• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Dorian Ertymexx
    Yildirim skrev 2011-03-05 13:45:07 följande:
    Men det är trots allt ett kvinnoplagg.

Iaf dom som säljs i dom flesta vanliga svenska butiker. Så om ni vill så gärna ha klänning på sonen köp kilt, kaftan, kolt whatever! DET är för killar!
    Vart står det skrivet i sten att det är ett kvinnoplagg?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Quintus Zebra
    Yildirim skrev 2011-03-05 13:53:46 följande:
    Lol. Du är kille? och det förespråkar det? Gay eller liberalist?
    Nej, faktiskt inte.

Men jag trodde nog att de allra flesta är med på att det är okej att barn provar sig fram i samhället och att det är socialt tillåtet för barn att göra saker som det skulle vara en social katastrof om en vuxen gjorde (klättra på möbler, äta snor offentligt, ta av sig kläderna när man har gäster hemma, o.s.v.)

Men av någon anledning får inte pojkar experimentera och prova sig fram när det gäller kläder? På något sätt har detta blivit något fult?
  • Dorian Ertymexx
    Yildirim skrev 2011-03-05 13:53:46 följande:
    Lol. Du är kille? och det förespråkar det? Gay eller liberalist?

">

• Dorian Ertymexx
    Yildirim skrev 2011-03-05 13:55:31 följande:
    Skulle du sätta en klänning på DIN son?
    Absolut, om jag hade en.
  • Dorian Ertymexx
    Yildirim skrev 2011-03-05 13:55:52 följande:
    Det är ett plagg för båda könen.
    NU ja. Men det var inte det förr. Eller menar du att vi ska stanna i historien och aldrig förändras, från och med en arbiträrt vald tid som just du ska få bestämma?
  • Dorian Ertymexx
    Yildirim skrev 2011-03-05 13:59:32 följande:
    Men Doris svara på min fråga? Skulle du sätta klänning och strumpbyxor och pumps på DIN son?
    Inte pumps, eftersom det inte är praktiskt för barn (fan, det är inte praktiskt för NÅGON) och jag inte vill att han ska vrida fötterna av sig, men resten, absolut! Om det är vad han skulle vilja.
  • poirot

En fråga, ni som är jätteemot det! 
    Är klänning värre än kjol?

Jag menar, kjol är ju ett plagg som vuxna män faktiskt går omkring i, jag skulle inte reagera på det av någon annan orsak än att det är jäkligt smickrande för rumpan.  

• Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2011-03-05 14:00:39 följande:
    Nej, faktiskt inte.

Men jag trodde nog att de allra flesta är med på att det är okej att barn provar sig fram i samhället och att det är socialt tillåtet för barn att göra saker som det skulle vara en social katastrof om en vuxen gjorde (klättra på möbler, äta snor offentligt, ta av sig kläderna när man har gäster hemma, o.s.v.)

Men av någon anledning får inte pojkar experimentera och prova sig fram när det gäller kläder? På något sätt har detta blivit något fult?
    Roande att man måste vara "gay eller liberal" för att tänka som du (vi). Obestämd
  • Quintus Zebra
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-05 14:04:47 följande:
    Roande att man måste vara "gay eller liberal" för att tänka som du (vi). Obestämd
    Ja, det är lite roande/oroande. Samtidigt så är det ju alltid lite roligt att få någon att inse att världen inte riktigt är så svart/vit som de tror.
  • liag

Det verkar vara helt ok att tjejer har pojkkläder på sig, där verkar det inte vara några problem.

Svar på tråden Pojke i klänning?!