• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • Mumman
    Cincy skrev 2011-05-09 22:14:24 följande:
    Tusan i det om det inte är ett litet svagt plus här med. 
    Shit! Vi som eg hade sexförbud. Eller ja, det var upp till oss men de rekommenderade inte iom jag hade tre blåsor (en 20 mm och två 15 mm). Vi hade bara sex en gång, dag 12 (gjorde VUL:et på dag 11). Dag 16 el 17 kände jag mig som en uppsvälld ballong kring äggstockstrakterna, tror jag hade ÄL då. Och vid det laget skulle ju simmarna ha kolat vippen. Men då hade jag kanske ÄL tidigare ändå då... 
    Ja vi får se hur många bebisar det blir. Är egentligen så himla dumt av oss. Sonen var 6 v tidig och om jag nu har tendens till det och om det skulle bli flera bebisar... man vill ju inte gärna utsätta dem för att födas för tidigt.

Men jag är självklart jätteglad!   
    Grattis till plusset! :) Du vet väl att simmarna kan leva upp till 5 dygn?! ;) Får hoppas att det är en och inte 3 som bygger bo där inne då! :)
  • Cincy
    Mumman skrev 2011-05-10 08:23:10 följande:
    Grattis till plusset! :) Du vet väl att simmarna kan leva upp till 5 dygn?! ;) Får hoppas att det är en och inte 3 som bygger bo där inne då! :)
    Hmm 72 h, har jag läst.
    Ja vi får se.
  • Mumman
    Cincy skrev 2011-05-10 08:37:07 följande:
    Hmm 72 h, har jag läst.
    Ja vi får se.
    Måste ha levat länge om du lyckades bli gravid trots att du hade sex på dag  12 :)

Har läst här på FL, så ingen aning om det stämmer!
  • mörlin
    Cincy skrev 2011-05-10 08:37:07 följande:
    Hmm 72 h, har jag läst. Ja vi får se.

Min gyn sa att dom kan leva upp till 6 dygn.. Därav sexfurbud mellan dag 5 då jag ska börja äta pergo tills minst dag 12 och vul.. Någon som vet om man kan"döda" ägg om de e för många som växer samtidigt? Nu har jag bara 2 dagar kvar på primolut sen invänta mens till helgen å sen ska jag äntligen få börja med min första kus pergotime.. Hopas vekligen jag får äl på enkelkur!
  • Cincy

Svagare plus idag och har en molvärk i sidan som jag haft i en två veckor nu. Får se, det blir kanske inget. 

• Mumman
    mörlin skrev 2011-05-10 21:17:50 följande:
    Min gyn sa att dom kan leva upp till 6 dygn.. Därav sexfurbud mellan dag 5 då jag ska börja äta pergo tills minst dag 12 och vul.. Någon som vet om man kan"döda" ägg om de e för många som växer samtidigt? Nu har jag bara 2 dagar kvar på primolut sen invänta mens till helgen å sen ska jag äntligen få börja med min första kus pergotime.. Hopas vekligen jag får äl på enkelkur!
    Håller tummarna att pergotime ska fungera!!! :)
  • Mumman
    Cincy skrev 2011-05-11 06:50:11 följande:
    Svagare plus idag och har en molvärk i sidan som jag haft i en två veckor nu. Får se, det blir kanske inget. 
    Håll oss uppdaterade :)
  • Cincy

Mumman: Skall göra så. Är väl kring dagen för förväntad mens nu. Tror jag fick den i dag 32 eller 33 sist och jag är väl på dag 33 nu. Är testlagretstickor och de är ju ganska okänsliga. Det är bara såna "kisa" streck, men sist jag hade sånt med sonen så vart det positivt tillslut ändå. 
    Men jag undrar vad den spända känslan i "sidan" är för nåt.  

• Cincy

Fick tid till UL 23/5 för att se om det är nåt, hur mkt och var, plus kika på äggstockar och se hur allt ser ut.  
    Om jag nu är BIM som idag så är det eg inte så konstigt om stickan inte visar så tydligt. Blir spännande det här. 
    Skulle jag få mer ont i sidan så får jag söka akut.  

• ettplustack

Spännande berätterlser :)
    Jag har haft ägglossning och nu har äl testen gått ner till normal nivå igen.
    När kan man börja få symptom ? Jag har haft små huggkänslor i magen men inget som stör direkt men man lyssnar ju till varje "symptom" :)

Jag hoppas så för oss alla ;)

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)