• Anonym

Min släkt kallar min dotter guling,

Vet inte vad som har hänt med min familj och släkt. Dom har börjat kalla min lilla dotter på 6 månader guling. När dom kommer hit så säger dom "hej lilla guling" osv. Hon har börjat äta vanlig mat till lunch och igår fick hon ris som hon älskar. Då säger min bror att det är ju självklart att hon älskar ris när det sitter i hennes risplockar gener. Så jävla elakt! Det värsta är att dom verkar mena det på nått gulligt sätt o inte själva fattar vad det är dom gör. Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad. Min bror ringde igår o sa att han inte menade nått illa. Jag skiter fullständigt i vad han och alla andra menar, man säger inte så!

Nu fick jag det ur mej också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 18:21
    Jag har INTE sagt upp kontakten med min bror eller nån annan i släkten! Men Anledningen till att jag inte lägger nått värde i ursäkten är för att det händer gång på gång. "Hej lilla gulingunge!" "Din lilla risätare" "Tjingtjongtjejen" osv.. Jag tar inte det och det har jag förklarat för alla det berör.

Bättrar dom sej inte så kommer jag med glädje säga upp kontakten. Fan, folk får väl visa lite respekt, det är väl knappast för mycket begärt?! Sen om dom menar illa eller inte, skiter jag i. Det är klumpigt och onödigt av dom. Jag ber dom sluta, min man ber dom sluta men dom bara fortsätter

• Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,
  • Anonym
    Thalis skrev 2011-03-18 14:29:13 följande:
    Ok,så man får säga vad som helst så länge man ber om ursäkt efteråt?

Du är ett pucko!!!
    Förlåt jag menar inget illa Nu måste du ta emot ursäkten....
    Så jag inte och dett du försökte med var löjligt och sänkte dig till samma nivå som både släkten och TS. Efter att hennes make förklarat att de inte tyckte om det så bad han ju om ursäkt. Varför inte välja sina strider bättre än att sura i det här läget?

I vår familj har vi en grövre ton men alla vet att det inte är illa menat. Att vara känslig och löjlig är farligt i dagens samhälle, man kommer ingen vart genom att vara som du nyss var. Eller?
  • sharatec
    Anonym skrev 2011-03-18 14:32:02 följande:
    Så jag inte och dett du försökte med var löjligt och sänkte dig till samma nivå som både släkten och TS. Efter att hennes make förklarat att de inte tyckte om det så bad han ju om ursäkt. Varför inte välja sina strider bättre än att sura i det här läget?

I vår familj har vi en grövre ton men alla vet att det inte är illa menat. Att vara känslig och löjlig är farligt i dagens samhälle, man kommer ingen vart genom att vara som du nyss var. Eller?
    Intresseklubben antecknar. Vad har det med saken att göra? TS och hennes man tar illa upp, läste du det?
  • Anonym
    TheCoopers skrev 2011-03-18 14:24:18 följande:
    Ja men man ska väl också lära sig att ta konsekvenserna av sitt beteende ? Dvs säger man något så jävla ogenomtänkt så får man acceptera att folk reagerar på det .

Det kommer jag lära mina barn . Kastar du skit på någon så får du räkna med att få skit tillbaka .

och sen .. nej mina barn ska inte behöva acceptera att någon kallar dem neger eller något annat lustigt .
    Absolut inte !
    Konsekvensen blir att TS barn inte har släkt ocg familj i sitt liv. Det drabbar henne själv direkt, är det värt det?
    Reagera får man självklart men när någon kommer efteråt ochh ber om ursäkt, varför inte vända det till något positiivt?

Jag har inte någonstans sagt att det var ett okej beteende gentemot TS familj.

Att lära sina barn att även vända andra kinden till är för mig viktigt då inte allt är svart eller vitt och man måste lära sig förståelse.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-18 14:29:51 följande:
    Så man kan tala om för dig att du diskuterar som om du vore lågintelligent, ser ut som ett "mongo", luktar som en gris och sen tycker du att det är okej bara man säger "ursäkta" efteråt? Sen löser en ursäkt allt elakt man har sagt?
    Nej, man kan inte tala om för mig hur jag ser ut då det inte går att fastställa i denna diskussionen.

