• Anonym

Min släkt kallar min dotter guling,

Vet inte vad som har hänt med min familj och släkt. Dom har börjat kalla min lilla dotter på 6 månader guling. När dom kommer hit så säger dom "hej lilla guling" osv. Hon har börjat äta vanlig mat till lunch och igår fick hon ris som hon älskar. Då säger min bror att det är ju självklart att hon älskar ris när det sitter i hennes risplockar gener. Så jävla elakt! Det värsta är att dom verkar mena det på nått gulligt sätt o inte själva fattar vad det är dom gör. Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad. Min bror ringde igår o sa att han inte menade nått illa. Jag skiter fullständigt i vad han och alla andra menar, man säger inte så!

Nu fick jag det ur mej också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 18:21
    Jag har INTE sagt upp kontakten med min bror eller nån annan i släkten! Men Anledningen till att jag inte lägger nått värde i ursäkten är för att det händer gång på gång. "Hej lilla gulingunge!" "Din lilla risätare" "Tjingtjongtjejen" osv.. Jag tar inte det och det har jag förklarat för alla det berör.

Bättrar dom sej inte så kommer jag med glädje säga upp kontakten. Fan, folk får väl visa lite respekt, det är väl knappast för mycket begärt?! Sen om dom menar illa eller inte, skiter jag i. Det är klumpigt och onödigt av dom. Jag ber dom sluta, min man ber dom sluta men dom bara fortsätter

• Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,
  • Insatt
    Här och nu skrev 2011-03-18 10:55:23 följande:
    Fast många med mörkare hudfärg kallar sig själv blattar.
    Vad har det med saken att göra när en öppen nazist gör det? Det är ju som att säga att det är ok att KKK anhängare säger "nigger" bara för att det sjungs av afroamerikaner i hip-hop-låtar.
  • Här och nu
    Insatt skrev 2011-03-18 11:00:01 följande:
    Vad har det med saken att göra när en öppen nazist gör det? Det är ju som att säga att det är ok att KKK anhängare säger "nigger" bara för att det sjungs av afroamerikaner i hip-hop-låtar.
    Det används av dem själva för att de vill.
  • Här och nu
    Insatt skrev 2011-03-18 11:00:01 följande:
    Nazist o rasist är inte samma sak.
  • ica
    Maggis skrev 2011-03-18 10:45:57 följande:
    Ja. Och?
    Är det för det första klarlagt att ts man kallar andra sådant? Och är det för den sakens skull ok att kalla en bebis guling och referera till risplockargener för det? Att utse en liten unge som måltavla för antingen sin taskiga humor eller sin oförmåga att styra sina rasistiska uttalanden är dessutom en smula annorlunda än att ha ett namn för en hel grupp. Även om det är illa nog, det med.
    Barn ska inte vara måltavla för vuxnas osmakliga skämt. Att dessturom göra det i den thaländske pappans närvaro bevisar deras totala sociala analfebetism.
  • Mrs Moneybags
    Men vad har det med saken att göra?
    Jag kallar mig inte blatte, inte heller kommer mina barn att göra det.

Bara för att du kanske kallar dig någonting, betyder inte att jag kan göra det utan att vara säker på att det är okej först.

Den här tråden handlar om en 6 månaders baby och inte dina kompisar från förorten.
  • Anonym
    Ja och många feta kalar sig själva tjockisar osv osv....gör det inte socialt accepterat för andra att göra det.
  • Insatt
    Här och nu skrev 2011-03-18 11:04:00 följande:
    Nazist o rasist är inte samma sak.
    Nej, en nazist är en superrasse som verkligen inte har rätt att kalla folk blattar bara för att människor som beskrivs som sådana kallar sig själva det. Testa att åka ut till rosengård och skrika "hallå blattepojkar" och se vad som händer!
    Här och nu skrev 2011-03-18 11:01:21 följande:
    Det används av dem själva för att de vill.
    Som sagt var är det ingen ursäkt för utomstående att säga det.
  • Rakad Apa
    Här och nu skrev 2011-03-18 10:53:58 följande:
    Det handlar inte om rasism utan okunskap.
    Det handlar snarare om idioti. En normalt funtat människa vet vad som är rätt och fel.
    Formerly known as Rakad Apa
  • Maggis
    ica skrev 2011-03-18 11:04:56 följande:
    Barn ska inte vara måltavla för vuxnas osmakliga skämt. Att dessturom göra det i den thaländske pappans närvaro bevisar deras totala sociala analfebetism.
    Ja, det är ungefär så jag ser det också.
    //Maggis
  • Maggis
    Men det är fortfarande inte det som ts handlar om. Du måste ju ändå se en skillnad på det och att kalla sin familjemedlem guling?
    //Maggis
Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,