Mumman skrev 2011-04-09 20:03:10 följande:
Jag tar 2 tabletter dagligen i 10 dagar.
Sen pergotime på 5:e mensdagen.
Sen har hon skrivit på receptet att jag ska börja med Primolut igen på 15-24:e dagen i cykeln, vilket jag tycker låter konstigt, för det är ju då ÄL bör äga rum om det blir någon -Så det ska jag ringa henne och fråga om. Kanske är det för att hon vill ha en regelbundenhet jag vet inte.
Jag ska också ta mer pergotime om det inte fungerar med enkel dos. Har 4 paket hemma, så blir förmodligen dubbel eller trippel sen.
Ska gu göra något VUL eller progesteronprov för att se att pergotime fungerat eller ej?
Har du ätit pergotime förut? Tänkte eftersom du skriver för nästa barn, fick du barn "naturligt" förra gången?
det är konstigt tycker jag att du ska ta primolut igen så tidigt, forsöker gyn kanske "visa" kroppen hur den ska funka? hur den borde jobba på?
Jag ska inte göra VUL utan det blir bara att köra med äl tester från dag 10. om jag inte får äl utslag ska jag ta dubbel dos av pergo.
Ja jag har ätit pergo tidigare, jag behövde oxå pergotime för att bli gravid av min flicka. sedan forsökte jag några cyklar med pergo för att få ett syskon till henne tilsammans med hennes pabba men det funkaði inte trots 4forsök, sedan träffade jag min kille och kände att det var killen jag ville så jag slutade forsöka med tjejens pabba. och nu forsöker vi killen att få ett gemensamt barn.
(dottern har jag tillsammans med min vän, vi beslöt oss för att skaffa barn ihop(insermination) för att vi ville båda ha barn men vi var inte intresserade av varann på något annat sätt. så det var inget drama lr så när jag mötte min kille)