• Mumman

Pergotime - börjar i april :)

TigerRambo skrev 2011-05-18 15:09:03 följande:
    Hej tjejer!
    Tittar in hos er litegrann. Har första mensdag idag efter en omgång primolut-Nor (samma som provera). Ska börja med pergotime på söndag för första gången. Nervigt!!
    Om det är någon som har konstaterad pco här, fungerar äl-stickor på er när ni ätit pergotime? Får ni utslag om ni har äl?
    Kramkram!
    Jag har PCO och för mig visade äl testerna positivt vid tiden kring äl efter pergotime. Äggblåsan var 22mm vid VUL, så kan mycket väl stämma med dessa stickor även på oss med PCO

MEN har flertalet ggr fått positiva tester UTAN att ha fått ägglossning också. Så dom är tyvärr inte tillförlitliga på alla med PCO.
  • Mumman
    TigerRambo skrev 2011-05-19 19:49:24 följande:
    okej. kan ju vara bra att veta att det inte är 100% tillförlitligt då för oss.
    Jag ska inte enligt läkarna gå på några ultraljud för att kolla äggblåsa/or under tiden jag äter pergotime. Verkar som jag har förstått vara väldigt olika i alla landstingen/privat hur rutinen är.
    Är det någon annan som inte behövt gå på VUL?
    Ungefär vilken cykeldag fick ni ägglossning med pergo?
    Nej inte riktigt tillförlitliga tyvärr. Men kör ändå på med sådana för att dom kan ju ge ett hum vad som försigår :)
    Jag skulle först inte heller gå på VUL efter pergotime, men tjatade ändå till mig att få komma dit en gång. Ville liksom veta om det fungerat eller ej.

Jag fick ägglossning på dag 18-19. Fick positivt äl test på dag 18, sen lär ju själva ägglossningen varit dagen efter kanske :)
  • Mumman
    Familjelängtan skrev 2011-05-19 19:40:35 följande:
    Hej allihopa,

här är en till som precis börjat sin första kur med Pergotime... Har under ett år blivit utredd pga för höga prolaktinvärden så jag har knaprat Pravidel och varit på magnetröntgen och ja, gud vet allt. Men nu är värdena bra och det enda som saknas är ägglossning. Fick utskrivet Pergotime i onsdags och tog då även första tabletten. Håller tummarna även om jag inte räknar med att det ska gå snabbt för är det något jag lärt mig under detta året så är det att barnverkstad inte är ett helt enkelt företag att driva...

Grattis till alla som plussat och heja heja till alla er som precis som vi försöker Glad
    Detta med barnverkstad var verkligen inte så lätt som jag trodde ifrån början!! och vad det tar energi och glädje ifrån en hela tiden när man bara får negativa besked.

Får hålla tummarna att pergotime fungerar för dig! :)
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-05-20 10:13:02 följande:
    På söndag är det 14 dagar sedan jag haft ägglossning så då får vi se om mensen kommer.
    Jag är öm i brösten men annars inget så det kan ju bara vara att mensen är på gång :(
    Äh, långt ifrån alla känner graviditetssymtom så pass tidigt!! Så deppa inte ihop i förväg nu :)
    Jag har också BIM på söndag eller så och känner inte av något alls heller. Men inte förrän jag ser ett negativt test eller mens tänker jag deppa haha :)
  • Mumman
    Chicky01 skrev 2011-05-20 16:17:35 följande:

Är inne på cd 17 idag. ÄL-testet i morse var fortfarande negativt. Testar även på kvällarna då jag har några billiga stickor kvar på lager och igår kväll för första gången såg jag ett svagt streck - tecken på ÄL. Så jag tror nog att jag imorgon kommer att få fullt utslag. Så jag tror nog att jag och Mumman håller samma takt i vår cykel med Pergo.

Det är bra att testa både morgon & kväll. Min gyn gav mig det rådet, så man inte missar stegringen -vilket faktiskt kan vara lätt att göra annars.

Verkar som du säger som om vi får ungefär samma längd innan äl osv. Men pergon brukar ju kunna ge något senare äl vad jag läst.

Håller tummarna om positivt test nu i dagarna!! :)
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-05-20 22:17:28 följande:
    Hi hi du ger mig lite hopp :)
    Det blir en spännande väntan och snart är det söndag :)

>Jag har fuskat lite med äl tester som visar helt neg
    Jag har också fuskat med äl tester och dom började visa starkt i förgår och igår, så gjorde ett gravtest och det visade POSITIVT!!! SÅ GLAD!!! :)
  • Mumman
    lovvan skrev 2011-05-21 08:03:05 följande:
    GRATTIS MUMMAN! Gud Vad roligt för dig!!!

Själv inväntar jag äl. Gynekologen trodde att ägget skulle lossa igår men testen visar inget alls så det blir nog inget men bara till att ta nya tag

Grattis igen. Alltid kul att höra om folk som lyckas!
    tackar :)

du ska se att det snart händer nåt. fortsätt testa, gärna både morgon och kväll så du inte missar stegringen!
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-05-21 08:36:01 följande:
    Grattis!!! :)
    Jag gjorde gravtest i dag för jag tycker brösten känns annorlunda, liksom lite fastare eller hårdare men det visade neg.
    Så jag får se om det blir något + eller om mensen kommer i alla fall i morgon eller på måndag :(
    testa igen om någon dag.
    annars får du ta nya tag nästa omgång istället :)
  • Mumman
    Chicky01 skrev 2011-05-21 12:40:37 följande:
    Åh vad kul, Mumman! Stort grattis! :) Dag 18 här och fortfarande neg ÄL-test. Tänker fortsätta testa ett par dagar till. Har varit väldigt öm i magpartiet sen igår kväll... Kanske ngt på gång? Lovvan, tycker du oxå ska fortsätta testa. Eller vad sa din gyn? Ha en underbar lördag, girls!!!
    Tackar! :)

jag tycker absolut att du ska fortsätta testa! med pergotime kan äl komma sent, så ingen idé att ge upp än. Kan absolut vara något på gång om du är öm i magen, brukar ju vara ett tecken.
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-05-21 22:25:02 följande:
    Jagska testa på måndag eller tisdag morgon om inte mensen kommit då.
    Sambon tycker också att brösten känns annorlunda och så här har jag inte upplevt de förut men ja det kanske bara är pergotime som verkligen fått igång min kropp :)
    Brösten kan ju annars vara ett symptom. Håller tummarna om ett positivt test för dig. Annars ska du se att det går bättre nästa gång :)
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)