Sa jag nånstans att TS familj hade rätt?
  • Anonym
    sharatec skrev 2011-03-18 14:33:28 följande:
    Intresseklubben antecknar. Vad har det med saken att göra? TS och hennes man tar illa upp, läste du det?
    Dig diskuterar jag inte med eftersom du sänkt dig till en nåvå dit jag inte tänker följa efter, se saker från två håll. Se livet för vad det är och inte så svartvitt.
  • Thalis
    Anonym skrev 2011-03-18 14:32:02 följande:

Och jag sänker mig gärna till ts nivå !!! Hon och hennes man accepterar inte att folk behandlar deras...
    Det spelar ingen roll hur det funkar i din familj då NI inte är normen för hur vi andra måste vara och agera!!!
    Mamma till A, A, A och V.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-18 14:36:32 följande:
    Nej, man kan inte tala om för mig hur jag ser ut då det inte går att fastställa i denna diskussionen.

Sa jag nånstans att TS familj hade rätt?
    Klart man kan säga så, nu var det ju inte menat att någon skulle skriva så i en tråd utan att någon kan säga det till dig och att du tycker det är okej bara de säger förlåt sen. Det var vad du påstod tidigare..
  • TheCoopers
    Anonym skrev 2011-03-18 14:34:22 följande:
    Konsekvensen blir att TS barn inte har släkt ocg familj i sitt liv. Det drabbar henne själv direkt, är det värt det?
    Reagera får man självklart men när någon kommer efteråt ochh ber om ursäkt, varför inte vända det till något positiivt?

Jag har inte någonstans sagt att det var ett okej beteende gentemot TS familj.

Att lära sina barn att även vända andra kinden till är för mig viktigt då inte allt är svart eller vitt och man måste lära sig förståelse.
    Ja då får det bli så . OM mina föräldrar eller min bror ( vilket aldrig skulle hända ) skulle kalla mina barn får små negerungar eller : Ja de jobbar på så bra de små negrerna men det ligger ju i deras slav gener .
    Så skulle jag såklart reagera ! de kränker inte bara mina barn men de har en människosyn som inte jag vill ha runt mina barn .
    Skulle de välja att inte ha ngn kontakt med mig pga jag stod upp för mina barn så är det deras problem .

Det där med att vända andra kinden till det kanske funkade i Bibeln .. men varken jag eller mina barn är Jesus och vi aspirerar inte till att bli det heller .
    I'm the me I choose to be ...
  • Ethi
    Anonym (Sjukt) skrev 2011-03-18 12:57:22 följande:
    Precis! Det finns många okunniga! Jag hade en kollega som konstant kallade asiater för gulingar och tyckte att om man inte byter namn till helsvenska namn så vill man inte integrera sig Förvånad varför hans egen son som hade flyttat till USA behållt sitt mycket svenska namn kunde han inte förklara med mer än "men det är ju ett normalt namn"!

*fnissar* HELT underbart . "men det är ju ett normalt namn" - jo, världen kretsar ju liksom runt Sverige
  • Thalis
    TheCoopers skrev 2011-03-18 14:43:27 följande:
    Ja då får det bli så . OM mina föräldrar eller min bror ( vilket aldrig skulle hända ) skulle kalla mina barn får små negerungar eller : Ja de jobbar på så bra de små negrerna men det ligger ju i deras slav gener .
    Så skulle jag såklart reagera ! de kränker inte bara mina barn men de har en människosyn som inte jag vill ha runt mina barn .
    Skulle de välja att inte ha ngn kontakt med mig pga jag stod upp för mina barn så är det deras problem .

Det där med att vända andra kinden till det kanske funkade i Bibeln .. men varken jag eller mina barn är Jesus och vi aspirerar inte till att bli det heller .
    Mamma till A, A, A och V.
Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,