• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • Hilenna

Hejsan,
    Jag och min man har försökt få barn i ca 7 år och jag har gjort ett antal operationer pga ett misstag hos sjukvården. För ca ett år sen gjorde jag den första IVF-behandlingen och nu ska jag snart börja på den 5:de.

Jag äter Levaxin pga att jag har fel på min sköldskörtel, och jag äter Metformin pga att jag har PCO.
    Jag försöker kombinera Metformin med LCHF men jag har tyvärr inte märkt någon viktnedgång. Förmodligen har jag väl för dålig karaktär med maten men jag tycker att både Levaxinet, Metforminet och LCHF skulle göra lite skillnad i allafall. Levaxinet har jag ätit i ett år och Metforminet i ca 4 månader.

Förhoppningsvis så kommer min mens igång vid påsk, annars får vi starta igång den, och då på dag fem ska jag börja med min första dos av Pergotime. En tablett i 5 dagar.
    Jag har sökt runt på stora delar av väst sverige men fick också till slut tag på det på Kronans Droghandel. Glad 

Jag vet inte hur mycket längre jag orkar med det här "grävandet" i ens kropp så jag hoppas verkligen att Pergotime kan vara ett mirakelmedel för mig...

Jag skulle gärna vilja vara med och följa dig på den här tråden eftersom det verkar som att vi har en del gemensamt.
    Lycka till till er alla!!! 

• Laura88

Hilenna - välkommen till oss!! Glad

MittT - håller tummarna! Solig

• maddosi

YES!! Idag har jag fått tag i 3 askar Pergo och tagit första tabl. precis =)

• MissT

Laura88 - Tack

Maddosi - Gött! Skönt att du fick tag på pergo

• Mumman

Jag ska snart börja med pergotime jag med!
    Ska äta Primolut Nor i 10 dagar först, sen börjar jag med pergotime på 5:e mensdagen. Hoppas verkligen att det ska fungera! :)

Nåt konstigt är dock att jag sen ska äta Primolut Nor igen efter pergon, någon som vet varför??

• Laura88

!!!!!!!!!!!!!!KÄNSLIGA VARNAS!!!!!!!
    -------
    ------
    -----
    -----
    Så nu ställer jag frågan:
    när börjar man räkna med att mensen kommit? När man blöder rikligt eller räcker det med att det kommer små brun-röda "klumpar" ur en?? :o  

• Laura88

maddosi - roligt! verkstad,verkstad :D

Mumman - tyvärr, men jag vet inte varför. Men roligt iaf att du vill följas åt med oss :) 

• Mumman
    Laura88 skrev 2011-04-08 21:46:18 följande:
    !!!!!!!!!!!!!!KÄNSLIGA VARNAS!!!!!!!
    -------
    ------
    -----
    -----
    Så nu ställer jag frågan:
    när börjar man räkna med att mensen kommit? När man blöder rikligt eller räcker det med att det kommer små brun-röda "klumpar" ur en?? :o  
    Det räknades inte på min syster när det blev så. Men olika gyn har säkert olika krav där mer precis som med allt annat haha :)

Den kanske kommer igång ordentligt snart!
  • Chicky01

Hej,

Jag ska oxå påbörja min första Pergokur i april. Inväntar min mens bara, som tyvärr är mycket oregelbunden. Läser här på tråden att en del av er har fått mensen igångsatt med hjälp av Provera. Jag gick på en sådan kur förra sommaren för att "rensa ut slemhinnorna" och har kvar recept för en kur till hos apoteket. Är det här något jag ska ta upp med min gyn om att jag vill ha Provera för att få lite fart på trötta Tant Röd? Eller av vilka andra medicinska skäl/ bakgrund har ni fått Provera? Passar det bara en viss typ av diagnos/ tillstånd?

För övrigt vill jag bara dela med mig av vad Merck sa till mig när jag ringde dit i måndags. Som många av er märkt, så finns de att få tag på igen. Produktionsproblemet som de har haft åtgärdades för flera månader sen. Dock prioriterades leverans till de "stora länderna" framför lilla Sverige. Jag sa: "bäst att skynda mig till apoteket innan de tar slut igen"... och kvinnan på Merck säger "du kan vara lugn, det ska finnas på den svenska marknaden nu. Bristen är över"... och sen önskade hon mig lycka till! Hoppas detta lugnar några av er. Jag har haft tur som fick Pergo utskrivet ngn vecka före leveranserna kom igång, så jag hann inte stressa upp mig så mkt...

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)