• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • mörlin
    maddosi skrev 2011-05-01 11:56:03 följande:
    Hur har det gått för alla som tog pergo i april?! Jag har ett starkt plus nu :D
    GRATTIS!!;-D
     vilken kur var det? enkelkur? jag ska börja med pergo om ca 2 veckor..
  • MissT

Grattis maddosi vad kul
    Jag har också plussat, gjorde det i fredags. Strecket är inte jätte starkt ännu men det blir sakta men säkert starkare och jag har redan börjat känna av illamående. Har haft rejäl molvärk/mensvärk sedan förra söndagen och var säker på att mensen skulle dyka upp närsomhelst men fick i stället se ett plus.

Håller tummarna för er allihop!

• Chicky01

Grattis till er som plussat! Vad kul för er! Blir så hoppfull när jag hör alla lyckohistorier :) Tar min sista Primolut ikväll och hoppas tant Röd knackar på dörren snart. Sen blir det dags för min första Pergokur på dag 5. Äntligen! Hur har det gått för er andra?

• MissT

Tack Chick01 Förhoppningsvis följer ni andra snart efter!

• ettplustack
    maddosi skrev 2011-05-01 11:56:03 följande:
    Hur har det gått för alla som tog pergo i april?! Jag har ett starkt plus nu :D
    Var det din första kur ? hur länge har du försökt bli gravid `?

Och grattis ;)
  • Mumman

Grattis till era plus!! :)

Jag väntar och ser nu om pergotime har fungerat för mig eller inte. är på dag 13 nu, en inget plus på ÄL stickorna än. Ska till gyn i veckan och göra VUL tror jag. Men vet inte än vilken dag jag åker dit. Vill så gärna att det ska ha fungerat!!

• Mumman
    ettplustack skrev 2011-05-01 09:55:34 följande:
    På mitt apotek hade de tabletterna, men gynekologen sa när han skrev ut dem att hoppas nu de har.
    Jag har oregelbunden mens som hoppar mellan 28 - 36 dagar, sen hade jag många symtom på pco så därför skrev han ut tabletterna. Jag ska testa i maj ju och då får vi se om jag har ägglossning :)
    Ja, okej. Får hoppas dom finns igen nu då, det är inte roligt när dom tar slut hela tiden.

Får hoppas pergon fungerar nu då :)
  • Flejsboden

jag ska börja min första pergo kur imorgon =) fem dagar framåt.
    har också PCO. med mitt ex genomgick jag två behandlingar men inget hände.
    nu med min nuvarande man fick vi våran dotter på naturligväg men nu behöver vi lite hjälp på traven =)

• Mumman
    Flejsboden skrev 2011-05-02 09:36:41 följande:
    jag ska börja min första pergo kur imorgon =) fem dagar framåt.
    har också PCO. med mitt ex genomgick jag två behandlingar men inget hände.
    nu med min nuvarande man fick vi våran dotter på naturligväg men nu behöver vi lite hjälp på traven =)
    Spännande!!
    Åt du enkel kur då eller åt du starkare kurer när det inte hände något?
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)