• Mumman

Pergotime - börjar i april :)

ettplustack skrev 2011-06-27 06:15:29 följande:
    jag vill få gjort en undersökning som visar hur stora äggen är som flera skrivit om att de fått gjort :=)
    Jaha du menar VUL. det tjatade jag mig till. Skulle ju inte göra det i början, men ville gärna se om det växt till sig något ägg. Så be om det!
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-06-27 20:42:56 följande:

Ja jag ska be om det nästa månad om det inte tar sig. Sen när kur 4 är slut (är på kur 3 nu) så ska sambon undersökas och är det bra där antar jag att man har en paus med pergotime och ser om kroppen hittar tillbaka själv ?

Tänkte i så fall knapra rosenrot och nattljusolja :)

Ja, okej. Äter du dubbel eller trippel nu?
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-06-27 22:38:58 följande:
    Jag äter bara enkel kur och äter tredje kuren nu och än har inget hänt :( Förstår ju att det kan ta tid men man vill ju så gärna ;)
    okej. varför höjer dom inte dosen?
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-06-28 11:35:02 följande:
    Ingen aning ? Jag lämnade ju ett blodprov i kur 21 som visade på en fin ägglossning och att jag skulle fortsätta äta enkel för att det verkade fungera på mig
    ja, okej. Ja då finns det ju ingen anledning till att höja dosen :)
  • Mumman
    JhjärtaK skrev 2011-07-01 18:27:27 följande:
    Är det någon som vet om någon i denna tråden har lyckats att plussa med hjälp av pergo?

Eller vet ni hur statistiken ser ut rent allmänt? Dvs, hur "framgångsrikt" är det att äta Pergo?
    JAG :) Utan pergon skulle det aldrig ha fungerat.
  • Mumman
    JhjärtaK skrev 2011-07-08 07:58:08 följande:
    Igår morse testade jag positivt på graviditetstestet, BIM -2 Nu håller jag tummarna för att det håller i sig och för att alla i denna tråd också får sina efterlängtade plus snart!

GRATTIS! :)
  • Mumman
    USB skrev 2011-07-08 09:57:21 följande:
    Igår var jag på VUL efter att ha tagit dubbel kur den här gången. Hade en blåsa på 16-17mm och det såg väldigt bra ut sa läkaren. Livmodern hade förberett sig väl för ett  ägg sa hon så nu är det bara att komma till skott i sänghalmen.
    Använder mig av CB fertilitetsmonitor också och den har visat på hög i fem dagar nu så det borde ju bli max till helgen. Den här gången ska jag även ta ett blodprov på dag 25 för att se att jag verkligen haft äl.
    Idag spänner det och drar i magen på den sidan där den stora äggblåsan var så förhoppningsvis är det äl på gång.
    Är det nån mer som är varm i kroppen? Den här omgången har jag fruktansvärda värmevallningar men jag antar att det är av pergon.

Härligt att höra!! :) Då är det bara att mysa på en massa nu då så att det tar sig också! :)
  • Mumman
    USB skrev 2011-07-11 12:26:40 följande:
    Äter dubbel kur den här gången. Jag har hört vissa som aldrig fått max men som ändå blivit gravida. Trodde faktiskt att den skulle ha visat max i helgen men än är det inte för sent hoppas jag. Sista cykeln varade i 32 dagar så äl kan ju komma senare. Min läkare sa att blåsorna växer ca 1mm/dag och att de brukade släppa vid 20mm. Alltså borde det bli idag iom att den var 16-17mm i torsdags.

Hoppet är det sista som överger en!!

Min var på 22mm vid VUL, men släppte inte förrän några dagar senare. Så dom kan växa sig större innan dom släpper också :)
  • Mumman
    USB skrev 2011-07-11 20:28:38 följande:
    Det sliter och drar i min vänstra sida ikväll och det ilar ner i ljumsken. Kanske är det ett tecken....Testar igen imorgon bitti iaf....

Det kan det vara!! :) Håller tummarna!
  • Mumman
    USB skrev 2011-07-12 09:24:10 följande:
    Visade bara på hög idag också. Det är nionde dagen som den gör det. Måste ju vara nåt fel...

Använder du ägglossnings tester också?
  • Mumman
    USB skrev 2011-07-12 19:44:47 följande:
    Nej jag har bara kört på monitorn. Har hört att den ska vara sååå bra men den verkar inte funka på mig iaf. Kanske skulle ha testat med äl-stickor också....Vi har myst i sänghalmen och gjort det vi kunnat iaf så får vi väl se sen vad blodprovet visar om jag haft äl eller inte.....

Jag tycker du ska testa med dom också, blir inte så dyrt om man handlar dom på nätet.
    När gör du blodprovet då? 
  • Mumman
    USB skrev 2011-07-16 10:03:14 följande:
    Har fortfarande bara fått hög på min monitor. Vet att man inte ska kolla på strecken på stickorna men jag har gjort det varenda dag och för några dagar sedan så var strecken lika starka och nu syns det bara ett streck. Antar av det att det inte kommer att komma någon äl senare iaf...Kanske har haft den och monitorn inte har känt av den eller också har den uteblivit....

Var strecken lika starka så är det ju ett positivt test.
  • Mumman
    MammaRamqvist skrev 2011-07-17 21:54:47 följande:
    Jippiiiieee!!! Plussade i onsdags efter mycket kämpande! Är i vecka 6 och hoppas innerligt att lilla pyret villstanna där inne:). Kan ge er ett tips ... Jag har ätit pergo och efter 2 behandlingar utan resultat så ville ja testa nåt mer. Fick tips av en väninnasmor att testa zonterapi så de gjorde ja o efter en behandling var ja gravid!!

Grattis!! :)
  • Mumman
    USB skrev 2011-07-18 21:07:04 följande:
    Men med monitorn så så ska man inte kolla på stickorna utan den läser av dem...

Trodde du menade på äl testerna :) Sorry!
  • Mumman
    Millan01 skrev 2011-07-21 16:24:43 följande:
    Hej alla! Jag började med pergotime denna månad, var på vul i måndags (dag 15), hade då två mogna äggblåsor på 18 mm. Är nu på dag 18 och har testat ägglossningsstickor sen dag 16, men har inte visat positivt :/ betyder det att jag inte kommer att ha någon ägglossning ändå? Fast att man har mogna blåsor så betyder det inte alltid att man får ägglossning eller hur? Har setat och läst om några sprutor man kan ta för att ägget ska släppa.. det var inget jag
    visste om, och min läkare har inte sagt något om det heller, utan bara att jag skulle testa detta i 6 månader ungefär. Hoppas att någon kan svara på mina funderingar :) kram på er!

Förresten USB: jag har lite lika symptom som dig, värmeattacker, och mått lite konstigt b.la. och har haft ett fruktansvärt dåligt humör så jag antar beror på pergo? Det börjar dock bli bättre nu :) men på bruksanvisningen står det att biverkningarna ska ge sig så fort man slutar, och det trodde jag var efter varje kur? Fast kanske inte.. :)
    Jag fick positivt äl test på dag 18, så det är absolut inte för sent! pergotime kan ge en något senare ägglossningar än i vanliga fall. Min blåsa var på 22mm några dagar innan, så ibland behöver dom växa sig större innan dom släpper.

dock är det precis som du säger inte säkert att ett ägg faktiskt släpper även fast äggblåsorna är stora tyvärr. Sprutorna tror jag dom inte ger i första taget utan man räknar med att ägg släpper om dom mognar visst mycket.
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)