bukaka skrev 2012-07-14 09:59:25 följande:
Vem har sagt att det är mitt problem? Tråden tar upp det ämnet och jag säger vad jag tycker. Det är inte jag som har startat tråden. Snarare är det ert problem, samhällets problem.
Som jag har påpekat två gånger: om vi inte skulle tära på jordens resurser skulle inte överbefolkningen vara ett problem. Varför ska någon avstå från att föda barn för att du, eller någon annan, ska gå och kasta bort halva lönen på (i bästa fall) rean på H&M?
Att det finns barn utan hem eller framtid är de berörda staternas problem. Om en kvinna vill föda barn (en biologisk rättighet), och gör det också, är det statens problem att den inte kan ge henne, eller hennes barn, det stöd som hon behöver. Inte kvinnans.
"Klämma ut ett barn, bli på smällen, reproducera sig" - vilken fin inställning du har. Den bevisar snarare att människor ÄR styrda av biologin.
Du inser väl att du själv har blivit klämt ut en gång? Det heter ATT GE LIV. Du, eller ni andra som sitter här och skriver om att ni inte vill ha barn, har ni tänkt på att ni inte ens skulle sitta här och komma med era "underbara" åsikter ifall era föräldrar hade varit av samma åsikt?
Mina foraldrars val ar inget jag kan paverka val? Lika lite som du kan paverka dina barns val i livet (nar de blivit vuxna). Vad ar det for argument egentligen? Vi diskuterar har och nu, inte vad som gjorts av generationer innan oss. Varlden sag annorlunda ut da och forutsattningarna var inte detsamma.
Sa for att min mamma valde att skaffa barn ar det givet att jag valjer detsamma, allt annat ar bara oforskamt menar du? Istallet for att jag gor ett medvetet val utefter mina forutsattningar?
Klamma ut barn alt preproducera sig ar precis vad det handlar om. Om man inte valjer att kleta in i religionsinspirerat socker i form av "ge liv" etc. En hel del foraldrar ger inget liv, de forokar sig helt utan att tanka pa konsekvenserna.
Vad det galler min val att kasta bort pengar pa H&M gor du dina egna antaganden om vem jag ar eller vad jag star for. Sant kan du lagga av med direkt. Hall dig till sakfragan, helst med argument.