• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • maddosi
    Mumman skrev 2011-05-03 08:45:08 följande:
    Fick du ägglossning alla gångerna? eftersom du åt enkelkur bara tänkte jag
    Ja! Dag 17 så ganska sent men spelar ju ingen roll =)
  • Mumman

Var på VUL idag och gyn såg att slemhinnan var ca 10mm och hon hittade en äggblåsa på 22mm så jag hoppas verkligen att ägget släpper nu!!!! :)

Första gången med pergotime för mig enkel kur, är på dag 15 idag. Håller tummarna nu att det ska fungera!! :)

• Cincy
    Mumman skrev 2011-05-04 08:46:39 följande:
    Var på VUL idag och gyn såg att slemhinnan var ca 10mm och hon hittade en äggblåsa på 22mm så jag hoppas verkligen att ägget släpper nu!!!! :)

Första gången med pergotime för mig enkel kur, är på dag 15 idag. Håller tummarna nu att det ska fungera!! :)
    Glad Låter ju bra det! Håller tummarna.
  • lojzans

Hej på er! Jag har en son på 8 månader som kom till efter första försöket med Pergotime! Nu har jag precis börjat med en behandling igen för att få till ett syskon! Önskar er alla lycka till!

• Mumman

Någon som vet varför ÄL testerna visar negativt trots äggblåsa på 22mm??

• mörlin

Åh. Denna tråden ger mig hopp om att man faktiskt kan få äl på första försöket med pergo.. Är på 5e dagen av primolut-nor nu och sen väntar en kur pergotime och sen vul på 12e dagen.. Hade ett mf för ca 3 veckor sen som blev till i väntan på provsvaren men höll bara i sig några dagar efter +et.. Så nu kämpar vi igen! Har pco med.. Lycka till alla! Nu är det VÅR tur

längtar och väntar..
  • JhjärtaK
    Mumman skrev 2011-05-04 21:20:56 följande:

Någon som vet varför ÄL testerna visar negativt trots äggblåsa på 22mm??

Kanske har äggblåsan inte spruckit och ägget släppt än? Beroende på hur länge sedan det var du tog VUL så kan det ju vara en sådan där tom äggblåsa som inte spricker ev? Ring och prata med din gynekolog och fråga. Lycka till!
  • MissT
    mörlin skrev 2011-05-05 19:36:59 följande:
    Åh. Denna tråden ger mig hopp om att man faktiskt kan få äl på första försöket med pergo.. Är på 5e dagen av primolut-nor nu och sen väntar en kur pergotime och sen vul på 12e dagen.. Hade ett mf för ca 3 veckor sen som blev till i väntan på provsvaren men höll bara i sig några dagar efter +et.. Så nu kämpar vi igen! Har pco med.. Lycka till alla! Nu är det VÅR tur
    Jag fick både ÄL och ett plus med min första pergokur så det är absolut inte omöjligt att snabbt lyckas
    Hoppas att det går lika bra för dig under din fösta kur.
  • TigerRambo

hänger på och kollar i er tråd litegrann!
    Börjar med Primolut-Nor (samma som provera) idag och inväntar efter den kuren mens och på 5 cykeldagen ska jag börja med första kuren pergo. Känns skitnervöst!! Har PCO och sällan/aldrig egna blödningar, därav primolut-kuren. Har äl ibland, dock inte ofta, därav pergokuren!
    någon mer som börjat/börjar med primolut nu och alltså kommer att börja med pergo typ samtidigt som jag?

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)