• Anonym

Min släkt kallar min dotter guling,

Vet inte vad som har hänt med min familj och släkt. Dom har börjat kalla min lilla dotter på 6 månader guling. När dom kommer hit så säger dom "hej lilla guling" osv. Hon har börjat äta vanlig mat till lunch och igår fick hon ris som hon älskar. Då säger min bror att det är ju självklart att hon älskar ris när det sitter i hennes risplockar gener. Så jävla elakt! Det värsta är att dom verkar mena det på nått gulligt sätt o inte själva fattar vad det är dom gör. Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad. Min bror ringde igår o sa att han inte menade nått illa. Jag skiter fullständigt i vad han och alla andra menar, man säger inte så!

Nu fick jag det ur mej också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 18:21
    Jag har INTE sagt upp kontakten med min bror eller nån annan i släkten! Men Anledningen till att jag inte lägger nått värde i ursäkten är för att det händer gång på gång. "Hej lilla gulingunge!" "Din lilla risätare" "Tjingtjongtjejen" osv.. Jag tar inte det och det har jag förklarat för alla det berör.

Bättrar dom sej inte så kommer jag med glädje säga upp kontakten. Fan, folk får väl visa lite respekt, det är väl knappast för mycket begärt?! Sen om dom menar illa eller inte, skiter jag i. Det är klumpigt och onödigt av dom. Jag ber dom sluta, min man ber dom sluta men dom bara fortsätter

• Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2011-03-18 10:11:51 följande:
    Vet inte vad som har hänt med min familj och släkt. Dom har börjat kalla min lilla dotter på 6 månader guling. När dom kommer hit så säger dom "hej lilla guling" osv. Hon har börjat äta vanlig mat till lunch och igår fick hon ris som hon älskar. Då säger min bror att det är ju självklart att hon älskar ris när det sitter i hennes risplockar gener. Så jävla elakt! Det värsta är att dom verkar mena det på nått gulligt sätt o inte själva fattar vad det är dom gör. Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad. Min bror ringde igår o sa att han inte menade nått illa. Jag skiter fullständigt i vad han och alla andra menar, man säger inte så!

Nu fick jag det ur mej också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 18:21
    Jag har INTE sagt upp kontakten med min bror eller nån annan i släkten! Men Anledningen till att jag inte lägger nått värde i ursäkten är för att det händer gång på gång. "Hej lilla gulingunge!" "Din lilla risätare" "Tjingtjongtjejen" osv.. Jag tar inte det och det har jag förklarat för alla det berör.

Bättrar dom sej inte så kommer jag med glädje säga upp kontakten. Fan, folk får väl visa lite respekt, det är väl knappast för mycket begärt?! Sen om dom menar illa eller inte, skiter jag i. Det är klumpigt och onödigt av dom. Jag ber dom sluta, min man ber dom sluta men dom bara fortsätter
    Men du, svara med samma mynt! Om de har barn, fråga litet sött och lekfullt om det kommer "sno" ditt barns leksaker, då hen ju är en liten viking, eller om det är hembränt i nappflaskan på "vitingen". ;)
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-19 01:45:31 följande:
    Men du, svara med samma mynt! Om de har barn, fråga litet sött och lekfullt om det kommer "sno" ditt barns leksaker, då hen ju är en liten viking, eller om det är hembränt i nappflaskan på "vitingen". ;)
    Hahaha, sen kan ju ts fråga varför gud inte tyckte om deras barn och gav det pigment för att skydda mot den skadliga solen...
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2011-03-19 01:52:17 följande:
    Hahaha, sen kan ju ts fråga varför gud inte tyckte om deras barn och gav det pigment för att skydda mot den skadliga solen...

Ja precis!

Jäkligt trist att mobba ett barn på det viset. Man kan verkligen inte ha många poäng i självkänsla om man måste hacka på någon på det viset...

• Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-19 01:57:10 följande:

Ja precis!

Jäkligt trist att mobba ett barn på det viset. Man kan verkligen inte ha många poäng i självkänsla om man måste hacka på någon på det viset...

Så sant! Du blev min idol för en kväll med de orden! Kram på dig:)
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2011-03-19 02:18:52 följande:
    Så sant! Du blev min idol för en kväll med de orden! Kram på dig:)
    Tack. Kram. :)
  • Ela86
    VårtLillaMirakel skrev 2011-03-18 22:54:10 följande:
    Ts, jag förstår att du blir arg och ledsen! Jag tror inte att din familj förstår hur ledsen och arg du blir. Förklara lugnt och sansat att du faktiskt blir jätteledsen när de säger så, och att om dom fortsätter så vill du inte träffa dom mer.

Det måste ändå vuxna människor förstå. Och man säger inte så. Så fort er lilla flicka blir äldre så kommer hon kanske få komplex för det dom kallar henne.
    Håller helt med! Jättebra skrivet!
  • Anonym (Vanja)

Jsg förstår det 110%. ALDRIG skulle jag acceptera att någon, släkt eller ej, kallade min unge för något sylikt då vi ockdå är ett "blandispar".
    Tycker det är fruktansvärt!!
    Jag hoppas att jag skulle reagera som din man, inte sänka mig till personens nivå, vilket säkert skulle vara lockande. (Tjena blekis, har du suttit inomhus hela vintern eller??)
    Ditt barn är så litet att hon inte kan försvara sig. De gör narr av henne.
    Och OM du i framtiden skulle be dem flyga och dra pga att de inte ger sig, förstår jag dig. Min man gjorde det åt sin egen mamma som gick i taket när hon fick veta att vi väntade barn. Hon sa att DEN skulle bli jättekonstig, att man inte ska blanda raser och massa strunt som om hon pratade om hundar.
    Då behöver du fan inte bli farmor alls, sa min man och hon hon har aldrig träffat sitt barnbarn och vårt barn är långt över året. Min man vägrar, jag stöttar honom.
    Så stå på dig.
    Fråga din familj om det vore ok om ni gjorde narr av din brors barn eller framtida barn. "Hej lilla Dumbo, hur mår öronen?"

Hoppas de fattar, det är så fruktansvärt onödigt och jag själv skulle bli flyförbannad om jag fick veta att folk i min omgivning kallat mig så som bebis. Skulle ifrågasatt dem som vuxen om jag fått veta detta, speciellt om det handlade om någon så nära som en morbror.

Lycka till TS

• puss
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-19 01:45:31 följande:
    men att förolämpa folk genom att angripa deras barn är aldrig ok.
    up yours
  • puss
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-19 01:57:10 följande:

Ja precis!

ja, så då ska man väl inte göra så själv? verkar uppenbart.
    up yours
  • Anonym
    hedersknyffel skrev 2011-03-19 00:07:34 följande:
    Saidas ande  är inne tråden och berättar att ni bor i ett litet "samhälle", ja knappt mer än högst några tusen pers. Troligtvis bor ni i skåne (helt säkert götaland!). Gör som din man och gör klart vad som gäller, flytta till en stad med mer än 50, helst 100.000 invånare ochni komme stormtrivas.
    Jag har flyttat många ggr under mina år och det har alltid gett mig nya vyer.

Vibbar åt skåneland men kan vara
    Hahaha, vadan detta? Bor i en av Sveriges största städer,
Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,