• Anonym

Min släkt kallar min dotter guling,

Vet inte vad som har hänt med min familj och släkt. Dom har börjat kalla min lilla dotter på 6 månader guling. När dom kommer hit så säger dom "hej lilla guling" osv. Hon har börjat äta vanlig mat till lunch och igår fick hon ris som hon älskar. Då säger min bror att det är ju självklart att hon älskar ris när det sitter i hennes risplockar gener. Så jävla elakt! Det värsta är att dom verkar mena det på nått gulligt sätt o inte själva fattar vad det är dom gör. Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad. Min bror ringde igår o sa att han inte menade nått illa. Jag skiter fullständigt i vad han och alla andra menar, man säger inte så!

Nu fick jag det ur mej också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 18:21
    Jag har INTE sagt upp kontakten med min bror eller nån annan i släkten! Men Anledningen till att jag inte lägger nått värde i ursäkten är för att det händer gång på gång. "Hej lilla gulingunge!" "Din lilla risätare" "Tjingtjongtjejen" osv.. Jag tar inte det och det har jag förklarat för alla det berör.

Bättrar dom sej inte så kommer jag med glädje säga upp kontakten. Fan, folk får väl visa lite respekt, det är väl knappast för mycket begärt?! Sen om dom menar illa eller inte, skiter jag i. Det är klumpigt och onödigt av dom. Jag ber dom sluta, min man ber dom sluta men dom bara fortsätter

• Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,
  • Anonym
    Villimey skrev 2011-03-18 10:20:41 följande:
    Förutom det som har hänt nu uppfattar du dina släktingar som rasister? Om du inte gör det kanske dem "bara" är okunniga om vad ordet guling står för tycker att du ska ringa upp och berätta det för dem och att rasisistiska uttryck och prat inte är acceptabelt om dem vill fortsätta träffa er.

Jag hade också kört ut dem och lite tillSkrikandes
    Nää, jag har inte sett dom som rasistiska förut.. Vi bodde liksom utomlands när vi var små o lite sådär.. Blir så konfunderad..
    KlasKristian skrev 2011-03-18 10:21:47 följande:
    Ja, det var ju rätt korkat gjort av din brorsa. Han kör möjligen inte epatraktor och gillar skinnkläder lite för mycket? Eddie Meduza?
    Hehe nää.
  • Maggis
    Anonym skrev 2011-03-18 10:28:40 följande:
    För att det är lika rasistist som guling
    Ja. Och?
    Är det för det första klarlagt att ts man kallar andra sådant? Och är det för den sakens skull ok att kalla en bebis guling och referera till risplockargener för det? Att utse en liten unge som måltavla för antingen sin taskiga humor eller sin oförmåga att styra sina rasistiska uttalanden är dessutom en smula annorlunda än att ha ett namn för en hel grupp. Även om det är illa nog, det med.
    //Maggis
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-18 10:25:00 följande:
    Har inte din man sagt ordet "falang" någon gång. Falang i thailändares ögon är alla vita.

Nope det har han inte sagt. Alla thailändare använder inte ordet farang. Hur som så ses det inte riktigt på samma sätt som ordet guling.

Anonym skrev 2011-03-18 10:32:01 följande:
    Ja oerhört korkat sagt av dom. Men nu när dom vet hur ni känner, och din bror bad om ursäkt, så kan man väl godta den, och försöka vara vänner igen? Menar dom verkligen sina ursäkter, så finns ju ingen anledning att fortsätta vara sur? Eller?

Men när det händer gång på gång, hur mycket betyder deras ursäkter då?

• Mrs Moneybags

Jag skulle reagerat precis som din man!
    Bra att du säger ifrån innan hon är stor nog att förstå vad det betyder.

Det är inte okej!

• Rakad Apa

Vilka idiotiska smygrasister till släktingar. Om det hade skett mig så hade jag aldrig låtit de sätta en fot i mitt hem igen.

Formerly known as Rakad Apa
  • Lime

Förstår helt hur du och din man känner! Har ett barn i hop med en som är halv brasilianare. Min bror är öppet nazist och har till och med gått så långt så han har "Blatte unge" till mitt barn.

Stå på er och hoppas det löser sig med din familj! 

• Här och nu
    Rakad Apa skrev 2011-03-18 10:51:02 följande:

Vilka idiotiska smygrasister till släktingar. Om det hade skett mig så hade jag aldrig låtit de sätta en fot i mitt hem igen.

Det handlar inte om rasism utan okunskap.
  • Här och nu
    Lime skrev 2011-03-18 10:52:44 följande:
    Förstår helt hur du och din man känner! Har ett barn i hop med en som är halv brasilianare. Min bror är öppet nazist och har till och med gått så långt så han har "Blatte unge" till mitt barn.

Stå på er och hoppas det löser sig med din familj! 
    Fast många med mörkare hudfärg kallar sig själv blattar.
  • Insatt
    Anonym skrev 2011-03-18 10:28:40 följande:
    För att det är lika rasistist som guling
    Om han nu skulle ha sagt nått sånt, vad fan har det att göra med vad BARNET kallas?

Vilken härlig karl du verkar ha ts, så rätt av honom att kasta rassesvinen på porten. Om jag var du hade jag sagt upp bekantskapen med släkten tills de förstått att skärpa sig. 
  • Wittra

Osmidigt och opassande men såna uttryck...tror dock det var något de använde sig av utan att tänka ett steg längre. Jag tror ju inte på allvar att de har något emot ert barn. De kommer nog tänka sig för i fortsättningen!

Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,