• Anonym

Min släkt kallar min dotter guling,

Vet inte vad som har hänt med min familj och släkt. Dom har börjat kalla min lilla dotter på 6 månader guling. När dom kommer hit så säger dom "hej lilla guling" osv. Hon har börjat äta vanlig mat till lunch och igår fick hon ris som hon älskar. Då säger min bror att det är ju självklart att hon älskar ris när det sitter i hennes risplockar gener. Så jävla elakt! Det värsta är att dom verkar mena det på nått gulligt sätt o inte själva fattar vad det är dom gör. Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad. Min bror ringde igår o sa att han inte menade nått illa. Jag skiter fullständigt i vad han och alla andra menar, man säger inte så!

Nu fick jag det ur mej också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 18:21
    Jag har INTE sagt upp kontakten med min bror eller nån annan i släkten! Men Anledningen till att jag inte lägger nått värde i ursäkten är för att det händer gång på gång. "Hej lilla gulingunge!" "Din lilla risätare" "Tjingtjongtjejen" osv.. Jag tar inte det och det har jag förklarat för alla det berör.

Bättrar dom sej inte så kommer jag med glädje säga upp kontakten. Fan, folk får väl visa lite respekt, det är väl knappast för mycket begärt?! Sen om dom menar illa eller inte, skiter jag i. Det är klumpigt och onödigt av dom. Jag ber dom sluta, min man ber dom sluta men dom bara fortsätter

• Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,
  • Anonym
    Anonym (blandras) skrev 2011-03-18 20:08:29 följande:
    Konstigt att forskare håller på att utveckla rasanpassade mediciner just nu för att ex en asiat inte reagerar likvärdigt med en afrikan på exakt samma preparat men lev du i ditt förnekelse.
    www.racialcompact.com/racesofhumanity.html
  • VårtLillaMirakel

Ts, jag förstår att du blir arg och ledsen! Jag tror inte att din familj förstår hur ledsen och arg du blir. Förklara lugnt och sansat att du faktiskt blir jätteledsen när de säger så, och att om dom fortsätter så vill du inte träffa dom mer.

Det måste ändå vuxna människor förstå. Och man säger inte så. Så fort er lilla flicka blir äldre så kommer hon kanske få komplex för det dom kallar henne.

• In your face

Vidrig människa. Att kalla spädbarn för svarting, guling och dylikt är fullständigt groteskt. Jag skulle inte släppa in människan genom dörren igen om han inte såg till att skaffa sig en retroaktiv uppfostran och lite normalt hyfs. 

Dagens FL-citat: SD har fått en Hovmästar roll
  • NoNoo
    Anonym skrev 2011-03-18 10:11:51 följande:
    Vet inte vad som har hänt med min familj och släkt. Dom har börjat kalla min lilla dotter på 6 månader guling. När dom kommer hit så säger dom "hej lilla guling" osv. Hon har börjat äta vanlig mat till lunch och igår fick hon ris som hon älskar. Då säger min bror att det är ju självklart att hon älskar ris när det sitter i hennes risplockar gener. Så jävla elakt! Det värsta är att dom verkar mena det på nått gulligt sätt o inte själva fattar vad det är dom gör. Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad. Min bror ringde igår o sa att han inte menade nått illa. Jag skiter fullständigt i vad han och alla andra menar, man säger inte så!

Helt otroligt!! Och från närmaste familjen också?!
    Mina tvillingtjejer är också halvasiater och jag fick också höra en del främst när de var bebisar från både kända och okända människor, men aldrig från familjen iallafall.
    "risätare" från kända, och "importerade" barn från okända - så där lagom lustigt liksom. Men nu när de är större så får vi aldrig höra något mer än ärliga frågor var pappan är ifrån eftersom det helt klart har ärvt hans färger.
    ♥♥ Stolt mamma till Norah & Noomi ♥♥
  • Stora Havet

Tycker det är helt galet det som din släkt/familj säger! Och elakt. Ingen respekt alls mot ditt barn, dig eller din man. Fy 17, vad jag skulle bli arg och ledsen. Förstår verkligen om du inte vill träffa dom på ett tag. Att säga så om ditt barn som är det finaste du har!!!

Bara för att man är släkt behöver man inte umgås.

• MondayMorning
    Anonym (What up = )) skrev 2011-03-18 15:55:18 följande:
    Haha, skön humor i familjen. Du måste ju ändå hålla med om att det var ganska roligt att ungen älskar ris ; )
    *S*
  • Anonym

Det är väl bara bonnläppar och retarderade människor som använder ord som svarting och guling. 
    Jag känner ingen som ens skulle få för sig att använda sådana ord. Är ni möjligtvis från Åtvidaberg eller liknande? =D 

• Anonym

fattar inte hur vuxna kan betee sig så... känner igen mig i ts... har själv problem med släkt och vänner, de kallar min bebis för tjockis! hej tjockis! lilla tjockis hela tiden. sa det på skämt lite i början, men nu är de inte kul längre. säger till varje gång, men tydligen är vuxna sega på att förstå fast man är rak och tydlig! stå på dig! om de inte fattar kan du pröva att säga nåt tillbaks så de förstår hur kul de är med öknanm...

• hedersknyffel
    Anonym skrev 2011-03-18 10:11:51 följande:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 18:21
    Jag har INTE sagt upp kontakten med min bror eller nån annan i släkten! Men Anledningen till att jag inte lägger nått värde i ursäkten är för att det händer gång på gång. "Hej lilla gulingunge!" "Din lilla risätare" "Tjingtjongtjejen" osv.. Jag tar inte det och det har jag förklarat för alla det berör.

Bättrar dom sej inte så kommer jag med glädje säga upp kontakten. Fan, folk får väl visa lite respekt, det är väl knappast för mycket begärt?! Sen om dom menar illa eller inte, skiter jag i. Det är klumpigt och onödigt av dom. Jag ber dom sluta, min man ber dom sluta men dom bara fortsätter
    Saidas ande  är inne tråden och berättar att ni bor i ett litet "samhälle", ja knappt mer än högst några tusen pers. Troligtvis bor ni i skåne (helt säkert götaland!). Gör som din man och gör klart vad som gäller, flytta till en stad med mer än 50, helst 100.000 invånare ochni komme stormtrivas.
    Jag har flyttat många ggr under mina år och det har alltid gett mig nya vyer.

Vibbar åt skåneland men kan vara
  • Anissa
    Anonym (Finsk arab) skrev 2011-03-18 16:34:16 följande:
    Haha :D Jag är finländska gift med en arab. Tänk vilka roliga ungar vi har. Min pappa brukar kalla dem för små talibaner. Han älskar dem högt och säger detta med kärlek och humor. Sen skojar han även om sitt eget ursprung. Beror nog på hur allvarlig man är. Jag tycker nog att man kan skoja till det lite. Min man härmar min pappas finlandssvenska och skrattar då han säger ngt som låter kul. JAG brukar säga "fy, lägg av, så elaka ni är" men de tycks ha roligt på alas vår bekostnad ???
    Vad olika det kan vara... Jag är själv finländska och gift med en arab och jag skulle bli fullkomligt vansinnig om någon skämtade så om våra framtida barn eller om min man. Jag använder hijab och kan kalla mig själv för trasskalle och jag och maken brukar glatt skämta om hur vi ska spränga olika saker för "vi är ju muslimer höhö" men jag skulle aldrig aldrig aldrig acceptera sådana skämt/kommentarer från andra.

TS jag tyckte ni reagerade helt rätt!
Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,