• Skehamn2012

Varför väljer man frivilligt bort barn?

Alltså varför vill man inte ha barn?

Vad tror ni?

För mig är det så svårt att förstå. Att skaffa barn för mig är lika självklart som att jag andas, äter, dricker, sover. Ett behov som jag aldrig skulle kunna avstå frivilligt.

Jag VET att vissa inte vill ha barn och jag accepterar det men jag behöver inte förstå det. Likaväl som det finns dom som inte förstår varför jag ville ha barn mer än allt annat på hela jorden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?
  • Magnux

Enligt gällande genusteori är kvinnans vilja att skaffa barn en förväntan från patriarkala samhället.

• Kattdamen

Folk vill inte ha barn helt enkelt för att de inte vill.

• giftgrodan
    Magnux skrev 2011-09-27 06:51:32 följande:
    Enligt gällande genusteori är kvinnans vilja att skaffa barn en förväntan från patriarkala
    Jag förstår att du är ironisk, men du menar alltså att män inte vill skaffa barn?
  • M C

Som vanligt är dina förslag genuint idiotiska då de bygger på att det är både plikt och enda sanna glädjen att få barn.

Det finns folk som inte gillar barn, de som inte tycker de själva passar som förälder, de som inte vill befolka världen av ideologiska orsaker och det finns de som faktiskt inte träffat en partner de tycker skulle vara en bra pappa (eller mamma).
    Framför allt ska vi inte föda oönskade barn till världen - där har du en riktigt bra anledning. Är man inte hundra på att man vill ska man avstå.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Glass skrev 2011-09-26 11:36:55 följande:
    Varför kan inte folk göra omröstningar med bra svarsalternativ?
    Inte vinklade efter personens egna fördomar eller för att få ett resultat som de vill ha.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • SweeneyTodd

Varför skaffa barn? De kräver jättemycket tid, energi, kraft, och pengar. Kvinnor måste föda, vilket gör jävligt ont, kvinnor måste bära ungen  i nio månader, vilket kan vara jobbigt, t ex illamående på morgonen. Att kvinnor ens orkar skaffa barn, de går ju upp i vikt, kroppen blir förstörd...Man kan få problem med inkonistens, och förhållandet mellan föräldrarna blir ofta sämre när man har skaffat barn...

Orka ta hand om en annan människa i arton år...Varför gör man något sådant? 

• GalerieMaeght
    Fluffskalle skrev 2011-09-27 02:19:39 följande:
    Skojar du? Är sexdriften också bara en konstruktion?
    Nä, det är det inte, men tänk på att det är en massa ggr vi har sex då det inte blir barn/ vi vill inte ha barn, vi har helt enkelt sex för sexets egen skull. Vi är inte som många djur som bara har sex när det är dags att föröka sig. Hade det varit så hade din fråga varit mer relevant.
  • GalerieMaeght
    Kattdamen skrev 2011-09-27 10:02:00 följande:
    Folk vill inte ha barn helt enkelt för att de inte vill.
    Eller för att det bara inte blev så p g a av att de inte träffade rätt person att få barn med, för att de tog ansvar och inte skaffade barn till varje pris utan tänkte på att de inte var i en bra situation för att sätta barn till världen. Och sedan får de leva med att höra att de är egoistiska för att de inte skaffade ungar. Det är ju inte alls egoistiskt att skaffa ungar för att hålla sig till normen och sedan skilja sig och desperat leta efter en ny partner och tvinga ihop varandras familjer och sedan skaffa ännu flera barn - för så ska det ju vara- för att sedan inte orka med grejen med allt vad det innebär med plastbarn, ex-partners e t c och hej o hå separera igen och börja leta ny partner med detsamma, för ensam kan man bara inte leva...pust! Tack för att ni finns och ser till att jorden är befolkad (om än med individer som med stor riks kommer att må rätt dåligt...).
  • Kattdamen
    GalerieMaeght skrev 2012-06-30 12:37:47 följande:
    Eller för att det bara inte blev så p g a av att de inte träffade rätt person att få barn med, för att de tog ansvar och inte skaffade barn till varje pris utan tänkte på att de inte var i en bra situation för att sätta barn till världen. Och sedan får de leva med att höra att de är egoistiska för att de inte skaffade ungar. Det är ju inte alls egoistiskt att skaffa ungar för att hålla sig till normen och sedan skilja sig och desperat leta efter en ny partner och tvinga ihop varandras familjer och sedan skaffa ännu flera barn - för så ska det ju vara- för att sedan inte orka med grejen med allt vad det innebär med plastbarn, ex-partners e t c och hej o hå separera igen och börja leta ny partner med detsamma, för ensam kan man bara inte leva...pust! Tack för att ni finns och ser till att jorden är befolkad (om än med individer som med stor riks kommer att må rätt dåligt...).
    Eh, du menar personer som egentligen vill ha barn fast inte får möjlighet? Det är väldigt tråkigt för dem.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?