• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • Mumman
    SofieBerglund skrev 2011-04-12 14:17:12 följande:
    Hej hej!
    Har pco-s och äter provera just nu för att få mens. Sen blir det dubbelkur pergotime, så jag hoppas verkligen att det händer något. Tyvärr verkar mina blåsor bara växa, så det är väldigt frustrerande!
    Funkar äl-tester på er? På mig funkar det tyvärr inte, får positivt hela tiden. Har ni några andra tips på att ta reda på om man har äl?
    Har du ätit enkel kur förut?

ÄL tester visar positivt då och då på mig med, även fast jag inte har ÄL. har även haft alla ÄL symptom i samband med positiva test ibland men ändå inte fått någon ägglossning.

Undrar också om det finns något annat enkelt sätt.
  • maddosi

Förra pergo kuren jag tog fick jag pos äl test dag 17. Någon som också fått så sent? Dock blev det inget resultat :/

• Cincy

Jag hänger oxå på. Är på dag 4 i mensen efter förra Pergokuren, så imorgon börjar jag med nästa.
    Äter bara 1 tabl.
    Sonen blev till på första pergokuren, blev gravid spontant på första ägglossningen (otroligt nog fick jag en sådan) efter förlossningen, men det slutade i missfall. Nu skall jag börja omång 2 med pergo. Får se om det tar sig denna gång.

• Mumman
    maddosi skrev 2011-04-13 17:29:40 följande:

Förra pergo kuren jag tog fick jag pos äl test dag 17. Någon som också fått så sent? Dock blev det inget resultat :/

Det kan bli senare ÄL med pergotime. Min gyn sa mellan dag 13-17, så det är helt normalt!
  • Mumman
    Cincy skrev 2011-04-14 08:45:41 följande:
    Jag hänger oxå på. Är på dag 4 i mensen efter förra Pergokuren, så imorgon börjar jag med nästa.
    Äter bara 1 tabl.
    Sonen blev till på första pergokuren, blev gravid spontant på första ägglossningen (otroligt nog fick jag en sådan) efter förlossningen, men det slutade i missfall. Nu skall jag börja omång 2 med pergo. Får se om det tar sig denna gång.
    Är det enkelkur du äter då?
  • Cincy
    Mumman skrev 2011-04-14 21:47:22 följande:
    Är det enkelkur du äter då?
    Jo jag antar att det kallas så. En tablett i fem dagar.
  • Mumman
    Cincy skrev 2011-04-15 11:38:36 följande:
    Jo jag antar att det kallas så. En tablett i fem dagar.
    Ja, då är det enkel :)
  • kattis123

Hej

Jag började min dubbelkur pergo i dag...tar de dag 3-7 denna gång. Får se om de hjälper något.

Är de någon här inne som vet om de gör något om mensen inte är slut när man börjar med pergo?

HA de bra!

• Mumman
    kattis123 skrev 2011-04-19 08:13:49 följande:
    Hej

Jag började min dubbelkur pergo i dag...tar de dag 3-7 denna gång. Får se om de hjälper något.

Är de någon här inne som vet om de gör något om mensen inte är slut när man börjar med pergo?

HA de bra!
    Nej,det kan inte göra någonting eftersom man ska ta dom på 5:e mensdagen egentligen och många har ju mens fortfarande då :)
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)