• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • MissT
    maddosi skrev 2011-04-28 15:47:30 följande:
    Gjorde första grav test nyss. Tyckte att det fanns ett litet svagt plus! Dock 5 dagar kvar tills mens.. Hoppas :)
    Åhhh......håller tummarna för att strecket är starkare vid nästa test och att mensen inte kommer
  • Cincy
    Mumman skrev 2011-04-27 20:03:11 följande:
    Nej, det är ju mycket som ska spela in.
    Jag äter min sista tablett imorgon och ska väl ta och göra VUL nästa vecka någon gång, vet dock inte på vilken dag det är bäst att göra det??
    Jag har gjort VUL en gång dag 13 (resulterade i sonen), en gång dag 12 och nu dag 11 (pga påsken).
  • Cincy
    maddosi skrev 2011-04-28 15:47:30 följande:
    Gjorde första grav test nyss. Tyckte att det fanns ett litet svagt plus! Dock 5 dagar kvar tills mens.. Hoppas :)
    Hoppas hoppas!!!
  • Mumman
    Cincy skrev 2011-04-29 08:03:15 följande:
    Jag har gjort VUL en gång dag 13 (resulterade i sonen), en gång dag 12 och nu dag 11 (pga påsken).
    Okej, då ska jag nog ta och göra det på måndag eller tisdag då kanske. Är då dag 13-14
  • ettplustack

Jag ska ta min andra tablett av pergotime i dag, detta är första kuren för mig och jag är väldigt spännd på vad som faktiskt kan hända ;) Äntligen känns det som att vi har en ärlig chans. Vi har inte försökt så länge som många andra här men fick träffa en gynekolog som tog mig på allvar igår :)

• Mumman
    ettplustack skrev 2011-04-30 11:14:32 följande:
    Jag ska ta min andra tablett av pergotime i dag, detta är första kuren för mig och jag är väldigt spännd på vad som faktiskt kan hända ;) Äntligen känns det som att vi har en ärlig chans. Vi har inte försökt så länge som många andra här men fick träffa en gynekolog som tog mig på allvar igår :)
    Tycker också det är riktigt spännande! ska bli kul att se ifall det fungerar eller ej och man hoppas ju verkligen på det! :)

tar du enkelkur nu?
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-04-30 18:41:30 följande:
    Tycker också det är riktigt spännande! ska bli kul att se ifall det fungerar eller ej och man hoppas ju verkligen på det! :)

tar du enkelkur nu?
    Ja en tablett på 50 mg om dagen i fem dagar. Ser han ingen ägglossning den 16 maj så skulle han öka dosen :)
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-05-01 00:38:28 följande:
    Ja en tablett på 50 mg om dagen i fem dagar. Ser han ingen ägglossning den 16 maj så skulle han öka dosen :)
    Ja, okej. Jag ska också ta högre dos om det inte fungerar. Har tabletterna hemma, men undrar ändå om dom har börjat komma in till apoteken igen?! Någon som vet?

Har du ingen egen ägglossning? Mens?
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-01 08:33:54 följande:
    Ja, okej. Jag ska också ta högre dos om det inte fungerar. Har tabletterna hemma, men undrar ändå om dom har börjat komma in till apoteken igen?! Någon som vet?

Har du ingen egen ägglossning? Mens?
    På mitt apotek hade de tabletterna, men gynekologen sa när han skrev ut dem att hoppas nu de har.
    Jag har oregelbunden mens som hoppar mellan 28 - 36 dagar, sen hade jag många symtom på pco så därför skrev han ut tabletterna. Jag ska testa i maj ju och då får vi se om jag har ägglossning :)
  • maddosi

Hur har det gått för alla som tog pergo i april?! Jag har ett starkt plus nu :D

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)