du om det är ok eller inte ok?
  • giftfri
    Candelavern skrev 2011-03-05 08:52:03 följande:
    Så om du ser en barn på stan i ett klänningsliknande plagg på stan så vet du inte vad det är för kön på barnet förrän du gått fram och frågat vad barnet kallar sitt klädesplagg. Och beroende på svaret avgör du om det är ok eller inte ok?
    Verkar logiskt.., ja jag kan tänka mig det...
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
Svar på tråden Pojke i klänning?!