• Anonym

Min släkt kallar min dotter guling,

Vet inte vad som har hänt med min familj och släkt. Dom har börjat kalla min lilla dotter på 6 månader guling. När dom kommer hit så säger dom "hej lilla guling" osv. Hon har börjat äta vanlig mat till lunch och igår fick hon ris som hon älskar. Då säger min bror att det är ju självklart att hon älskar ris när det sitter i hennes risplockar gener. Så jävla elakt! Det värsta är att dom verkar mena det på nått gulligt sätt o inte själva fattar vad det är dom gör. Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad. Min bror ringde igår o sa att han inte menade nått illa. Jag skiter fullständigt i vad han och alla andra menar, man säger inte så!

Nu fick jag det ur mej också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 18:21
    Jag har INTE sagt upp kontakten med min bror eller nån annan i släkten! Men Anledningen till att jag inte lägger nått värde i ursäkten är för att det händer gång på gång. "Hej lilla gulingunge!" "Din lilla risätare" "Tjingtjongtjejen" osv.. Jag tar inte det och det har jag förklarat för alla det berör.

Bättrar dom sej inte så kommer jag med glädje säga upp kontakten. Fan, folk får väl visa lite respekt, det är väl knappast för mycket begärt?! Sen om dom menar illa eller inte, skiter jag i. Det är klumpigt och onödigt av dom. Jag ber dom sluta, min man ber dom sluta men dom bara fortsätter

• Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,
  • Anonym

Jag tycker det är fruktansvärt dåligt gjort av din familj TS, bra gjort av din man att stå på sig! De visar noll respekt gentemot dig, din man eller erat barn.

Stå på er.

• Modgun

Att du ens släpper dom innanför era dörrar är för mig ett mysterium.

• Anonym (blandras)
    Ethi skrev 2011-03-18 19:47:31 följande:
    Nej, för det FINNS INGA raser.
    Konstigt att forskare håller på att utveckla rasanpassade mediciner just nu för att ex en asiat inte reagerar likvärdigt med en afrikan på exakt samma preparat men lev du i ditt förnekelse.
  • Thalis
    Anonym (blandras) skrev 2011-03-18 18:37:40 följande:

Blandar man raser på det sättet så får man räkna med sånt, tycker det var oskyldiga skämt i sammanhanget.
    Skratta och vara glada med familjen.

Antar att du får stå ut med att jag kallar dig imbecil?
    Du är ju tydligen en blandning mellan idiot och pucko!!
    Mamma till A, A, A och V.
  • Morkullan
    Thalis skrev 2011-03-18 20:11:13 följande:
  • stresss

Det var bra gjort av din man. Du borde prata allvar med din familj och förklara att om dom inte ändrar sin inställning, så kommer dom inte i närheten av barnet. Det kan hända att de inte menar något illa, utom är bara inskränkta, men du får förklara, om dom är intresserade, sen vet dom var dom har att rätta sig efter.

• Anonym (kattmamma)

Värdelöst vetande men en stor del av dem som kallar sig infödda svenskar däribland jag har vallonblod i sig. Vallonerna var inflyttade belgare, holländare mm som var skickliga hantverkare.
    TS lilla barn är lika mycket svensk som någon annan och det där snacket om raser är bara bullshit och sånt som för oss tillbaka till rasbiologin på 30-talet och dit vill iallafall inte jag!
    Jag kan sträcka mig till att olika människor i världen ser litegranna olika ut och har utvecklats olika för att man haft olika förutsättningar men alla har vi Homo sapiens som förfader! 

• Anonym (Inte ok!!)
  • Bastians mamma

Tragiskt att det är vuxna människor som beter sig så här, är iofs aldrig ok var det än kommer ifrån men där man minst tror att det ska komma ifrån är väl ändå släkten!! Riktigt jävla dålig stil!

Men måste säga att det va såååååå bra gjort av din man, inte många som skulle våga säga ifrån på det sättet!

Även om det är släkten det handlar om så tycker jag att alla som "skänker" en negativ energi är personer man ska välja bort att ha i sin omgivning, man mår bara dåligt själv av att omge sig med personer som gör en illa.

Jag hoppas att de tar sig en rejäl funderare o inser hur de skadar er!

Styrkekramar

• Anonym (blandras)
    Antar att du riktar det där mot forskare som har konstaterat fakta.
    Synd att dom inte går ihop med din skeva värdsuppfatning.
Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,